سرپرست حجاج ایرانی:

تفکر تکفیری باید درجهان اسلام خشکانده شود سرپرست حجاج ایرانی:

تفکر تکفیری باید درجهان اسلام خشکانده شود سرپرست حجاج ایرانی:

تفکر تکفیری باید درجهان اسلام خشکانده شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی:

تفکر تکفیری باید درجهان اسلام خشکانده شود سرپرست حجاج ایرانی:

تفکر تکفیری باید درجهان اسلام خشکانده شود سرپرست حجاج ایرانی:

تفکر تکفیری باید درجهان اسلام خشکانده شود سرپرست حجاج ایرانی:

تفکر تکفیری باید درجهان اسلام خشکانده شود سرپرست حجاج ایرانی:

تفکر تکفیری باید درجهان اسلام خشکانده شود
سرپرست حجاج ایرانی:

تفکر تکفیری باید درجهان اسلام خشکانده شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با رئیس بعثه ترکیه در مکه مکرمه با اشاره به اینکه پرونده گروهک داعش و گروههای تکفیری درحال بسته شدن است، تصریح کرد: ریشه و تفکر تکفیری باید در جهان اسلام خشکانده شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر كه امروز ميزبان رئيس بعثه تركيه و هيئت همراه در محل بعثه مقام معظم رهبري بود، در اين باره افزود: مسيري كه مي تواند ما را به هدف برساند تبادل نظر علما و انديشمندان اسلامي است كه مي توانند اسلام حقيقي و شبهات پيرامون آن را به صورت آكادميك به بحث گذاشته ، بررسي كرده وبه مردم پاسخ بدهند.
وي با اشاره به اينكه بايد با برگزاري همايش ها ، ارائه مقالات و جلسات سخنراني ديدگاهها را به يكديگر نزديك كنيم ، اظهار داشت: ما درپژوهشكده حج و زيارت درقم آمادگي داريم در اين زمينه با شما همكاري كنيم .
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت همچنين با تاكيد بر اينكه براي دفاع از مسلمانان مظلوم دنيا ارائه راهكارهاي مناسب ضروري است ، گفت: بايد از ظرفيت مجامع بين المللي براي نجات ملت مظلوم فلسطين و مسلمانان ميانمار استفاده كنيم تا با فشار آنها كشتارمسلمانان متوقف شود.
وي گفت: چندين سال است كه مسلمانان را درميانمار به قتل مي رسانند ولي هيچ نهاد و ارگان مدعي دفاع از حقوق بشر از آنها دفاع نمي كند.
وي با اشاره به اينكه دركشمير، پاكستان، افغانستان، سوريه ، عراق و برخي كشورهاي ديگر، مسلمانان به قتل مي رسند، افزود : مسئولان و علما و انديشمندان كشورهاي اسلامي بايد به هم نزديك شوند و براي حل اينگونه بحران ها با هم همفكري كنند، چرا كه اگراين فرصت از دست برود قابل جبران نيست.
نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت با اشاره به اينكه قضيه فلسطين بعنوان يكي از محوري ترين مسايل جهان اسلام مورد توجه دو كشور ايران و تركيه مي باشد ، افزود: قدرت هاي سلطه گر تلاش مي كنند تا رژيم اشغالگر قدس را به صورت يك غده سرطاني درمنطقه حفظ كنند و براي اينكه خيالشان از بابت رژيم صهيونيستي راحت باشد درگيري و بحران در منطقه بوجود آورده اند.
وي درعين حال تاكيد كرد: جعي از علما و شخصيت هاي مذهبي مي توانند با سفر به كشورهاي مختلف آنها را در دفاع ازاتفاقاتي كه در جهان اسلام در حال رخ دادن است به تحرك و واكنش وادارند.
دراين ديدارآقاي اكرم كلش سرپرست سازمان ديانت و رئيس بعثه حج تركيه نيز با اشاره به مسايل مهمي كه امير الحاج ايران يادآور شد ، اظهار داشت: درحاليكه دردنياي اسلام مسلمانان درمقابل هم قرار گرفته اند اسرائيل با برنامه ريزي به سمت هدف هاي خود در حركت است و آنچه را كه در الخليل انجام مي داد اكنون در مسجدالاقصي انجام مي دهد.
وي به شرايط سوريه ، عراق وافغانستان اشاره كرد و گفت: اين اتفاقات نشان مي دهد كه مسلمانها در مقابله با فتنه ها وظيفه بسيار مهمي برعهده دارند.
اكرم كلش با اشاره به توطئه رژيم صهيونيستي براي تقسيم مسجد الاقصي، افزود: با عكس العمل هاي ايران ، تركيه و ديگر مسلمانان دنيا اين نقشه به تاخير افتاد ولي لازم است همه مسلمانان و كشورهاي اسلامي با همكاري و مساعدت هم اين توطئه را نقش برآب كنند.
سرپرست سازمان ديانت و رئيس بعثه حج تركيه درادامه تحركات گروهك داعش را رو به اتمام دانست و گفت: جنايات داعشي ها موجب شد دهها هزار كودك يتيم شدند و هزاران سوري نيز براي اخذ پناهندگي به اروپا مهاجرت كردند.
وي بر لزوم همكاري و ارتباط نزديك بين بعثه هاي دو كشور براي بررسي مسايل و ارائه راه حل تاكيد كرد و گفت: هدف از دامن زدن به اسلام هراسي در غرب اين است كه چهره ديگري از اسلام را به نمايش بگذارند و آن را دين جنگ، كشتار و مخالف دوستي وبرادري وانمود كنند.
اين گزارش حاكيست در اين ديدار روساي بعثه هاي حج ايران و تركيه با اشاره به مشتركات دو كشور ، از گسترش روابط بعثه ها در حوزه حج استقبال و تصريح كردند: ما بعنوان دو كشور همسايه مي توانيم در دفاع از ملت هاي مظلوم و مسلمان نيز نقش موثري ايفا كنيم.
نماينده ولي فقيه در پايان سخنان خود تصريح كرد: مقام معظم رهبري درمراسم تنفيذ حكم دور دوم رياست جمهوري آقاي روحاني بر لزوم تقويت در روابط با همسايگان تاكيد كردند و ما اميدوار هستيم روابط جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي همسايه در اين دوره توسعه و گسترش بيشتري پيدا كند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران