خون و شهادت، پیام و رسالت دو بخش نهضت عاشوراست خون و شهادت، پیام و رسالت دو بخش نهضت عاشوراست خون و شهادت، پیام و رسالت دو بخش نهضت عاشوراست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خون و شهادت، پیام و رسالت دو بخش نهضت عاشوراست خون و شهادت، پیام و رسالت دو بخش نهضت عاشوراست خون و شهادت، پیام و رسالت دو بخش نهضت عاشوراست خون و شهادت، پیام و رسالت دو بخش نهضت عاشوراست خون و شهادت، پیام و رسالت دو بخش نهضت عاشوراست

خون و شهادت، پیام و رسالت دو بخش نهضت عاشوراست

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق نهضت عاشورا را به دو بخش خون و شهادت و دیگری پیام و رسالت تقسیم و پیام رسالت را بسیار مهم و خطیر خواند .

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني در جمع دانشجويان شركت كننده در همايش احلي من العسل، حضرت زينب را در كنار حجت خدا قهرمان كربلا دانست و هدف از نهضت امام حسين را اشاعه و حاكميت اسلام علوي و ولايي خواند و افزود: اگر قيام حسيني نبود نام و نشاني از اسلام و حقيقت آن باقي نمي ماند.
وي گفت: از غروب شب يازدهم رسالت سنگين اهل بيت امام حسين به سركردگي حضرت زينب عليهاالسلام شروع شد و حضرت زينب بزرگترين كاري كه بايد انجام بدهد يعني تبيين اهداف انقلاب حسيني و جلوگيري از تحريف حقيقت اين انقلاب را انجام داد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: هيئت حاكمه يزديان شديدا به دنبال آن بودند كه با شهادت امام حسين و يارانش جريان خاتمه يافته و ديگر كسي با آنها مخالفت نمي‌كند و لذا براي توجيه كار خود امام حسين عليه السلام را خارجي يعني كسي كه از دين خارج شده و بر خليفه طغيان نموده است، معرفي كردند تا بتوانند فضاي عمومي را به دست بگيرند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني گفت: خطبه هاي حضرت سجاد و حضرت زينب اين نقشه هاي شوم را نقش بر آب كرد، به گونه اي كه بعد از آن قيام هايي مانند قيام مختار صورت گرفت.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني افزود: سر بريده ي امام حسين عليه السلام كه به طور اعجاز گونه در مسير سفر از كربلا تا كوفه و شام آياتي را به صورت جهت دار و هدفمند تلاوت فرمود كه مكمل پيام رساني حضرت زينب سلام الله عليها بود.
وي ادامه داد: به نقل از تاريخ سر بريده حضرت سيدالشهدا آيه اي از سوره كهف را تلاوت نمودكه زيد ابن ارقم گفت اين آيه را كه شنيدم گفتم سرگذشت شما از جريان اصحاب كهف عجيب تر است.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با بيان اينكه اصحاب كهف براي دينداري و خداپرستي از شهر به خود جدا شدند و به غاري در كوه پناه بردند، تصريح كرد: امام حسين براي حفاظت از دين از شهر خارج شد ولي به كوه نرفت بلكه به معركه نبرد آمد و همه هستي خود را در اين راه با كمال رضايت فدا كرد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق آيه ديگر تلاوت شده توسط سر مبارك امام حسين عليه السلام را داراي اشاره اي به سرنوشت ظالمان عنوان كرد و گفت: آيه و سيعلم الذين ظلموا به اين حقيقت اشاره دارد كه ظالمان عاقبت شومي خواهند داشت قطعاً شكست خواهند خورد و حق پيروز است.
حجت الاسلام و المسلمين لام نجفي روحاني از دانشگاهيان خواست در سنگر علم و انديشه اهداف و فلسفه زيارت امام حسين عليه السلام را تبيين كنند و از اصل ولايت فقيه كه امروز همان رسالت حسيني را بر دوش دارد در مقابل تهاجمات دشمنان استكباري با قلم و بيان خود دفاع نمايند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با اشاره به شهداي مدافع حرم خاطرنشان ساخت: وجه شباهت اين شهدا و اصحاب امام حسين بسيار زياد است و حقيقت لبيك يا حسين را اين شهيدان با خون و جان خود سر دادند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق گروهك تروريستي داعش را مشابه لشكريان يزيد خواند و گفت: جناياتي كه اين افراد جاني انجام مي‌دهند نشأت گرفته از همان اسلام اموي، تكفيري و آمريكايي است.




نظرات کاربران