کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند

کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند

در قالب سومین سوگواره بین المللی عبرات؛ کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند، شاعران آیینی ایران و عراق در نشست های هم اندیشی با محوریت جریان شناسی شعر اربعین حسینی و ارتقای جایگاه آن با عزیمت کاروان شعرای آیینی از ایران به کربلا، گردهم می آیند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام و المسلمين جواد محمدزماني شاعر و پژوهشگر حوزوي و رئيس انجمن شعر طلاب كشور با اعلام خبر برگزاري جلسات هم انديشي پيرامون شعر اربعين حسيني گفت: اين كاروان متشكل از ۱۰ شاعر جوان و پيشكسوت با هدف تعامل با شاعران عراقي درباره شعر حسيني و شعر اربعين در كشور عراق است.
وي افزود: ما به ‌دنبال برگزاري جلسات شعر در سه روز متوالي هستيم تا گفت و گو و مباحثات شاعران ايراني و عراقي به راهكارهايي براي ارتقاي شعرحسيني بيانجامد.
وي اضافه كرد: عباس اربابي، سيد محمدجواد شرافت، حميدرضا برقعي، هادي جان فدا و محمد غفاري از جمله شاعراني هستند كه در ‌اين سفر حضور دارند.
محمدزماني با اشاره به اينكه اين حركت به همت كميته فرهنگي اربعين زيرنظر بعثه مقام‌ معظم‌ رهبري انجام مي شود، اظهار داشت: ظرفيت هاي شعر حسيني بسياراما تاكنون مورد غفلت واقع شده است. چراكه هر ساله در ‌راهپيمايي اربعين حسيني شاهد حضور ميليون ها زائر و عاشق هستيم و در اين ميان شعرا با توجه به جايگاه ويژه شعر ميان مردم تكاليفي دارند و بايد از اين ظرفيت ها بهره برده و آن ها را تقويت كنيم.
وي همچنين خاطر نشان كرد: اين كه چطور مي توان وضعيت شعر آييني را ارتقا بخشيد، چه مضاميني در پياده روي ‌اربعين حسيني براي بهره گيري از شعر وجود دارد و به طوركلي جريان شناسي شعر آييني امروز از جمله اهداف اين گردهمايي در كاروان كربلا است. ضمن ‌اين كه ارتباط شاعران ‌ايراني و عراقي خود امري پربركت است و زمينه فعاليت هاي مشترك را فراهم‌ مي كند.
سرپرست كاروان شعراي آييني به كربلاي معلي درباره نحوه بازتاب فعاليت هاي كاروان بعد از برگزاري جلسات هم انديشي توضيح داد: اشعار و نتايج جلسات در سومين سوگواره بين المللي عبرات استفاده مي شود. همچنين در نظر داريم اشعار را در قالب يك كتاب يا نشريه به چاپ برسانيم.
گفتني است ۱۰ شاعر آييني ايران روز شنبه-۲۵ شهريور- عازم كشور عراق مي شوند.




نظرات کاربران