تشکیل بیش از 25 کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج 96 تشکیل بیش از 25 کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج 96 تشکیل بیش از 25 کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج 96 بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشکیل بیش از 25 کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج 96 تشکیل بیش از 25 کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج 96 تشکیل بیش از 25 کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج 96 تشکیل بیش از 25 کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج 96 تشکیل بیش از 25 کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج 96

تشکیل بیش از 25 کمیته کارشناسی برای آسیب شناسی حج 96

درنشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که بیش از 25 کمیته کارشناسی برای بررسی آسیب های حج 96 تشکیل شده است.

درنشست شوراي برنامه ريزي وهماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت كه به رياست حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر تشكيل شد ، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بر لزوم جمع بندي نظرات ، پيشنهادها و گلايه هاي ارائه شده در خصوص حج 96 تاكيد و ابرازاميدواري كرد با كارشناسي دقيق اين موارد نسبت به اصلاح آن درحج سال آينده اقدام و نواقص رفع و مشكلات كمتر شود.
به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج، سرپرست حجاج ايراني نكات مطرح شده درخصوص نحوه ارائه خدمات پزشكي و دارويي ، لزوم توجه به كيفيت غذاها و تنوع غذايي ، توجه به بهبود ارائه خدمات دركاروان هاي مختلف، رفع نواقص در هتل هاي محل اسكان و چادرهاي زائران ايراني در منا و عرفات و دشواري هاي فرودگاه هاي مبدا و مقصد را از جمله نكات مطرح شده درگزارش هاي دريافتي از زائران ذكر كرد و گفت : مردم در اغلب ديدارها ازتلاش ها و زحمات عوامل اجرايي و خدماتي تقدير و تشكركرده اند.
دراين جلسه اعلام شد كه براي آسيب شناسي حج امسال بيش از25 كميته تشكيل شده كه در آن كارشناسان بعثه مقام معظم رهبري ، ‌سازمان حج و زيارت و كارگزاران و نيروهاي خارج از مجموعه حج و زيارت شركت دارند.
آقاي حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت دراين باره افزود: با توجه به نگاه جديدي كه در برخي از حوزه هاي حج وجود دارد تعدادي ازكميته ها با هدف تغييردر برنامه هاي اجرايي تشكيل شده است.
درادامه اين جلسه نماينده ولي فقيه خواستار ارجاع جمع بندي گزارش هاي دريافتي متناسب با مسئوليت هاي هر كميته شد و تصريح كرد : پس از بررسي دقيق و كارشناسانه ، نتايج براي تصميم گيري به نشست شوراي برنامه ريزي بعثه و سازمان حج ارجاع شود.
سرپرست حجاج ايراني همچنين برلزوم آينده نگري در برنامه ريزي ها و فاصله گرفتن از روش هاي سنتي تاكيد كرد.
دراين جلسه همچنين برخي از اموراجرايي همچون چگونگي تامين محل اسكان زائران ايراني درحج آينده ، توجه بيشتر به آموزش كارگزاران حج و زائران ، تمهيدات لازم درحوزه تغذيه و بهره گيري از فناوري اطلاعات در حوزه هاي مختلف حج بررسي شد و نماينده ولي فقيه لزوم توجه به تغييرات و رويكردهاي جديد عربستان در حوزه هاي مختلف را يادآور شد.
سرپرست حجاج ايراني در ابتداي اين جلسه با عرض تسليت ايام سوگواري حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران باوفايش ابراز اميدواري كرد با توفيق الهي همگان درمسير تحقق اهداف عاشورا گام برداشته ومسير نهضت حسيني را آن گونه كه هست بپيمايند.




نظرات کاربران