صدور روادید ورود به عراق در ایلام آغاز شد صدور روادید ورود به عراق در ایلام آغاز شد صدور روادید ورود به عراق در ایلام آغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صدور روادید ورود به عراق در ایلام آغاز شد صدور روادید ورود به عراق در ایلام آغاز شد صدور روادید ورود به عراق در ایلام آغاز شد صدور روادید ورود به عراق در ایلام آغاز شد صدور روادید ورود به عراق در ایلام آغاز شد

صدور روادید ورود به عراق در ایلام آغاز شد

مدیر حج و زیارت ایلام با بیان اینکه امکان تردد زائران از مرز مهران بدون روادید امکانپذیر نیست، گفت: بر اساس برنامه ریزی صدور رویداد در دفاتر زیارتی این استان از امروز دوازدهم مهرماه آغاز شده است.

مهدي حيدري روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه ثبت نام از متقاضيان براي شركت در آيين بزرگ اربعين حسيني در سامانه سماح از اوايل شهريور ماه آغاز شده است، اظهار كرد: هم اكنون هشت دفتر صدور ويزا در استان ايلام فعال است و بر اساس رايزني هاي انجام شده با مسئولان سازمان حج و زيارت مقرر شده تا چهار دفتر ديگر در شهر ايلام فعال شود.
وي از كنترل جدي گذرنامه و رواديد زائران اربعين حسيني در خروجي مرز مهران خبر داد و افزود: دولت عراق تاكيد دارد كه به هيچ وجه به افراد فاقد رواديد و گذرنامه اجاره ورود نخواهد داد و بر اساس تصميم ستاد اربعين استان نيز از ورود هر زائري كه فاقد رواديد باشد، به شهر مهران جلوگيري خواهد شد.
مدير حج و زيارت استان ايلام بر لزوم بيمه شدن زائران براي سفر به كشور عراق تاكيد كرد و يادآور شد: زائران اربعين حسيني براي شركت در همايش بزرگ پياده روي اربعين در سامانه سماح به نشاني samah.haj.ir ثبت نام كنند.
به گزارش ايرنا، خروجي مرزي مهران در جنوب باختري و فاصله 90 كيلومتري شهر ايلام كانون اصلي آمد و شد گردشگران مذهبي كشورهاي عراق و ايران است.
در شرايط عادي روزانه 6 هزار زائر ايراني و عراقي از اين گذرگاه مرزي سفر مي كنند.
امنيت بالا و نزديكي به شهرها و مكان هاي مقدس و بغداد پايتخت عراق از مهم ترين عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عاليات عراق و ايران است.
هر سال در ايام اربعين حسيني نزديك به 2 ميليون نفر براي شركت در راهپيمايي اربعين از مرز رسمي و بين المللي مهران راهي عراق مي شوند.
انتظار مي رود در اربعين امسال شمار ورودي و خروجي زائران سوگوار ايراني و غير ايراني براي شركت در آيين راهپيمايي اربعين از راه مرز مهران به حدود 2.5 ميليون نفر برسد.


| شناسه مطلب: 70825




اربعين رواديد



نظرات کاربران