پیاده‌روی زائران قبل از اعزام به عربستان پیاده‌روی زائران قبل از اعزام به عربستان پیاده‌روی زائران قبل از اعزام به عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیاده‌روی زائران قبل از اعزام به عربستان پیاده‌روی زائران قبل از اعزام به عربستان پیاده‌روی زائران قبل از اعزام به عربستان پیاده‌روی زائران قبل از اعزام به عربستان پیاده‌روی زائران قبل از اعزام به عربستان

پیاده‌روی زائران قبل از اعزام به عربستان

معاون حج و عمره مرکز پزشکی هلال احمر گفت: در ایام حج با تعاملات انجام شده حجاج ایرانی می‌توانند از ظرفیت‌های درمانی عربستان نیز بهره ببرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسين كوليوند دربارهٔ نيروهاي فعال بخش پزشكي در ايام حج اظهار داشت: نيروهاي بخش پزشكي در موسم حج در دو قالب فعاليت دارند. دسته اول كساني هستند كه در مجموعه‌هايي كه زوار در آن جا ساكن هستند، به عنوان پزشك حضور دارند. اين افراد حدود 360 نفر هستند كه در داخل كشور زوار را معاينه كرده‌اند و از پرونده درماني آن‌ها آگاهي دارند. دوم پزشكان سلامت محور هستند كه علاوه بر مسائل درماني موضوعات بهداشتي را نيز پيگيري مي‌كنند.
كوليوند ادامه داد: يك مركز درماني در مكه و يك مركز در مدينه فعال خواهند بود. تمام امكانات پزشكي تخصصي از جمله ICU, CCU، بخش‌هاي بستري، آزمايشگاه و … در اين مراكز گنجانده شده است. سعي مي‌كنيم از ظرفيت‌هاي درماني كشور ميزبان در بخش فوق تخصصي بهره ببريم. به علاوه اين كه بيمارستان‌هاي سيار و صحرايي در عرفات نيز برپا مي‌شود. 220 كادر پزشكي در حج امسال در مكه و مدينه انجام وظيفه مي‌كنند.
معاون حج و عمره مركز پزشكي هلال احمر افزود: مسئله بهداشت و سلامت كاروان‌ها موضوع بسيار مهمي است. به همين منظور كارشناسان بهداشت در ايام حج از آشپزخانه‌ها، آب آشاميدني و تهيه تغذيه براي زوار بازديد مي‌كنند. ضمن اينكه پزشكاني كه به زبان عربي مسلط هستند در صورتي كه زوار به خدمات فوق تخصصي پزشكي احتياج داشته باشند به عنوان رابط با اين زوار به بيمارستان‌ها مي‌روند و اقدامات لازم را انجام مي‌دهند.
كوليوند خاطرنشان كرد: به دليل ضرورت فعاليت بالا در ايام حج به زائران توصيه مي‌كنم از امروز روزي نيم ساعت پياده‌روي كنند تا به حداقل آمادگي بدني برسند. زائران بايد به توصيه‌هاي پزشكان كاروان توجه كنند و در كلاس‌هاي خود امدادي و يا ديگر امدادي حضور فعال داشته باشند. به علاوه اين كه از پوشيدن لباس‌هاي تنگ و تيره در موسم حج به دليل گرماي شديد پرهيز كنند.


| شناسه مطلب: 69198




حج 96



نظرات کاربران