پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام حج می تواند داروی شفا بخش ناامنی های دنیای اسلام باشد پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام حج می تواند داروی شفا بخش ناامنی های دنیای اسلام باشد پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام حج می تواند داروی شفا بخش ناامنی های دنیای اسلام باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام حج می تواند داروی شفا بخش ناامنی های دنیای اسلام باشد پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام حج می تواند داروی شفا بخش ناامنی های دنیای اسلام باشد پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام حج می تواند داروی شفا بخش ناامنی های دنیای اسلام باشد پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام حج می تواند داروی شفا بخش ناامنی های دنیای اسلام باشد پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام حج می تواند داروی شفا بخش ناامنی های دنیای اسلام باشد

پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام حج می تواند داروی شفا بخش ناامنی های دنیای اسلام باشد

رهبر انقلاب اسلامی در پیام مهمی خطاب به حجاج بیت الله الحرام با تاکید بر اینکه امروز دنیای اسلام دچار ناامنی اخلاقی و معنوی و ناامنی سیاسی است، فرمودند: ما در برابر هجوم دشمن نابکار به وظیفه ‌دینی و عقلی خود عمل نکرده ایم؛ هم «اَشِّدآءُ عَلَی الکُفّار» را از یاد بردیم، و هم «رُحَمآءُ بَینَهُم»(1) را.

رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرارسيدن موسم حج ابراهيمي، پيام مهمي خطاب به حجاج بيت‌الله الحرام صادر فرمودند.
متن اين پيام كه صبح امروز (پنجشنبه) از سوي حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌ عسكر نماينده‌ ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني در مراسم برائت از مشركين در صحراي عرفات قرائت شد، به شرح زير است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم
و الحمدلله ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام علي سيّدنا محمّد خاتم النّبيّين و آله الطّاهرين و صحبه المنتجبين.
خداي بزرگ را سپاس مي گويم كه امسال نيز سعادت حج ‌گزاري را به خيل انبوه مؤمنان از سراسر جهان عطا فرمود تا از اين سرچشمه‌ گوارا و فيّاض برخوردار شوند و در روزها و شب هايي كه ساعات مغتنم و مباركش، چون اكسيري معجزه‌ گر مي تواند دل ها را منقلب و جان ها را پاكيزه و مزيّن سازد، در مجاورت خانه‌ي با عظمت خداوند و مواقيت عبادت و خشوع و ذكر و تقرّب باشند.
حج، عبادتي پُر راز و رمز، و بيت شريف، جايگاهي سرشار از بركات الهي و مظهر آيات و بيّنات حضرت حق متعال است. حج مي تواند بنده‌ي مؤمن و اهل خشوع و تدبّر را به مقامات معنوي نائل سازد و از او انساني والا و نوراني بسازد؛ همچنان ‌كه مي تواند از او عنصري بابصيرت و شجاع و اهل اقدام و مجاهدت پديد آورد. هر دو سوي معنوي و سياسي و فردي و اجتماعي در اين فريضه‌ي بي‌نظير، بسي برجسته و نمايان است و جامعه‌ي مسلمان، امروز به هر دو جنبه بسي نيازمند.
از سويي، جادوي مادّي ‌گرايي، با بهره‌ گيري از ابزارهاي پيشرفته، در حال اغواگري و تباه‌ سازي است، و از سويي سياست هاي نظام سلطه در كارِ فتنه ‌انگيزي و آتش‌ افروزي ميان مسلمانان و تبديل كشورهاي اسلامي به دوزخ ناامني و اختلاف است. حج مي تواند داروي شفابخش اين هر دو ابتلاي عظيم امّت اسلامي باشد؛ هم دل ها را از زنگارها پاك و به نور تقوا و معرفت منوّر سازد، و هم چشمها را روي واقعيّت هاي تلخ دنياي اسلام باز كند و عزم ها را براي مقابله با آن راسخ و گام ها را استوار و دست ها و ذهن ها را آماده ‌به ‌كار نمايد.
امروز دنياي اسلام دچار ناامني است؛ ناامني اخلاقي و معنوي، و ناامني سياسي. عامل عمده، غفلت ما و هجوم بي‌ رحمانه‌ي دشمنان است. ما در برابر هجوم دشمن نابكار به وظيفه‌ي ديني و عقلي خود عمل نكرديم؛ هم «اَشِّدآءُ عَلَي الكُفّار» را از ياد برديم، و هم «رُحَمآءُ بَينَهُم»(1) را. نتيجه آن است كه دشمن صهيونيست در قلب جغرافياي جهان اسلام در حال فتنه ‌گري است و ما غافل از وظيفه‌ي قطعيِ نجات فلسطين، به جنگ داخلي در سوريه و عراق و يمن و ليبي و بحرين، و مواجهه با تروريسم در افغانستان و پاكستان و غيره سرگرميم.
رؤساي كشورهاي اسلامي و نخبگان سياسي و ديني و فرهنگي در دنياي اسلام، وظايف سنگين بر دوش دارند: وظيفه‌ي ايجاد وحدت و برحذر داشتن همگان از ستيزه ‌گري‌هاي قومي و مذهبي؛ وظيفه‌ي آگاه‌ سازي ملّت ها از شيوه‌ هاي دشمني و خيانت استكبار و صهيونيسم؛ وظيفه‌ي تجهيز همگان براي مقابله با دشمن در ميدان هاي گوناگون جنگ نرم و سخت؛ وظيفه‌ي متوقّف‌سازي فوري وقايع فاجعه‌بار در ميان كشورهاي اسلامي كه امروز نمونه‌هاي تلخ آن همچون حوادث يمن، در سراسر جهان مايه‌ي اندوه و اعتراض است؛ وظيفه‌ي دفاع قاطع از اقلّيّت هاي تحت ستم مسلمان، همچون مظلومان ميانمار و غيره؛ و از همه مهم‌تر وظيفه‌ي دفاع از فلسطين و همكاري و همراهي بي ‌چند و چون با ملّتي كه نزديك به 70 سال است براي كشور غصب‌ شده‌ خود مبارزه مي كند.
اينها وظايف مهمّي بر دوش همه‌ي ما است. ملّت ها بايد آن را از دولت هاي خود مطالبه كنند و نخبگان بايد با عزم راسخ و نيّت خالص در راه تحقّق آن بكوشند. اين كارها مصداق قطعي نصرت دين خدا است كه بي‌شك بر طبق وعده‌ي الهي، نصرت خدا را به همراه خواهد داشت.
اينها بخشي از درسهاي حجّ است و اميدوارم آن را فهم و بدان عمل كنيم.
حجّ مقبول براي همه‌ي شما مسئلت مي كنم و ياد شهيدان منا و مسجدالحرام را گرامي ميدارم و علوّ درجات آنان را از خداوند رحيم و كريم طلب مي نمايم. والسّلام عليكم و رحمةالله
سيّدعلي خامنه‌اي
هفتم شهريور 1396 هفتم ذي‌الحّجه‌ي 1438


| شناسه مطلب: 70279




مكه عرفات حج رهبر



نظرات کاربران