ترافیک سنگین در مکه مکرمه؛ تدابیر پلیس برای عزیمت زائران به منا و عرفات ترافیک سنگین در مکه مکرمه؛ تدابیر پلیس برای عزیمت زائران به منا و عرفات ترافیک سنگین در مکه مکرمه؛ تدابیر پلیس برای عزیمت زائران به منا و عرفات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ترافیک سنگین در مکه مکرمه؛ تدابیر پلیس برای عزیمت زائران به منا و عرفات ترافیک سنگین در مکه مکرمه؛ تدابیر پلیس برای عزیمت زائران به منا و عرفات ترافیک سنگین در مکه مکرمه؛ تدابیر پلیس برای عزیمت زائران به منا و عرفات ترافیک سنگین در مکه مکرمه؛ تدابیر پلیس برای عزیمت زائران به منا و عرفات ترافیک سنگین در مکه مکرمه؛ تدابیر پلیس برای عزیمت زائران به منا و عرفات

ترافیک سنگین در مکه مکرمه؛ تدابیر پلیس برای عزیمت زائران به منا و عرفات

خیابان های مکه مکرمه بویژه مسیرهایی که به محدوده عبور زائران به سوی مشاعر منتهی می شود؛ امروز چهارشنبه با ترافیک سنگین مواجه است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، از صبح امروز با آغاز عزيمت زائران اهل سنت به سرزمين منا،‌ تدابير ويژه ترافيكي در مكه مكرمه از سوي پليس به اجرا گذاشته شده است.
مسدود بودن مسيرهاي منتهي به محل حركت زائران به سمت منا و جلوگيري پليس از حركت خودروها در اين محدوده ها حجم بار ترافيكي مكه مكرمه را در برخي نقاط افزايش داده است.
صداي بوق هاي ممتد خودروها در مكه مكرمه كه البته يكي از عادات رانندگان در اين سرزمين به شمار مي رود، از صبح به طور متوالي شنيده مي شود.
شمار افراد پليس عبور و مرور مكه در نقاط شلوغ افزايش يافته تا با كنترل حركت خودروها، مسير انتقال زائران به مشاعر با ترافيك كمتري مواجه شود.
حركت صدها هزار زائر اهل تسنن صبح امروز از مكه مكرمه به سمت سرزمين منا براي انجام اعمال روز «ترويه» آغاز شد و بسياري از زائران با پاي پياده در حال حركت به سمت منا هستند.
عمليات انتقال حدود 15 هزار زائر اهل تسنن كشورمان نيز از ساعت 6 صبح امروز با 104 دستگاه اتوبوس به سمت سرزمين منا آغاز شده است و تا ساعاتي ديگر به پايان مي رسد.
بخش دوم عمليات انتقال زائران به مشاعر از بعد از ظهر امروز آغاز مي شود و نزديك به 70 هزار زائر ديگر از مكه مكرمه به سرزمين عرفات منتقل خواهند شد تا فردا در كنار جبل الرحمه نواي دلنشين دعاي عرفه را زمزمه كنند. انتقال زائران ايراني به عرفات تا بامداد روز پنجشنبه ادامه خواهد يافت.
تصاوير ارسالي تلويزيون عربستان سعودي از صحن مسجدالحرام حاكي از آن است كه با عزيمت زائران به سمت سرزمين هاي منا و عرفات، از شمار زائران حاضر در كنار كعبه كاسته شده است.




نظرات کاربران