کمک به مظلومان جهان به نوعی یاری دادن امیرمومنان است کمک به مظلومان جهان به نوعی یاری دادن امیرمومنان است کمک به مظلومان جهان به نوعی یاری دادن امیرمومنان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کمک به مظلومان جهان به نوعی یاری دادن امیرمومنان است کمک به مظلومان جهان به نوعی یاری دادن امیرمومنان است کمک به مظلومان جهان به نوعی یاری دادن امیرمومنان است کمک به مظلومان جهان به نوعی یاری دادن امیرمومنان است کمک به مظلومان جهان به نوعی یاری دادن امیرمومنان است

کمک به مظلومان جهان به نوعی یاری دادن امیرمومنان است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه محبت را یک نوع نصرت قلبی دانست و گفت: وقف، نوشتن ، احسان برای اهل‌بیت علیهم‌السلام و غدیر و نیز کمک به مظلومان جهان مانند مسلمان میانمار، بحرین و یمن از نصرت های عملی است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر رفيعي در گردهمايي از غدير تا كربلا با اشاره به روايتي از امام رضا (ع) با اشاره به لزوم شاد كردن مومنين با لباس نو پوشيدن و لباس نو پوشاندن، خريد عطر و اطعام كه هر درهم آن صدهزار درهم محاسبه مي شود، اظهار داشت: اين پيشنهاد را را قبلا هم مطرح كرده ايم كه بايد بخشي از عيدي هاي دولت ها و دستگاها ها و نهاد هاي انقلابي اگر به سمت عيد غدير بيايد هم تاثير معنوي بيشتري دارد و هم بر احياي غدير كمك مي كند.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه با تاكيد برلزوم مطالعه يك كتاب در موضوع غدير براي همه شيعيان به ويژه قشر فرهنگي و نخبه ، تصريح كرد: كتاب هاي حماسه غدير محمدرضا حكيمي عبقات الانوار ميرحامد حسين، المراجعات سيد شرف الدين، احقاق الحق و ازهاق الباطل از قاضي نورالله شوشتري، غدير از نجم الدين طبسي، غدير شناسي علي اصغر رضواني و بسياري كتاب ديگر در اين حوزه وجود دارد كه ما به عنوان شيعه بايد حداقل يكي از اين منابع را مطالعه كنيم.
وي چهار واقعه تاثير گذار در تاريخ اسلام و شيعيان را بعثت، غدير، عاشورا و ظهور عنوان كرد و گفت: ظهور ثمره و ميوه نهايي اسلام كامل است و اگر هريك از اين رويدادها به عنوان پايه هاي چهارگانه اعتقادي شيعيان دچار تزلزل شود، ما به خطا رفته ايم.
حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي با بيان اينكه اگر غدير فراموش نمي شد، سقيفه پديد نمي آمد گفت: بعد از غدير اگر مردم سكوت نمي كردند، اين اتفاق روي نمي داد و عاشورايي پديد نمي آمد .
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه مظلوميت اميرالمومنين و راه ياري رساندن ايشان به سفارش پيامبر در خطبه غدير را محور صحبت خود قرار داد و گفت: در مظلوميت اميرالمومنين و چرايي سكوت ايشان نسبت به غدير پس از رحلت پيامبر در جلد 29 بحار الانوار 57 روايت آمده است كه نخبگان مي توانند به آن مراجعه كنند، در يكي از اين روايت ها وقتي مورد ايشان مورد اعتراض اشعث ابن قيس قرار مي گيرند كه چرا در پايان هر خطبه اي كه مي خوانيد اين جمله را مي فرماييد«از روزي كه پيامبر رفت علي مظلوم شد» علي(ع) فرمودند به خاطر قولي كه به پيامبر دادم سكوت كردم .
وي در تشريح علل مظلوميت علي (ع) گفت: عدم شناخت از آن حضرت و تلاش براي غافل نگه داشتن جامعه از شناخت علي ، عدم احقاق حق اميرمومنان در غدير و به فراموشي سپردن آن و ايجاد تعبيرات ديگر از غدير و نيز برپايي منابر 60 ساله صب (ناسزاگويي) علي در بلاد اسلامي از نشانه هاي مظلوميت حضرت علي بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي ياري كردن ياران علي (ع) را از جمله دعاهاي پيامبر در روز غدير عنوان كرد و گفت: حضرت رسول اعظم بعد از ابلاغ فرمان الهي فرمودند وانصر من نصره و طبق روايتي از امام صادق (ع) كه نسبت به هشام ابن حكم و تجليل از او فرمودند كه هشام مكا را با قلب، زبان و دستش ياري مي كند ما نيز بايد ائمه معصومين و غدير را با قلب و دست و زبان ياري كينم.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه محبت را يك نوع نصرت قلبي دانست و گفت: وقف، نوشتن ، خرج براي اهل‌بيت عليهم‌السلام و غدير و نيز كمك به مظلومان جهان مانند مسلمان ميانمار، بحرين و يمن از نصرت هاي عملي با دست است.
حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي در ادامه سيد المجالس را بر طبق روايتي مجالس اهل‌بيت عليهم‌السلام عنوان كرد و گفت: احمد ابن حنبل كه از علماي بزرگ عامه است در مسند خود يك روايتي دارد كه روح شيعيان را جلا مي دهد كه از پيامبر نقل مي كند كه فرمودند: اگر كسي مي خواهد علم آدم، حلم و بردباري نوح، عزم ابراهيم، زيركي حضرت موسي و زهد عيسي را ببيند به علي ابن ابيطالب نظر كند.
گفتني است همايش با شكوه نخبگان حوزه و دانشگاه با عنوان از غدير تا كربلا روزيكشنبه همزمان با عيد غدير خم در عراق با حضور روحانيون و دانشگاهيان منتخب زائران كاروان هاي اعزامي به عتبات در كربلاي معلي برگزار شد.


| شناسه مطلب: 70494




غدير رفيعي



نظرات کاربران