در مسیر شقایق ها

شهید عزت اللهی، کوچکترین ژنرال جهان در مسیر شقایق ها

شهید عزت اللهی، کوچکترین ژنرال جهان در مسیر شقایق ها

شهید عزت اللهی، کوچکترین ژنرال جهان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در مسیر شقایق ها

شهید عزت اللهی، کوچکترین ژنرال جهان در مسیر شقایق ها

شهید عزت اللهی، کوچکترین ژنرال جهان در مسیر شقایق ها

شهید عزت اللهی، کوچکترین ژنرال جهان در مسیر شقایق ها

شهید عزت اللهی، کوچکترین ژنرال جهان در مسیر شقایق ها

شهید عزت اللهی، کوچکترین ژنرال جهان
در مسیر شقایق ها

شهید عزت اللهی، کوچکترین ژنرال جهان

شهید مهرداد عزت اللهی در سال 1364 در حال غواصی به شهادت رسید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در دوران دفاع مقدس مصاحبه اي از شهيد مهرداد عزت اللهي در تلويزيون پخش شد كه بازتاب گسترده اي داشت، پس از مصاحبه ي تلويزيوني اين شهيد، امام خميني (ره) همان شب مصاحبه مهرداد را تماشا و چندي بعد با اين شهيد بزرگوار ديدار مي كند.
دانش آموز شهيد «مهرداد عزيزاللهي» در مهرماه سال 1346 در شهر اصفهان در خانواده‌اي مذهبي به دنيا آمد. دوران كودكي خود را در كنار برادر خويش مسعود كه او نيز به فيض شهادت نايل شد، سپري كرد.
تحصيلات راهنمايي را به پايان نرسانده بود كه با جثه‌اي كوچك ولي روحي بلند و شجاعتي وصف ناپذير به جبهه اعزام شد و همزمان با حضور در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل، در سنگر علم و دانش و تا قبل از شهادت درس خود را تا سال سوم هنرستان در رشته برق الكترونيك ادامه داد.
شهيد «مهرداد عزيز اللهي» در سال 1364، درعمليات كربلاي 4 در جزيره «ام الرصاص» در حال غواصي به شهادت رسيد و جاودانه شد.
خانواده «عزيز اللهي» 6 پسر داشته كه 4 نفر از آنها در جبهه‌ها حاضر بودند و مهرداد و مسعود به شهادت رسيدند و محمد هم اكنون جانباز شيميايي مي‌باشد. پسر ديگر نيز جزو آزادگان سرافراز است.
متن كامل مصاحبه با نوجوان شهيد مهرداد عزيزاللهي :
بسم الله الرحمن الرحيم
رب اشرح لي صدري و يسرلي امري و احلل عقده من لساني يفقهوا قولي.
با سلام بر امام زمان (عجل الله فرجه الشريف) و نائب بر حقش قلب تپنده مستضعفان جهان امام خميني (ره) و شهداي راه حق و حقيقت و مجروحين و معلولين.
مهرداد عزيزاللهي هستم. اعزامي از اصفهان كه 14 سالمه. انگيزه‌اي كه باعث شد به جبهه بيام... واقعا اون برادرايي كه قبلا جبهه بودند و مي‌آمدند براي ما تعريف مي‌كردند جبهه چه خاصيت‌هاي خوبي داره... كه مثلا هر كسي بره ساخته ميشه از هر لحاظ و ديگه اون ناخالصي‌ها و اون گناهاش در اونجا... در جبهه معصيت نمي‌شد... من به جبهه اومدم شايد كمكي در راه خدا بكنم و گناهانم پاك بشه.
- چند وقت است در جبهه هستي؟
الآن حدود 8-9 ماهه كه در جبهه هستم. 3 ماه آن را در كردستان بودم.
- در كردستان چه كار مي‌كرديد؟
در كردستان جنبه تبليغاتي بوده كه ما كار مي‌كرديم.
- در اين مدت كه در گردان تخريب هستيد چه كارهايي انجام داده ايد؟
تو اين مدت البته ما هيچ كاري نكرديم. هر كاري كه مي‌شد خدا مي‌كرد. ما فقط وسيله بوديم. همين حالا كه ما داشتيم با موتور از خط مي‌آمديم. يك خمپاره تقريبا 5 متري ما خورد. قشنگ 5 متري موجش ما را تكان داد و يك تركش هم نخورديم ما فقط وسيله بوديم در اين جبهه ها. هيچ كاره ايم. ضعيفيم در مقابل اين قدرت ها. فقط خداست كه ما را ياري مي‌كند.
- در محورهاي مختلف عراق كه مين مي‌گذارند مين خنثي كرديد آيا براي محورهاي خودمان مين كاشتيد؟
خنثي بله كرديم. يك مقدار در عمليات بيت المقدس بود كه براي برادرامون در فتح خرمشهر وهله اول و دوم و سوم كه معبر باز كرديم. عمليات رمضان بود كه معبر باز كرديم در تيپ نجف اشرف كه واقعا معجزات زيادي بر ما شد همين عمليات كه معبر باز نكردم در گردان بودم.
- وقتي مي‌آمدي جبهه پدر و مادرت راضي بودند، از آنها اجازه گرفتي؟
پدر و مادر من اتفاقا زمينه آمدن به جبهه را خودشان درست كردند. واقعا از آنها تشكر مي‌كنم كه اجازه دادند بيام جبهه. به بقيه پدر و مادرها هم مي‌گم اين قدر احساساتي نباشند. وابسته نباشند كه فرزندشون بياد جبهه... بگذارند فرزندشون بيايد، خودشان بيايند ساخته بشن در اين جبهه ها. به نظر من هر كس حداقل بايد يك هفته بياد و جبهه‌ها را حتي به صورت تماشا نگاه كند.
- تا حالا رفتي براي مين گذاري؟
بله رفتيم ولي از نظر امنيتي درست نيست بگم كجا...


اينفوگرافي شهيد عزت اللهي، كوچكترين ژنرال جهان




نظرات کاربران