پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی در مراسم اذن عزای حسینی که با حضور هیئات مذهبی و عموم زائران در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد، بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، همزمان با آغاز ماه محرم، پرچم عزاي حسيني در حرم مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد و صحن و سراي قدسي اين بارگاه نوراني سياه پوش شد و به نشانه آغاز ماه محرم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي به همراه هيئت‏‌هاي مذهبي، مراسم اذن عزا را برگزار كردند.
پيش از اين مراسم، چندين هزار نفر از اعضاي هيئت‎هاي عزاداري سيدالشهدا(ع) در مشهد از گوشه و كنار اين شهر خود را به حرم مطهر رسانده و در حالي كه پرچم هاي سياه در دست داشتند، در صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي براي شركت در مراسم اذن عزا حضور يافتند.
در ويژه برنامه «إذن عزا» مداحان و شاعران اباعبدالله الحسين(ع) به مديحه سرايي و روضه‎خواني پرداختند و تعدادي از خادمان سادات و سركشيك هاي حرم مطهر رضوي همراه با ذكر و مدح ائمه معصوم(ع) پرچم سياه آستان قدس رضوي مزين به آيه مباركه «نصر من الله و فتح قريب» را به بالاي گنبد منور منتقل كرده و بر فراز آن به اهتزار درآوردند.
در هنگام به اهتزاز در آمدن پرچم عزاي حسيني بر فراز گنبد طلايي رضوي، زائران حاضر در صحن انقلاب و در ديگر صحن‎هايي كه صوت اين مراسم با شكوه پخش مي‎شد، با صداي بلند «لبيك يا حسين» سر دادند. گفتني است؛ اين برنامه باشكوه از طريق رسانه ملي پخش شد.


| شناسه مطلب: 70698




محرم مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران