کتاب « معمارمسجد نبوی» به رشته تحریر در می آید کتاب « معمارمسجد نبوی» به رشته تحریر در می آید کتاب « معمارمسجد نبوی» به رشته تحریر در می آید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب « معمارمسجد نبوی» به رشته تحریر در می آید کتاب « معمارمسجد نبوی» به رشته تحریر در می آید کتاب « معمارمسجد نبوی» به رشته تحریر در می آید کتاب « معمارمسجد نبوی» به رشته تحریر در می آید کتاب « معمارمسجد نبوی» به رشته تحریر در می آید

کتاب « معمارمسجد نبوی» به رشته تحریر در می آید

مراسم تدوین کتاب « معمار مسجد نبوی » باحضور فیصل بن سلمان بن عبدالعزیزامیرمدینه منوره و رئیس شورای نظارت بر مرکز پژوهش‌ها و مطالعات مدینه برگزار شد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روزنامه عكاظ چاپ عربستان هدف از تهيه اين كتاب برجسته سازي جزئيات تكنيكي معماري مدينه منوره با همكاري مركز پژوهش‌ها و مطالعات مدينه و معاونت رياست امور حرمين شريفين درامور مسجد نبوي و دانشگاه ملك عبدالعزيز جده مي باشد.
به گفته مديركل مركز پژوهش‌ها و مطالعات مدينه منوره ، مطالعات اين كتاب حول محورمعماري مسجد نبوي از آغاز احداث تا دوران آل‌سعود انجام خواهد شد و در تهيه مطالب آن ، پيشرفته ترين تكنيك‌ها اعم از ليزري ، نوري و تصاوير فتوگرافي هوائي بكار گرفته مي شود تا بعنوان مرجعي در زمينه مستند سازي معماري ، تحليل و آناليز همه جانبه و بهبود و ارتقاي معماري مسجد شريف نبوي باشد .
اين پژوهش بر اساس اصول معماري متكي به احكام شرعي و در روند مستند تاريخي آن، خواهد بود و نشر كتاب معمار مسجد نبوي مي تواند خلأ اطلاعاتي موجود در اين زمينه را پر كند به ويژه آن كه چارچوب مطالب اغلب كتاب‌هاي منتشرشده در اين‌ خصوص مطالعات توصيفي، عكس‌هاي فوتوگرافي و نقاشي‌ است و هيچگونه تحليل، مقايسه و اطلاعات تخصصي درآنها بكار گرفته نشده است.
كتاب معمارمسجد نبوي كه تعدادي از نخبگان و متخصصان در زمينه‌هاي شرعي ، تاريخي و معماري در تهيه و تدوين آن شركت دارند، طيفي از موضوعات از جمله مستندسازي تاريخي، مطالعات تاريخي معماري ، تحليل و آناليز معماري ،عمليات مسح (اسكن يا مساحي) ، جزئيات داخلي و خارجي ساختمان مسجد نبوي را در برمي گيرد.
در اين كتاب قرار است تصاوير سه بعدي از مسجد شريف نبوي ارائه شود كه مي‌تواند ابعاد افقي و عمودي آن را مشخص كند و علاوه برجهت‌ها ، ابعاد ومساحت‌ مسجد، گنبد ، گلدسته‌ها، درها و كارهاي تزئيني مسجد را نشان خواهد داد. همچنين شرح مفصلي از عناصر اصلي معماري مسجد و اجزاي معروف آن با نمايش تصاوير فتوگرافي ارائه خواهد شد .




نظرات کاربران