زایران قمی مناسک حج نمادین به جای آوردند +گزارش تصویری زایران قمی مناسک حج نمادین به جای آوردند +گزارش تصویری زایران قمی مناسک حج نمادین به جای آوردند +گزارش تصویری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زایران قمی مناسک حج نمادین به جای آوردند +گزارش تصویری زایران قمی مناسک حج نمادین به جای آوردند +گزارش تصویری زایران قمی مناسک حج نمادین به جای آوردند +گزارش تصویری زایران قمی مناسک حج نمادین به جای آوردند +گزارش تصویری زایران قمی مناسک حج نمادین به جای آوردند +گزارش تصویری

زایران قمی مناسک حج نمادین به جای آوردند +گزارش تصویری

زایران قمی که امسال در قالب هفده کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد؛ روز گذشته به صورت عملی و به طور نمادین با اعمال و مراحل اجرایی حج آشنا شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مدير كل حج و زيارت استان قم در حاشيه همايش توجيهي حجاج بيت الله الحرام كه عصر روز گذشته در ورزشگاه شهيد حيدريان برگزار شد با اعلام اين خبر افزود: اين افراد در قالب 17 كاروان كه 9 كاروان آن مدينه قبل و 8 كاروان هم مدينه بعد هستند به حج امسال اعزام مي شوند.
آقاي رضايي زمان اعزام زايران قمي را از 9 ذي القعده همزمان با 11 مرداد ماه اعلام كرد و گفت: زمان قطعي اعزام هر يك از كاروان ها و زمان پرواز تا هفته آينده به زوار بيت الله الحرام اعلام مي شود.
وي با بيان اينكه امسال عمليات اجرايي حج با كمي تاخير آغاز شد افزود علي رغم تاخير ايجاد شده مقدمات اعزام كاروان ها و همچنين اقامت و اسكان و تغذيه و حمل و نقل زائرين در سفر حج امسال فراهم شده است .
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني هم در اين همايش با بيان اينكه سال گذشته به دليل وجود موانعي كه سعودي ها براي اعزام حجاج ايراني ايجاد كردند كارواني از ايران به عربستان اعزام نشد افزود: در توافقي كه بين ايران و طرف سعودي به امضا رسيد امنيت، عزت، سلامت و كرامت حجاج ايراني مورد قبول كشور ميزبان قرار گرفت.
وي تصريح كرد ايجاد نگراني براي حجاج در حج امسال هيچ توجيهي ندارد و برخي شايعات كه براي ايجاد دلهره و نگراني از طريق فضاي مجازي منتشر مي شود مربوط به خارج از كشور و با هدف تحت الشعاع قرار دادن فريضه حج است.
وي افزود: امسال علاوه بر ايجاد ظرفيت هاي جديد براي اسكان حجاج امكانات و تجهيزات نيز براي تامين رفاه و سلامت زائران ايراني پيش بيني شده است.
دست‌اندركاران اين همايش با بازسازي كعبه با استفاده از ماكت حجر اسماعيل، صفا و مروه، به‌صورت نمادين اعمال، طواف، نماز طواف، نماز نساء، تقصير، سعي بين صفا و مروه، نماز جماعت در مسجدالحرام و ساير موارد را به‌ زائران آموزش دادند.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعبدالفتاح نواب به بيان اسرار و معارف مناسك و آداب و اخلاق سفر و زيارت پرداخت و در ادامه آموزش نمادين، توضيحات و تذكرات لازم به زائران ارائه شد. همچنين زايران درباره مباحث اقامت در مكه و مدينه، مسائل بهداشتي و امنيتي در سفر حج آشنا شدند.


| شناسه مطلب: 69234




قم حج تمتع حج 96



مطالب مرتبط

نظرات کاربران