تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت اندیشیده شده است تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت اندیشیده شده است تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت اندیشیده شده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت اندیشیده شده است تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت اندیشیده شده است تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت اندیشیده شده است تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت اندیشیده شده است تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت اندیشیده شده است

تهمیدات لازم برای برگزاری حج با عزت وکرامت اندیشیده شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر آنچه برای تامین عزت و کرامت حجاج لازم بود در مذاکرات فشرده با عربستان مورد مذاکره و توافق قرار گرفت و همه آنها مستند و مکتوب شد و جنبه حقوقی پیدا کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيد رضا صالحي اميري روز پنجشنبه در همايش آموزشي زائران بيت الله الحرام در زنجان افزود: در يكسال گذشته نظام ، دولت و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تلاش كردند تا مسير زيارت خانه خدا ، با رفع موانع و مشكلات آن باز شود و مردم به آرزوي خود برسند.
وي اظهار كرد: هم اكنون در سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري همه پيش بيني ها و تمهيدات لازم براي رفاه، امنيت ، عزت و كرامت حجاج انديشيده شده است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: حرمين شريفين متعلق به همه جهان اسلام است و آنچه از حجاج تقاضا داريم اين است كه مبادا خداي ناخواسته از جانب شما بهانه اي دست سعودي ها داده شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: امسال حجاج بايد بيش از سال هاي گذشته ضوابط را رعايت كرده و بايد نشان دهيم كه ملت بزرگ و در اخلاق سرآمد جهان هستيم .
وي اضافه كرد: تلاش بر اين بوده كه روابط سياسي 2 جانبه با عربستان از روابط زيارتي حجاج تفكيك شود و در اين ميان 14 مساله اصلي وجود داشت كه همه آنها از جمله موضوعات حمل و نقل، استقرار حجاج ، بهداشت و درمان ، انجام فرائض ديني، دعاي كميل و مراسم برائت از مشركين مورد توافق قرار گرفت.
صالحي اميري تاكيد كرد: نوع رفتار حجاج براي كشورهاي اسلامي بايد درس آموز باشد و اخلاق و كرامت و عزت اسلامي جزو اصول بشمار مي رود ، مبادا بخاطر مسائل فرعي با ديگران مناقشه كنيم و هرجا ديگران بخواهند با شما مناقشه كنند بايد صحنه را ترك كنيد و در انجام امور حج تابع روحاني و مدير كاروان خود باشيد.
دكتر سيدرضا صالحي اميري وزير فرهنگ وارشاد اسلامي روز پنجشنبه براي شركت در آيين اختتاميه همايش 'كرامت انساني از منظر رضوي' و چند برنامه ديگر در سفري يكروزه وارد زنجان شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران