حجت الاسلام قاضی عسکر : ایران آماده انتقال تجارب خود در حوزه حج به کنیاست حجت الاسلام قاضی عسکر : ایران آماده انتقال تجارب خود در حوزه حج به کنیاست حجت الاسلام قاضی عسکر : ایران آماده انتقال تجارب خود در حوزه حج به کنیاست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام قاضی عسکر : ایران آماده انتقال تجارب خود در حوزه حج به کنیاست حجت الاسلام قاضی عسکر : ایران آماده انتقال تجارب خود در حوزه حج به کنیاست حجت الاسلام قاضی عسکر : ایران آماده انتقال تجارب خود در حوزه حج به کنیاست حجت الاسلام قاضی عسکر : ایران آماده انتقال تجارب خود در حوزه حج به کنیاست حجت الاسلام قاضی عسکر : ایران آماده انتقال تجارب خود در حوزه حج به کنیاست

حجت الاسلام قاضی عسکر : ایران آماده انتقال تجارب خود در حوزه حج به کنیاست

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی خانه خدا ؛ لزوم هوشیاری امت اسلامی نسبت به توطئه های دشمنان برای دامن زدن به اختلافات میان شیعه و سنی را ضروری دانست .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛‌نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني روز سه شنبه در ديدار نايب رييس شورايعالي مسلمانان كنيا ؛ گفت : امت اسلامي بايد با درك شرايط حساس كنوني ؛ نسبت به فتنه گري هاي دشمنان آگاه باشند.
وي با اشاره به تحولات منطقه و درگيري هاي داعش و گروه هاي تكفيري در كشورهاي عراق ؛ سوريه ؛ افغانستان و ... گفت : نتيجه اقدامات داعش ؛ ايجاد اسلام هراسي در دنياي غرب بود .
حجت الاسلام قاضي عسكر همچنين با اشاره به ظرفيت هاي بسيار خوب آفريقا و بويژه كشور كنيا براي رشد و توسعه گفت : استعدادهاي بسيار خوبي در كشورهاي آفريقايي نهفته است و باتوجه به خيل گسترده مسلمانان در اين قاره ؛ زمينه هاي زيادي براي همكاري در حوزه آفريقا وجود دارد.
سرپرست حجاج كشورمان يكي از ويژگي هاي مسلمانان كنيا را علاقه مندي آنها به اهل بيت پيامبرصلوات الله عليه دانست و گفت : زندگي مسالمت آميز شيعيان و اهل تسنن در كنيا موجب شده است تا دشمن نتواند به اهداف شوم خود در كنيا دست يابد.
وي حج را نماد وحدت امت اسلامي دانست و گفت : در كنگره عظيم حج ؛ مسلمانان سراسر جهان بايد با استفاده از ظرفيت عظيم و فوق العاده حج ؛ ضمن تقويت پايه هاي همبستگي و وحدت ؛ براي مقابله با فتنه هايي كه جهان اسلام را تهديد مي كند ؛ همفكري و چاره جويي نمايد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ؛ جمهوري اسلامي ايران را منادي وحدت ميان امت اسلام دانست و حضور بيش از 15 هزار زاير اهل سنت ايراني درحج امسال را بيانگر اهتمام نظام مقدس جمهوري اسلامي به حقوق اهل سنت دانست .
وي آمادگي بعثه مقام معظم رهبري براي همكاري هاي دوجانبه با كنيا در حوزه حج و زيارت را اعلام كرد و گفت : جمهوري اسلامي ايران تجارب ارزشمندي در حوزه حج دارد كه مي تواند اين تجارب را در قالب هاي مختلف در اختيار كنيا و ديگر كشورهاي آفريقايي قرار دهد.
وي گفت :‌ايران و كنيا مي توانند در حوزه حج و مسائل فرهنگي همكاري هاي گسترده تري داشته باشند و ما آمادگي داريم تجارب و اندوخته هاي خود در اين حوزه را با برادران آفريقايي تبادل كنيم .
حجت الاسلام قاضي عسكر از وجود بيش از يك هزار اثر مكتوب در حوزه حج و زيارت ؛ 150 هزار فريم عكس از شهرهاي مكه و مدينه و هزار جلد قران نفيس خطي و چاپي مربوط به دوره هاي مختلف به عنوان گنجينه اي ارزشمند ياد كرد كه مي تواند در قالب برگزاري نمايشگاهي در كنيا ؛ در معرض ديد مسلمانان اين كشور قرار گيرد.
در اين ديدار ؛ دكتر "‌حسن كينوا عمري " نايب رييس شورايعالي مسلمانان كنيا نيز با ابراز خرسندي از ملاقات با نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج كشورمان ؛ موضوع وحدت و اتحاد امت اسلامي را از جمله مهمترين مسائل كنوني دانست و گفت : مسلمانان اعم از شيعه وسني در كنيا زندگي مسالمت آميزي دركنار همديگر دارند .
وي از مساله فلسطين و قدس شريف به عنوان يك مساله بسيار مهم در جهان اسلام نام برد و گفت : مسلمانان كنيا نيز هر ساله با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس ؛ اهميت بزرگداشت اين روز را ياداور مي شوند و اميدواريم روزي شاهد آزادي قدس شريف از چنگال اسراييل باشيم.
نايب رييس شورايعالي مسلمانان كنيا همچنين اقتدار جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان را ستود و گفت : اقتدار و عزت ايران براي ما افتخار آميز است و هراس دشمنان از اقتدار ايراني ؛ مايه عزت و افتخار مسلمانان است.
وي با اشاره به آتش فتنه اي كه در كشورهاي يمن ؛ عراق ؛ سوريه و فلسطين افروخته شده است ؛ گفت : رژيم صهيونيستي با فتنه افروزي ميان كشورهاي اسلامي ؛ درصدد تحقق اهداف خود در منطقه است.
"‌عبدالرحمن بن علي " امام جماعت مسجد نايروبي پايتخت كنيا نيز از ملاقات با نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج كشورمان ابراز خرسندي كرد.




نظرات کاربران