دیدارهیئت حج غنا با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئت حج غنا با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئت حج غنا با سرپرست حجاج ایرانی درمکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدارهیئت حج غنا با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئت حج غنا با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئت حج غنا با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئت حج غنا با سرپرست حجاج ایرانی درمکه دیدارهیئت حج غنا با سرپرست حجاج ایرانی درمکه

دیدارهیئت حج غنا با سرپرست حجاج ایرانی درمکه

شیخ عبدالمومن دالاهو ازمسئولان امورحج کشورغنا با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درمکه مکرمه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ، آقاي شيخ عبدالمومن دالاهو و هيئت همراه با حضور در بعثه مقام معظم رهبري درمكه مكرمه با حجت الا سلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكرنماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديدار و درباره همكاري هاي دو كشور در حوزه حج گفتگو كرد.
در اين ديداركه چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبري نيزحضور داشتند آقاي دالاهو دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه حج را ارزنده توصيف كرد و گفت: فرصت خوبي است كه با اين پيشرفت ها هرچه بيشترآشناشويم و آن را در كشور خود پياده كنيم.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران بهترين مدلي است كه كشورهاي اسلامي مي توانند از تجربيات آن در حوزه حج استفاده كرده وآن را الگوي خود قرار دهند.
دراين ديدارحجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نيز با بيان گوشه اي از فعاليتهاي ايران در حوزه حج، اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده انتقال تجربيات خود به كشور غناست.
سرپرست حجاج ايراني با بيان اينكه ازسفرچند سال قبل خود به غنا خاطرات خوبي دارد، به زمينه هاي رشد علمي ، فرهنگي و اقتصادي دركشورهاي افريقايي اشاره كرد و گفت: امروزشرايط در اين كشورها تغيير يافته است و ديگر اين قدرت هاي بزرگ نيستند كه حرف آخر را مي زنند بلكه اين ملت ها هستند كه سرنوشت خود را تعيين مي كنند.
وي با اشاره به كمك هاي كشورمان دربخش هاي آموزش عالي و بهداشت و درمان به مردم غنا، افزود: جمهوري اسلامي ايران به همكاري با كشورهاي افريقايي اهتمام دارد .
سرپرست حجاج ايراني دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه افراط گري در چند سال اخير چهره اسلام را مخدوش و آسيب هاي زيادي به اسلام وارد كرده است ، تصريح كرد: ايران همواره افراط گري را محكوم كرده و با آن مخالف است.
وي افزود : تروريست ها با جناياتي كه درلبنان ، سوريه و عراق مرتكب شدند بيش از پيش چهره اسلام را مخدوش كردند و درحاليكه گرايش به اسلام در اروپا و امريكا درحال گسترش بود با اسلام هراسي به اين روند لطمه زيادي وارد كردند.
وي سپس با مقايسه وضعيت و توانائي هاي ايران قبل و بعد ازپيروزي انقلاب اسلامي ، رشد كشورمان درزمينه هاي اقتصادي ، علمي ، صنعتي ، هسته اي ، نانو تكنولژي و ... را چشمگير خواند و گفت: ما همواره اعلام كرده ايم براي انتقال تجربيات خود به كشورهايي كه به نوعي تحت تاثير ظلم كشورهاي بزرگ قرار داشتند آمادگي داريم.
درادامه اين ديدارآقاي شيخ عبدالمومن دالاهو از مسئولان امورحج غنا هم با اشاره به اينكه ما پيشرفتهاي ايران را حتي بيش از شما لمس مي كنيم ، اظهارداشت: اين پيشرفت ها يك موهبت و نشاندهنده آن است كه اسلام براي پيشرفت كشورها مدل دارد.
وي افزود: ابرقدرت ها از واقعيت و حقيقت اسلام غافل بودند ولي با نگاه به ايران متوجه شدند كه اسلام فراتر ازتصور آنهاست.
در پايان اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به فعاليت هاي مجمع تقريب مذاهب اسلامي اشاره كرد و گفت: از اصول اين مجمع احترام گذاشتن به مقدسات همه مذاهب و عدم اهانت به يكديگر است ، اما ازطرف ديگر در مشتركات مي توان به صورت جدي همكاري كرد كه يكي از آنها حمايت از ملت مظلوم فلسطين است.
وي افزود: دراين مجمع تلاش براي توسعه اسلام و فرهنگ ديني كه اعضاي آن در اسلام مشترك هستند دراولويت قرار دارد.
برپايه اين گزارش دو طرف همچنين درباره نحوه اعزام زائران ايراني و غنايي به حج گفتگو كردند و نماينده ولي فقيه ابراز اميدواري كرد كه حجاج همه كشورها با حجي مقبول و درصحت و سلامت به كشورشان بازگردند.


| شناسه مطلب: 70250




غنا مكه قاضي عسكر حج



نظرات کاربران