اعزام 570 پزشک به عربستان از هفته اول مرداد اعزام 570 پزشک به عربستان از هفته اول مرداد اعزام 570 پزشک به عربستان از هفته اول مرداد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام 570 پزشک به عربستان از هفته اول مرداد اعزام 570 پزشک به عربستان از هفته اول مرداد اعزام 570 پزشک به عربستان از هفته اول مرداد اعزام 570 پزشک به عربستان از هفته اول مرداد اعزام 570 پزشک به عربستان از هفته اول مرداد

اعزام 570 پزشک به عربستان از هفته اول مرداد

سخنگوی هلال احمر در مورد هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر احتمال شیوع وبا در مناسک حج گفت: جمعیت هلال احمر در مورد این مسئله و بیماری‌هایی که زمینه اپیدمی دارند تمهیدات لازم را در نظر گرفته است

سيد حميد جمال الديني در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد آخرين اقدامات مركز حج و زيارت هلال احمر، پس از آغاز صدور رواديد از سوي عربستان اظهاركرد: تيم پزشكي ما آماده اعزام به عربستان بود و با توجه به اينكه صدور رواديد آغاز شده است، 570 نفر عضو تيم پزشكي بر اساس برنامه قبلي،‌ در هفته اول مرداد اعزام مي‌شوند. اسامي اين افراد به سفارت اعلام شده و كار صدور رواديد در جريان است. همچنين در هفته جاري دوره هم‌افزايي اين پزشكان نيز انجام مي‌شود.
سخنگوي جمعيت هلال احمر افزود: داروهاي مورد نياز نيز خريداري شده است و ان‌شاء‌الله مجوز صدور داروها هم صادر مي‌شود و به زودي اين داروها به عربستان انتقال پيدا مي‌كند.
جمال‌الديني با اشاره به چند توصيه پزشكي تصريح كرد: حتما حجاج از دو هفته قبل از اعزام، واكسن‌هاي مننژيت خود را كه در 170 مركز ايران انجام مي‌شود.
وي در مورد اينكه چه افرادي اجازه شركت در حج را ندارند، گفت: بيماراني كه دچار آسيب‌هاي جدي مانند آسيب‌هاي قلبي و كليوي و اختلالات رواني هستند اجازه حضور در حج را ندارند. همچنين شرايط براي افرادي كه به مواد مخدر اعتياد دارند نيز فراهم نيست. بنابراين از مردم درخواست مي‌كنيم كه اين موارد را در نظر داشته باشند.
سخنگوي هلال احمر با توصيه به افرادي كه داروهاي خاصي را مصرف مي‌كنند، تصريح كرد: با توجه به اينكه ليست داروهايي كه ورود آنها به عربستان ممنوع است اعلام شده،‌حجاجي كه دارو مصرف مي‌كنند حتما در مورد آن با پزشكان خود مشورت كنند.
جمال‌الديني در مورد هشدار سازمان بهداشت جهاني در مورد احتمال شيوع بيماري‌هايي مانند وبا در حج گفت: ما هر سال متناسب با شيوع بيماري‌ها با هماهنگي وزارت بهداشت تمهيدات لازم را براي پيشگيري در نظر مي‌گيريم. بخشي از اقدامات را مديران و پزشكان كاروان‌ها بايد انجام دهند و بخشي را هم ناظران جمعيت هلال احمر و سازمان حج و زيارت انجام مي‌دهند. همچنين براي بيماري‌هايي كه زمينه اپيدمي دارند هم تمهيدات لازم انديشيده شده است.
سخنگوي هلال احمر اضافه كرد: با توجه به هشدارهاي سازمان بهداشت جهاني وايجاد آمادگي ميان حجاج، از آنها مي‌خواهيم كه در دوره‌هاي خود امدادي و ديگر امدادي شركت كنند. همچنين به حجاج توصيه مي‌كنيم براي اينكه آمادگي لازم براي شركت در مناسك حج را داشته باشند روزانه حدود 30 دقيقه ورزش‌هاي نرم و يا پياده‌روي را در برنامه خود لحاظ كنند. اگر هم دچار بيماري هستند با مشورت پزشك اين كار را انجام دهند. وي اضافه كرد: با توجه به درس‌آموخته‌هاي حادثه منا و همين‌طور تجربه‌هايي كه از تجمعات ديگر مانند مراسم اربعين، جمكران و عاشورا در هلال احمر كسب شده است؛ آنها را در چارچوب نشست‌هاي علمي بررسي كرديم تا آمادگي هلال احمر در حج را به حد مطلوبي برسانيم.
جمال‌الديني گفت: مردم از بابت پشتيباني هلال احمر نگراني نداشته باشند و بدانند كه پرچم هلال احمر نماد خدمت به مردم است.


| شناسه مطلب: 69201




سلامت حج 96



نظرات کاربران