برخی اعمال خرافی در بین الحرمین برخی اعمال خرافی در بین الحرمین برخی اعمال خرافی در بین الحرمین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برخی اعمال خرافی در بین الحرمین برخی اعمال خرافی در بین الحرمین برخی اعمال خرافی در بین الحرمین برخی اعمال خرافی در بین الحرمین برخی اعمال خرافی در بین الحرمین

برخی اعمال خرافی در بین الحرمین

باید هوشیار بود که عناصری جاهل یا مغرض در تلاش اند تا محیط خوب و مثبت بین الحرمین را به خاستگاهی برای افکار خرافی و اعتقادات باطل تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حدفاصل حرم امام حسين(ع) تا حرم حضرت اباالفضل(ع) در گذشته بازاري به نام بين الحرمين بوده است؛ صدام در اواسط دوران حاكميت خود اين بازار را و خانه هاي پشت آن را ويران كرد و به جاي آنها خياباني عريض با چند رديف درختان نخل احداث نمود.
اين فضا كه اكنون نيز بين الحرمين ناميده مي شود، با توجه به چشم اندازهاي زيبايي كه در دو سوي خود دارد و نيز فضاي سبز و درختان و آب نماها بسيار قابل بهره برداري است و زائران مي توانند در اين محيط برنامه هاي مفيد مذهبي از قبيل دعا، توسل، زيارت، مداحي و حتي سخنراني داشته باشند.
ولي بايد هوشيار بود كه عناصري جاهل يا مغرض در تلاش اند تا همين محيط خوب و مثبت را به خاستگاهي براي افكار خرافي و اعتقادات باطل تبديل كنند، چنانكه در ايام حج چند سال پيش در كربلا افرادي مغرض يا نادان مردم را وادار مي كردند كه تا هفت شوط به عدد اشواط سعي بين صفا و مروه در حج بين حرم امام حسين(ع) تا حرم حضرت اباالفضل(ع) رفت و آمد كنند و احرام بپشوند.
اين افراد مردم را وادار مي كردند كه هروله كنان ذكر «الله لبيك...لبيك يا حسين» بر زبان جاري كنند؛ نيك بيانديشيد كه كه الله لبيك را از حج گرفته اند و مخاطب آن خدا است و لبيك يا حسين را از پاسخ به نداي هل من ناصر امام حسين(ع) برداشته اند كه مخاطب آن امام حسين(ع) است.
فرض كنيد اگر اين دو شعار با هم آميخته شود چه آبرويي از شيعه برده مي شود، چه بسيارند دل هاي بيماري كه آرزوي دست يافتن به چنين فرصتي دارند تا شيعه را متهم كنند و چه سرمايه اي بايد هزينه شود تا آثار سوء اين تهمت خنثي شود.
جواناني ناآگاه در اين محيط به بهانه تأسي به چهره خاك آلود و خونين امام حسين(ع) در ظهر عاشورا خود را به زمين انداخته و صورت هاي خود را به خاك مي ساييدند تا خونين شوند يا چهار دست و پا بر زمين راه مي رفتند و عوعو مي كردند با اين توجيه غلط كه ما سگ حسين و اباالفضليم و معتقدند كه اهل بيت(ع) از اصحاب كهف كمتر نيستند؛ آنها سگشان را هم با خود بردند و عاقبت بخيرش كردند چرا اينها نكنند؟؟!
به هرحال ما امروز در جهاني و موقعيتي قرار داريم كه دشمن از هر فرصتي براي ضربه زدن به اعتقادات شيعه آماده هستند و خوب مي دانند كه از راه ضربه به اين اعتقادات به راحتي مي توانند اهداف شوم خود را پياده كنند و اين جا است كه شيعه آگاه و بصير به زمان سينه خود را در برابر اين توطئه ها ستبر كرده، نه خود فريب مي خورد و نه اجازه مي دهد كه دوست و هم نوعش نيز در دام دشمن گرفتار شود.




نظرات کاربران