کربلایی شدن و کربلایی ماندن دو اصل مهم زیارت اربعین است کربلایی شدن و کربلایی ماندن دو اصل مهم زیارت اربعین است کربلایی شدن و کربلایی ماندن دو اصل مهم زیارت اربعین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کربلایی شدن و کربلایی ماندن دو اصل مهم زیارت اربعین است کربلایی شدن و کربلایی ماندن دو اصل مهم زیارت اربعین است کربلایی شدن و کربلایی ماندن دو اصل مهم زیارت اربعین است کربلایی شدن و کربلایی ماندن دو اصل مهم زیارت اربعین است کربلایی شدن و کربلایی ماندن دو اصل مهم زیارت اربعین است

کربلایی شدن و کربلایی ماندن دو اصل مهم زیارت اربعین است

حجت الاسلام و المسلمین «سید جعفر علم الهدی» نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در جمع زائران حسینی ، شرط و لازمه قبولی زیارت اربعین برای مومنان را کربلایی شدن و کربلایی ماندن دانست.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيدجعفر علم الهدي كه در صحن حضرت زهرا (س) در جوار بارگاه حضرت علي (ع) سخن ميگفت با اشاره به اهميت زيارت اربعين در اعمال مومنان گفت: امام حسن عسكري (ع) يكي از نشانه هاي پنج گانه شناخت مومن را زيارت اربعين ذكر مي فرمايند
وي در تبيين اهميت اربعين افزود: تنها معصومي كه در تمام دوران هاي پس از شهادت براي وي مراسم و زيارت اربعين برگزار شده، امام حسين (ع) است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف گفت: امام صادق(ع) در زمينه اهميت اربعين يادآور شده اند كه زوار امام حسين (ع) هر قدم كه در راه زيارت ايشان گام بر مي دارند خداوند هزار خطاي آنان را بخشيده و هزار عمل نيك به كارنامه شان اضافه مي كند.
حجت الاسلام علم الهدي افزود: اگر زائر با خلوص نيت در اين مسير گام بگذارد به يقين خداوند كارنامه اي از نور براي وي در نظر خواهد گرفت و وي را در رديف صالحان قرار خواهد داد.
وي با طرح اين سوال كه شرط درست انجام دادن اعمال زيارت اربعين چيست؟ اظظهار داشت: هرچند رسيدن به ضريح، بوسيدن درب و ديوار هاي حرم امام «ع» مي تواند از آداب زيارت به شمار آيد اما ارزش زيارت بالاتر از آن است كه در بوسيدن پنجره مشبك خلاصه شود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف به نقل از مرحوم آيت الله «محمد تقي بهجت» از مراجع فقيد تقليد گفت: در زيارت، اذن امام براي ورد به حرم مهمترين شرط است و هر زاير بايد اين اذن را كسب كند. اگر اين اذن حاصل شد مراتب ديگر باقي مي ماند كه زوار براي احترام به مقام شامخ امام بايد آن را انجام دهند.
پس از كسب اجازه براي ورود به حرم خواندن زيارت نامه و گفتن اشهد مبني بر قبول اين معصوم به عنوان ولي شرط لازم است. وقتي ما معصوم را به عنوان ولي مي پذيريم بايد رفتار، كردار و گفتار خود را با توجه به شان و مقام آن حضرت انجام دهيم.
حجت الاسلام علم الهدي در ادامه گفت: لازمه حفظ كربلايي ماندن رعايت اصول فراوان است. يكي از اين اصول تفاوت در اعمال و كردار قبل و بعد از زيارت است. زوار امام حسين (ع) پس از انجام زيارت بايد تمام اعمال خود را اصلاح كرده و سبك جديدي از زندگي را آغاز كنند.
دومين شرط كربلايي ماندن احترام به حق و حقوق ميزبان است. مردم عراق به عنوان ميزبان مراسم اربعين حسيني بر گردن ما حق فراوان دارند. آنان كه با برپايي موكب و پذيرايي از زائران اينگونه شرايط را فراهم كردند، بايد مورد تكريم و احترام ما باشند.
حجت الاسلام علم الهدي در پايان گفت: اگر توانستيم تمامي اين شرايط را در زمان زيارت و پس از آن رعايت كنيم به يقين شامل همان اجري خواهيم شد كه امام ششم شيعيان آن را به زائران امام حسين (ع) وعده داده است.




نظرات کاربران