برگزاری هفتمین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه برگزاری هفتمین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه برگزاری هفتمین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری هفتمین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه برگزاری هفتمین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه برگزاری هفتمین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه برگزاری هفتمین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه برگزاری هفتمین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه

برگزاری هفتمین محفل انس و معرفت در مکه مکرمه

هفتمین محفل انس و معرفت با حضور پرشور زائران ایرانی از استان البرز، در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، حجت الاسلام علي فلسفي در اين محفل كه در هتل ديارالجعفريه برگزار شد، به بيان جايگاه شهيد و شهادت در اسلام پرداخت.
وي گفت: خداوند متعال، انسان را مورد كرامت ويژه قرار داده و او را از نعمت ارزنده عقل مركب فرموده است.
حجت الاسلام فلسفي با بيان اينكه در راس عقلاي عالم، انبيا و بعد از آنها علما و شهداء هستند، اظهاركرد: شهدا انسان هايي هستند كه شاهد بر حق و حقيقت قرار گرفته اند.
وي ادامه داد: شهدا براي حق و حقيقت قيام و در راه كلمه توحيد جانفشاني كرده اند و قرآن كريم از فراز عالم ملكوت، مقام رفيع شهادت را توصيف كرده است.
او با تاكيد بر اينكه تنها چيزي كه در عالم وجود باقي مي ماند «وجه ربك» است، تصريح كرد: وجه خدا، وجود بقيه الله الاعظم(عج) است و به نوعي شهيد با مسير شهادت و حقيقت و انتخاب راه عقلانيت، ايثار و فداكاري به معني «يبقي وجه ربك ذوالجلال والكرام» مي رسد.
حجت الاسلام فلسفي گفت: شهيد نمي ميرد و خدا به خاطر اين هدف بلند به او بقا مي بخشد و جاودان مي شود.
مراسم مديحه سرايي، پايان بخش اين محفل انس بود و زائران با چشماني اشكبار بر مظلوميت اباعبدالله الحسين(ع) و شهيد شش ماهه كربلا گريستند.




نظرات کاربران