برپایی طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا  عکس برپایی طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا  عکس برپایی طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا  عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برپایی طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا  عکس برپایی طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا  عکس برپایی طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا  عکس برپایی طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا  عکس برپایی طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا  عکس

برپایی طولانی‌ترین نمازجماعت جهان در مسیر کربلا عکس

طولانی‌ترین صفوف نماز در ظهر روز ۱۷ صفر در کربلای معلا برپا شد و صفوف نماز متشکل از زائران اربعین به کیلومترها رسید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به منظور هرچه باشكوه‌تر كردن فرهنگ نماز، ۱۷ صفر مصادف با شهادت امام رضا عليه‌السلام (بنا بر قولي) بزرگترين نماز جماعت در مسير كربلا برگزار شد كه نماز ممتده نام گرفته است. اين نمازهاي جماعت از عمود ۹۶ كه موكب عتبه علويه در آن قرار دارد تا عمود ۹۵۰ به صورت همزمان برگزار شد. اين نماز جماعت به منظور اعلام پيام همبستگي ميان شيعيان از مليت‌هاي مختلف، تاكيد بر فرهنگ اقامه نماز به جماعت و ارزش نهادن بر ارزش‌هاي واقعي دين اسلام برگزار شد.
بيش از ۵۰۰۰ طلبه و بيش از ۲۰۰۰ مبلغان خانم در طول مسير راهپيمايي اجراي برنامه‌هاي ديني فرهنگي، پاسخ به مسائل شرعي و برپايي نماز در مواكب را برعهده دارند كه از اين تعداد ۵۰۰ نفر نيز از حوزه علميه قم به عراق اعزام شده‌اند.
روحانيوني از بحرين، لبنان، عربستان و ... هم در اين برنامه بزرگ تبليغي مشاركت دارند. همچنين طلاب مرتبط با حوزه نجف كه ساكن در برخي كشورهاي اروپايي، آسيايي و آفريقايي هستند نيز در قالب كاروان‌هاي زائران به پياده‌روي مي‌آيند و وظيفه هدايت كاروان‌ها را برعهده دارند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران