چرا باید خداوند را به خاطر برآورده نشدن حاجاتمان هم شاکر باشیم؟ چرا باید خداوند را به خاطر برآورده نشدن حاجاتمان هم شاکر باشیم؟ چرا باید خداوند را به خاطر برآورده نشدن حاجاتمان هم شاکر باشیم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا باید خداوند را به خاطر برآورده نشدن حاجاتمان هم شاکر باشیم؟ چرا باید خداوند را به خاطر برآورده نشدن حاجاتمان هم شاکر باشیم؟ چرا باید خداوند را به خاطر برآورده نشدن حاجاتمان هم شاکر باشیم؟ چرا باید خداوند را به خاطر برآورده نشدن حاجاتمان هم شاکر باشیم؟ چرا باید خداوند را به خاطر برآورده نشدن حاجاتمان هم شاکر باشیم؟

چرا باید خداوند را به خاطر برآورده نشدن حاجاتمان هم شاکر باشیم؟

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: خداوند دانای، توانای، دارای بخشنده و مهربان اگر نداد باید او را شکر کنیم چون خواسته ما خواستنی نبوده است و اگر درخواست های ما را اجابت کرد هم باید او را شاکر باشیم .

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلي، حجت‌الاسلام و المسلمين رنجبر در جمع زائران حرم حسيني كربلا با اشاره به شعري از مولانا گفت: زائران حرم اباعبدالله بايد بدانند كه در همين مكان مقدس اصحاب و ياران امام حسين (ع) جام باده الهي را با يك دست گرفتند و با دست ديگر دست در زلف ولايت داشتند و در ميدان كربلا خوش درخشيدند.
حجت‌الاسلام والمسلمين رنجبر با تبيين آيه واعتصموا بحبل الله جميعا را قرائت كرد و گفت: ما بايد به ريسمان الهي كه همانا ائمه معصومين هستند متوسل شويم و ساير ريسمان هايي كه ما را بالا نمي برند رها كنيم.
وي با بيان اينكه دو نوع خدا در ميان مردم وجود دارد، گفت: يك خدا آن خدايي است كه ما را آفريده و يك خداي ديگر آن خدايي است كه ما او را آفريده ايم و در فكر و ذهن ما جاي دارد و هريك از اين خدايان ويژگي هايي دارد كه قابل تامل است .
كارشناس مذهبي رسانه ملي و برنامه سمت خدا با تاكيد براينكه خداي ساخته ذهن برخي از ما تاريك و خطرناك است ، گفت: خدايي كه ما را آفريده سراسر رحمت ، آمرزش و مغفرت است و اين را مي توان در جاي جاي قرآن ديد مانند آنكه مي فرمايد اگر بنده اي خطا كرد آن را در آينده خواهيم نوشت و به او مهلت مي دهيم تا بازگردد نه اينكه همانجا او را عقاب كنيم. حجت‌الاسلام والمسلمين رنجبر ادامه داد: از نشانه هاي رحمت خداوند مي توان به فرمانش به داوود نبي اشاره كرد كه به او فرمود ما به تو آهنگري آموختيم تا با آن زره بسازي و نه شمشير و اگر ما به قرآن نظر بيافكنيم بيشترين واژه اي كه استفاده مي شود رحمت پروردگار است .
كارشناس مذهبي رسانه ملي و برنامه سمت خدا با بيان اينكه همانگونه كه دوري از نور، ظلمت است، اظهار داشت: خداوند جهنم ندارد ولي بايد بپذيريم كه دوري از خدا جهنم است چون اين جهنم را ما مي آفرينيم و با معصيت گناه خود آن را برپا مي كنيم.
وي با بيان اينكه در دستورات اخلاقي ما آمده است كه از ليوان ترك دار آب ننوشيد زيرا در اين ترك ليوان ميكروب ها جمع مي شوند و منفذي است براي ورود بيماري به بدن، تصريح كرد: گاهي گفته مي شود كه آيا خداوند به خاطر يك تار موي زني او را به جهنم مي برد كه بايد گفت اين تار مو يك منفذي است كه مانند آن ترك ليوان و علامتي است كه نشان مي دهد من چارچوب ندارم و مي تواني به من ورود داشته باشي و اين تار مو با اينكه كم است اما مانند يك چوب كبريت كه جنگلي را آتش مي زند، مي تواند انسان را به جهنم خودساخته خود بكشاند.
وي با بيان اين روايت كه آتش هاي خود برافروخته را در اوقات نماز خاموش كنيد، تصريح كرد: خداوند همانگونه كه در قرآن آمده، نور است بهشت را مي سازد و داراي اسماءالحسني است.
حجت‌الاسلام والمسلمين رنجبر با تاكيد براينكه خداوند 1000 نام دارد و اگر ما فقط به 5 نام خداوند باور داشته باشيم آنگاه اگر زير قبه امام حسين (ع) رفتيم و دعا كرديم اگر به ما عطاكرد، او را شاكريم و اگر هم نداد بازهم او را شكرگذاري مي كنيم، خاطرنشان ساخت: آن پنج نام شامل عليم، مالك، قادر، جواد و رحيم است يعني باور كنيم كه خداوند داناي، تواناي و داراي بخشنده و مهربان است و اگر به ما خواسته اي را نمي دهد نه اينكه نمي داند و نه اينكه نمي تواند و نه اينكه بخل دارد . نه اينكه ندارد بلكه آن خواسته براي ما خواستني نيست مانند مادري كه بچه اش اگر سوزن را بخواهد با اينكه دارد به او نمي دهد .
كارشناس مذهبي رسانه ملي و برنامه سمت خدا در ادامه به مثال هايي از اينكه برخي امور به نظر ما خوب است ولي براي ما ضرر دارد، گفت: شمر كه قاتل امام حسين (ع) است از فرماندهان سپاه اميرمومنان بود كه جانبازي داشت و 16 بار با پاي پياده به حج رفته بود و اگر مناجات هاي او را بشنويد تعجب مي كنيد اما عمرش طولاني شد و به واقعه كربلا رسيد و در اين امتحان سقوط كرد.




نظرات کاربران