یک هیئت عربستان سعودی با پرواز اختصاصی به ایران سفر می کند یک هیئت عربستان سعودی با پرواز اختصاصی به ایران سفر می کند یک هیئت عربستان سعودی با پرواز اختصاصی به ایران سفر می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک هیئت عربستان سعودی با پرواز اختصاصی به ایران سفر می کند یک هیئت عربستان سعودی با پرواز اختصاصی به ایران سفر می کند یک هیئت عربستان سعودی با پرواز اختصاصی به ایران سفر می کند یک هیئت عربستان سعودی با پرواز اختصاصی به ایران سفر می کند یک هیئت عربستان سعودی با پرواز اختصاصی به ایران سفر می کند

یک هیئت عربستان سعودی با پرواز اختصاصی به ایران سفر می کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه ۱۲ شهریور، خبر داد که ویزای سفر و مجوز پرواز یک هیئت عربستان سعودی برای بازدید از اماکن دیپلماتیک این کشور در ایران صادر شده است و این سفر احتمالا پس از مراسم حج انجام خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، بهرام قاسمي اعلام كرد كه اين هيئت «صرفا» براي بازديد از ساختمان‌هاي ديپلماتيك عربستان سعودي به ايران سفر مي كند «زيرا پس از قطع روابط دو كشور، اين ساختمان‌ها خالي بوده است».
وي همچنين گفت كه هيئت عربستان سعودي با پرواز اختصاصي به ايران سفر مي كند و مجوز اين پرواز نيز صادر شده است.
بر اساس همين گزارش ، آقاي قاسمي گزارش برخي رسانه‌ها درباره پرداخت غرامت به عربستان سعودي را «بي اساس و اشتباه» خواند و افزود كه تاكنون در اين باره بحثي بين دو كشور مطرح نشده است.
وي اعلام كرد كه يك هيئت ايراني نيز از اماكن ديپلماتيك جمهوري اسلامي در عربستان سعودي بازديد خواهند كرد و ويزاي اين هيئت از طريق عمان صادر شده است.
يك روزنامه چاپ كويت روز شنبه ۱۱ شهريور، به نقل از «يك منبع آگاه ايراني» از سفر يك هيئت ديپلماتيك از عربستان سعودي به تهران، يك روز بعد از عيد قربان، خبر داده بود.
پيشتر محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، روز اول شهريور خبر داده بود كه هيئت‌هاي ديپلماتيك ايران و عربستان سعودي پس از پايان مراسم حج، از سفارت خانه‌هاي خود در دو كشور بازديد خواهند كرد.
درهمين حال، حسين جابري انصاري، معاون وزير امور خارجه ايران، روز ۲۸ خرداد از توافق اوليه ايران و عربستان سعودي براي بازديد از سفارت خانه‌هاي‌شان خبر داده بود.




نظرات کاربران