زایران قرآن بخوانند و به حضرت رسول(ص) هدیه دهند زایران قرآن بخوانند و به حضرت رسول(ص) هدیه دهند زایران قرآن بخوانند و به حضرت رسول(ص) هدیه دهند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زایران قرآن بخوانند و به حضرت رسول(ص) هدیه دهند زایران قرآن بخوانند و به حضرت رسول(ص) هدیه دهند زایران قرآن بخوانند و به حضرت رسول(ص) هدیه دهند زایران قرآن بخوانند و به حضرت رسول(ص) هدیه دهند زایران قرآن بخوانند و به حضرت رسول(ص) هدیه دهند

زایران قرآن بخوانند و به حضرت رسول(ص) هدیه دهند

حجت‌الاسلام احمدی با توصیه به زایران گفت:از همینجا انس با قرآن آغاز شود و حتی زائران می‌توانند به عنوان پیشکش به محضر مبارک حضرت محمد(ص) قرآن تلاوت کنند این مسئله به ارتقای معنویت و آمادگی بیشتر برای اعمال حج کمک خواهد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، در گفت‌و‌گو با خبرگزاري ايكنا با اشاره به اينكه از نهم مرداد ماه اعزام زائران به حج تمتع آغاز مي‌شود، گفت: حج، سفري است كه ممكن است تنها يك بار در طول عمر نصيب انسان شود به همين دليل بايد تلاش كرد بهترين بهره را از آن ببريم.
مهمان خانه خدا هستيد؛ فقط يك بار در تمام عمرتان
وي بر لزوم كسب آمادگي قبل از آغاز سفر حج تأكيد و تصريح كرد: فردي كه يك بار در طول عمرش به عنوان مهمان خانه خدا دعوت مي‌شود، بايد آمادگي روحي و معنوي را قبل از آغاز سفر كسب كند. زائران مي‌توانند با توسل، انس با قرآن، ذكر و ... در شب‌ها و روزهاي باقي‌مانده تا آغاز سفر آمادگي معنوي را كسب كنند تا بتوانند از اين سفر بهره‌ كافي را ببرند.
قرآن بخوانيد و به وجود مطهر حضرت رسول(ص) هديه دهيد
حجت‌الاسلام احمدي با اشاره به اينكه زائران نبايد تصور كنند حالات روحي و معنوي در حج حاصل خواهد شد و به همين دليل قبل از سفر هيچ كاري نكنند، گفت: از همينجا بايد انس با قرآن آغاز شود و حتي زائران مي‌توانند به عنوان پيشكش به محضر مبارك حضرت محمد(ص) قرآن تلاوت كنند اين مسئله به ارتقاي معنويت و آمادگي بيشتر براي اعمال حج كمك خواهد كرد.
وي ادامه داد: بايد قبل از سفر زائران آداب اين سفر را ياد بگيرند، هر سفر و هر مهماني آدابي دارد. دادن صدقه قبل از سفر بسيار توصيه شده است. همچنين توجه به كساني كه در قبال ما صاحب حق هستند، بايد اين افراد را ياد كرد و از آنها حلاليت طلبيد. با توجه به اينكه حج ثمرات اجتماعي زيادي دارد زائران قبل از سفر بايد تلاش كنند بخشي از خصلت‌هاي اخلاقي نامناسب خود مثل كينه و حسد را كنار بگذارند.
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري تصريح كرد: حلاليت گرفتن قبل از رفتن به حج يكي از آداب مهم حج است و اگر دِيني بر گردن كسي مانده باشد قطعاً حج كاملي را تجربه نخواهدكرد. اين دين ممكن است به مردم، جامعه، بيت‌‌المال و ... باشد كه بايد پرداخت شود. همچنين اگر كدورتي با اطرافيان و همكاران و .... هست بايد كنار گذاشته شود؛ هر قدر بتوانيم اين كدورت‌ها را كنار بگذاريم قطعاً هم خداوند كمك خواهدكرد ما از حقايق بزرگ و معنوي حج بهره‌مند شويم.
وي خاطرنشان كرد: زائران اين تذكر را بايد مدام به خود بدهند كه دارند به يك سفر بزرگ معنوي مي‌‌روند و بايد تلاش كنند با بيشترين معنويت، تطارت و اخلاص در اين سفر حاضر شوند. فرهيختگان به ارتقاي معنويت كاروان‌ها كمك كنند
مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه براي زائران فرهيخته شامل زائران داراي تحصيلات دانشگاهي بسته آموزشي ويژه ارائه شده است، گفت: فرهيختگان مي‌توانند به ارتقاي فضاي معنوي كاروان‌ها كمك زيادي كنند بر همين اساس مسائل عقيدتي مسائل جهان اسلام، مباحثي در خصوص توجه به ساير مسلمانان و محبت به آنها و ... جزو مباحث آموزشي ويژه زائران فرهيخته بوده است. زائران حج تمتع نمايندگان مردم ايران هستند و آنچه اهل بيت(ع) از ما خواسته‌اند مودت و محبت نسبت به ديگران است.
حجت‌الاسلام احمدي تصريح كرد: امسال ياوران حجاج نيز به خوبي ساماندهي شده و بسته‌هاي آموزشي و كلاس‌هاي حضوري نيز براي اين گروه از حجاج برگزار شد تا بتوانند در خدمت حجاج مسن باشند.


| شناسه مطلب: 69541




حميد احمدي قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران