عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع)

عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع)

حجت الاسلام والمسلمین صمدی با اشاره به عزت و دوری از ذلت به عنوان شاخصه مکتب امام حسین(ع) ضرورت این مسأله را در زندگی یادآور شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، مراسم زيارت عاشورا، سخنراني و مداحي براي زائران ايراني از سوي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق، صبح امروز در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه جمع زيادي از زائران ايراني حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي شاه آباد به ايراد سخنراني پرداخت و مطالبي را در مورد درس هايي از مكتب امام حسين(ع) بيان كرد. سخنران بعثه رهبري با اشاره به يكي ديگر از دروس مكتب امام حسين(ع) به عزت مندي و دوري از ذلت و پستي اشاره و تأكيد كرد كه عزت تنها در سايه اطاعت از خدا به دست مي آيد.
وي افزود: در سيره اهل بيت(ع) اين مسأله نمود خاصي داشته است كه هيچگاه در برابر ظلم و ستم از خود سستي نشان نمي دادند، همچنانكه امام حسين(ع) مي فرمود مرگ با عزت بهتر زندگي با ذلت و بيعت با يزيد بن معاويه است و يا در جاي ديگري مي فرمود مثل من با مثل يزيد بيعت نخواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي با اشاره به اينكه بسياري از مردم در صدد بودند كه امام حسين(ع) را از سفر به كربلا منع كنند، اظهار داشت: وقتي حضرت ديد كه بيعت با يزيد چيزي جز ذلت نيست، تنها با هدف رضاي الهي به مسير خود ادامه داد و در آخر نيز به شهادت رسيد و بسياري از افراي كه ايشان را در صحراي كربلا تنها گذشتند با ذلت و خاري از دنيا رفتند.
وي با اشاره به يكي از نمونه هاي ذلت در تاريخ اسلام خاطرنشان كرد: پسر خليفه‌ي دوم به نام «عبدالله بن عمر» به خاطر نام و سابقه‌ي خلافت پدرش زبانزد بود. او در تمامي 5 سال حكومت حضرت علي(ع) حاضر به بيعت نشد؛ با امام حسين(ع) هم همراه نشد تا آن كه پس شهادت ايشان و گذشت چند دهه، جلادي به نام «حجاج بن يوسف» والي شد كه قتل عام بسياري كرد و حمام خوني به راه انداخت، ياران و شيعيان حضرت علي(ع) و به ويژه سادات را سر سفره غذا گردن مي‌زد و سپس فلزي داغ بر رگ‌ها مي‌چسباند تا خون خارج نشود و شهيد دست و پا بزند و مي‌گفت: حالا به اشتها آمدم، غذا را بياوريد.
سخنران بعثه رهبري در ادامه عنوان كرد: همين عبدالله بن عمر كه شديد وحشت كرده بود، شبانه به خانه او رفت و با اصرار و التماس به محضرش رسيد، او كه مشغول عيش و نوش بود، پرسيد: براي چه اين وقت شب مزاحم شدي. گفت: اي خليفه‌ي خدا! آمده‌ام بيعت كنم. حجاج گفت: شبانه؟! خوب صبح مي‌آمدي. پاسخ داد: قربان، اگر تا صبح زنده نمانم، جواب خدا را در قيامت چه دهم؟! حجاج هم براي تحقير بيشتر او گفت: حال ندارم بلند شوم و دست بدهم، با پايم بيعت كن و پايش را به سوي او دراز كرد؛ او شصت پاي حجاج را بوسيد و پس از حمد و خوشحالي از حصول توفيق بعيت، خارج شد.
وي در پايان با اشاره به اين كه طبق سخن معروف «هر كس با دست علي عليه السلام بيعت نكند، عاقبت با پاي حجاج بيعت مي‌كند»، ابراز داشت: بايد همواره به تبعيت از مولاي شهيدمان تن به ذلت ندهيم و حتي مرگ را در صورت عزت مندي ترجيح بدهيم.
در اين مراسم علاوه بر زائران ايراني و غير ايراني، جمعي از مسؤولان بعثه رهبري از جمله حجت الاسلام والمسلمين بهجتي نماينده بعثه رهبري در شهر كربلا و سيد مرتضي حسيني نماينده سازمان حج و زيارت در عراق حضور داشتند.
گفتني است، مراسم سخنراني و روضه خواني از سوي بعثه مقام معظم رهبري همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسين(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار مي شود.




نظرات کاربران