تاکید ظریف بر حُسن همجواری تاکید ظریف بر حُسن همجواری تاکید ظریف بر حُسن همجواری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید ظریف بر حُسن همجواری تاکید ظریف بر حُسن همجواری تاکید ظریف بر حُسن همجواری تاکید ظریف بر حُسن همجواری تاکید ظریف بر حُسن همجواری

تاکید ظریف بر حُسن همجواری

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه : جمهوری اسلامی همواره خواهان روابط حسن همجواری و همکاری در منطقه بوده است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاري دولت، در پاسخ به سوالي در مورد عربستان با اشاره به مراسم حج امسال و حضور زائران ايراني تاكيد كرد: جمهوري اسلامي همواره خواهان روابط حسن همجواري و همكاري در منطقه بوده است.
براساس همين گزارش ظريف با بيان اينكه سياست ما، سياست مبتني‌بر گفتمان همسايگي است، تصريح كرد: گفتمان همسايگي به اين معنا است كه شما با همسايگانتان ضرورتا بايد روابط مبتني‌بر احترام متقابل داشته باشيد. به‌خاطر اينكه در يك محله شما نمي‌توانيد در كنار ناامني، امنيت داشته باشيد. ما نياز داريم منطقه‌اي امن و قدرتمند داشته باشيم.
وي در ادامه اين گفت‌وگو همچنين تاكيد كرد: ما معتقد هستيم كه قدرت منطقه‌ ما با اتكا به مردم منطقه و با اتكاي به ارتباطات و هماهنگي‌ها بين كشورهاي منطقه تامين مي‌شود. خارجي‌ها نمي‌توانند براي منطقه‌ ما قدرت و امنيت ايجاد كنند. اعتقاد داريم كه هر زمان ‌همسايگان ما آمادگي داشته باشند، جمهوري اسلامي را يك همكار و يك همسايه قدرتمند و خواهان تعامل و همكاري خواهند ديد.
حسن روحاني رئيس‌جمهوري نيز سه‌شنبه گذشته در اولين گفت‌وگوي تلويزيوني خود با مردم در دولت دوازدهم، سفر حجاج ايراني به عربستان را علامت خوبي ياد كرد و گفت: معتقدم اين سفر حجاج يك علامت خوبي است براي اينكه ببينيم با عربستان چگونه مي‌توانيم مسائل‌مان را حل كنيم.
وي همچنين گفت: اگر حجاج ما راضي برگردند و عربستان رفتارش با حجاج در چارچوب موازين ديني و قوانين بين‌المللي باشد، فكر مي‌كنم فضاي مناسب‌تري ايجاد شود تا اگر مشكلي بين ما وجود دارد، حل و فصل كنيم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران