14 محموله ستون سنگی از محلات به نجف اشرف ارسال شد 14 محموله ستون سنگی از محلات به نجف اشرف ارسال شد 14 محموله ستون سنگی از محلات به نجف اشرف ارسال شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
14 محموله ستون سنگی از محلات به نجف اشرف ارسال شد 14 محموله ستون سنگی از محلات به نجف اشرف ارسال شد 14 محموله ستون سنگی از محلات به نجف اشرف ارسال شد 14 محموله ستون سنگی از محلات به نجف اشرف ارسال شد 14 محموله ستون سنگی از محلات به نجف اشرف ارسال شد

14 محموله ستون سنگی از محلات به نجف اشرف ارسال شد

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان محلات گفت: 14 محموله ستون سنگی و بخش های جانبی آن برای بازسازی صحن حضرت زهرا (س) به نجف اشراف ارسال شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محمد نجفي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين محموله ها شامل 60 ستون كامل با 30 قطعه اجزاي ستون است كه از كارگاه هاي توليدي سنگ در محلات بارگيري و براي بازسازي صحن حضرت زهرا (س ) به نجف اشرف ارسال شدند.
وي بيان كرد: اين محموله ها بيش از تعهد محلات براي ساخت 604 ستون سنگي است كه براي بازسازي صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف ارسال شده و تاكنون در مجموع 664 ستون كامل ساخته و براي نصب ارسال شده است.
وي اظهاركرد: ستون هاي ارسالي شامل سرستون، رينگ ستون و ميله ستون ساخته شده در كارگاه فراوري سنگ اين شهرستان است كه با استفاده از سنگ كوپ مرمر سفيد استخراج شده از معادن استان كرمان و آذرشهر ساخته شده اند.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان محلات گفت: 200 ستون از 604 ستون مذكور از سنگ مرمر مرغوب و سفيد است كه براي ساخت آن ها بيش از پنج تن سنگ استفاده شده است.
نجفي ادامه داد: براي نخستين بار در خاورميانه، تجهيزات پيشرفته و تخصصي برش ستون سنگي در اشكال متنوع در كارگاه هاي مجتمع سنگ بري محلات 2 سال گذشته مستقر شد.
نجفي بيان كرد: يكي از صنعتگران نيكوكار محلات مراحل تهيه سنگ، فرآوري و نصب ستون در محوطه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را بر عهده گرفت كه اكنون اضافه بر تعهد در حال ساخت و ارسال ستون هاي سنگي است.
محموله هاي ارسالي با حضور مسئولان شهرستان محلات بارگيري شدند.
محلات از توابع استان مركزي براي سومين سال متوالي در امر كمك به بازسازي عتبات عاليات طبق سنجش ستاد مركزي رتبه نخست كشور را كسب كرده است.


| شناسه مطلب: 70662




بازسازي عتبات نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران