مچ بند زایران حج 96 ؛ تمهیدی برای آرامش و ارایه خدمات بهتر به ضیوف الرحمن مچ بند زایران حج 96 ؛ تمهیدی برای آرامش و ارایه خدمات بهتر به ضیوف الرحمن مچ بند زایران حج 96 ؛ تمهیدی برای آرامش و ارایه خدمات بهتر به ضیوف الرحمن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مچ بند زایران حج 96 ؛ تمهیدی برای آرامش و ارایه خدمات بهتر به ضیوف الرحمن مچ بند زایران حج 96 ؛ تمهیدی برای آرامش و ارایه خدمات بهتر به ضیوف الرحمن مچ بند زایران حج 96 ؛ تمهیدی برای آرامش و ارایه خدمات بهتر به ضیوف الرحمن مچ بند زایران حج 96 ؛ تمهیدی برای آرامش و ارایه خدمات بهتر به ضیوف الرحمن مچ بند زایران حج 96 ؛ تمهیدی برای آرامش و ارایه خدمات بهتر به ضیوف الرحمن

مچ بند زایران حج 96 ؛ تمهیدی برای آرامش و ارایه خدمات بهتر به ضیوف الرحمن

درحالیکه در ماههای اخیر برخی رسانه ها و شبکه های مجازی با ارایه اطلاعات نادرست سعی در ایجاد فضاسازی علیه اقدامات متولیان و دست اندرکاران حج از جمله درباره استفاده زایران از " مچ بند الکترونیکی" کرده اند ؛ مقامات مسئول در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بارها با رد هرگونه شایعات و ابهام آفرینی ها در این خصوص ؛ از این مچ بندها به عنوان وسیله ای برای ثبت و ضبط اطلاعات هویتی و پزشکی زایران یاد می کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ از همان روزهاي نخست كه بحث استفاده زايران ايراني از مچ بند مطرح شد ؛ برخي دانسته و يا ندانسته ؛ اين اقدام را به اقدامات دولت عربستان سعودي براي كنترل امنيتي زايران ايراني نسبت دادند درحاليكه توضيحات سرپرست حجاج ايراني و مقامات اجرايي سازمان حج و زيارت دراين خصوص گوياي اين واقعيت است كه " مچ بند " ها از جمله تمهيدات و ابتكارات دست اندركاران حج كشورمان براي ارايه خدمات بهتر به زايران است.
در همايش آموزشي كه روز گذشته در سالن 12 هزار نفري ورزشگاه آزادي و با حضور بيش از 11 هزار زاير حج تمتع 96 استان تهران برگزار شد ؛ مدير كل حراست سازمان حج و زيارت ؛ نمونه اي از اين مچ بندها را به زايران نشان داد و ويژگي هاي آن را برشمرد.
پيش از اين نيز حجت الاسلام و المسليمن سيد " علي قاضي عسكر " نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت و سرپرست زايران ايراني خانه خدا در گفت و گويي تلويزيوني ياداور شده بود باتوجه به اينكه تعداد بسياري از زايران در سن بالايي قرار دارند و بعضا اسناد هويتي و كارت شناسايي خود را در موسم حج گم مي كنند ؛ مباحثي ميان كارشناسان مطرح شده بود تا چگونه و با چه روشي خدمات مناسبي به زايران ارايه شود تا در مواقع ضروري شناسايي هويت و دسترسي به اطلاعات هويتي و پزشكي آنها آسان باشد.
سرپرست حجاج ايراني در همايش روز گذشته نيز بارديگر اين موضوع را ياداور شد و گفت كه بيش از دوهزار زاير بالاي 80 سال سن در حج امسال حضور دارند و استفاده از مچ بند از جمله تدابيري است كه در ارايه خدمات مناسب به اين دسته از زايران مفيد خواهد بود.
وي افزود : كارشناسان ايراني پيشنهاد داده بودند تا در اين مچ بند ها اطلاعات هويتي و پزشكي زايران به صورت الكترونيكي روي مچ بند ثبت و ضبط شود .
اين مچ بند مجهز به يك تراشه الكترونيكي مي باشد تا اطلاعات زاير به درستي شناسايي شود.
قاسم نصيري مدير كل حراست سازمان حج و زيارت نيز در اين خصوص گفت : با نرم افزاري كه روي گوشي هاي تلفن همراه قابل نصب است مي توان اطلاعات هويتي و پزشكي زايران را كه به صورت الكترونيكي روي اين دست بندها قرار داده شده است ؛ بازخواني كرد.
وي گفت : درصورتيكه زايري به هر دليل كارت شناسايي خود را گم كند و اطلاعاتي را درباره محل استقرار ؛ نام كاروان و حتي نام بيماري و داروهاي خود را نداشته باشد ؛ با ساده ترين روش مي توان به اين اطلاعات از طريق گوشي هاي هوشمند دسترسي پيدا كرد.
وي گفت : در اين مچ بندها كه در داخل كشور طراحي شده است يك تراشه مغناطيسي ( چيپ ) قرار دارد كه اطلاعات زاير از جمله نام ؛ محل اقامت ؛ نام كاروان و .... درج شده است و باتوجه به نرم افزاري كه متخصصان ايراني طراحي كرده اند به محض نزديك كردن اين مچ بند ؛ اطلاعات زاير روي صفحه نمايشگر تلفن هاي همراه قابل مشاهده است .
وي درعين حال به زايران توصيه كرد كه در تمامي طول سفر حج ؛ مچ بندها را همراه خود داشته باشند .
عمليات حج تمتع 96 از هشتم مرداد ماه آينده با اعزام نخستين كاروان زايران رسما آغاز مي شود و امسال قرار است 86 هزار و 500 ايراني مناسك حج را انجام دهند.
بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت به عنوان دست اندركاران و متوليان اصلي برگزاري حج ؛ از ماهها قبل با برنامه ريزي و هماهنگي هاي لازم ؛ تلاش خود را براي برگزاري حجي توام با عزت و كرامت و حفظ امنيت و آرامش زايران اغاز كرده اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران