حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است

حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است

پژوهشگر علوم دینی گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین و اعمال مربوط به آن نوعی عبادت و نشان دهنده مودت اهل بیت است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين تويسركاني در شب نوزدهم صفر در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسين(ع) درحسينيه قمي ها در شهر مقدس كربلا اظهار داشت: عاشقان ابا عبدالله الحسين(ع) با حضور در پياده روي بزرگ اربعين در حال عبادت و انجام يك واجب ديني هستند و همه اين اعمال به نوعي عبادت و باعث مودت بيشتر به اهل بيت عصمت و طهارت مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين تويسركاني درتبيين ويژگي هاي زيارت اربعين خاطرنشان كرد: در زيارت اربعين حسيني، ارواح همه انبياء و اولياي الهي و فرشتگان در جوار ضريح شش گوشه اباعبدالله حضور دارند.
وي با اشاره به رواياتي در مورد جايگاه زائران ابا عبدالله الحسين(ع) اظهار داشت: در روز قيامت حتي زمين كربلا به وجود مبارك امام حسين (ع) به خود مي بالد، چرا كه بهترين انسان را در درون خود دارد.
تويسركاني فلسفه راهپيمايي اربعين را، قيام عليه ظالمان دانست و افزود: ما مي خواهيم با برگزاري راهپيمايي بزرگ اربعين يك نهضت جهاني راه بيندازيم تا در پناه مودت اهل بيت ظالمان را متنبه و بر سر جاي خود بنشانيم.
اين پژوهشگر علوم ديني با بيان اينكه اسلام يك دين جهاني است و راهپيمايي بزرگ اربعين مي تواند رسانه اي تاثيرگذار براي انعكاس صداي مظلوميت اهل بيت باشد، تصريح كرد: بعضي در مورد راهپيمايي اربعين از ما ايراد مي گيرند و مي گويند كه بساط آن را جمع كنيد اما، ما با راهپيمايي اربعين به آنها مي گوييم كه ما راه اهل بيت را براي مبارزه با ظالمان ادامه خواهيم داد.
تويسركاني مودت به اهل بيت را مهم ترين ويژگي عاشقان اباعبدالله الحسين برشمرد و اظهار داشت: همانطور كه در موضوع گريه بر اهل بيت، گفته مي شود بلند بلند گريه كنيد ، در مورد مودت سالار شهيدان حتي اگر انسان نمي تواند گريه كند، بايد تباكي كند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: بايد مودت اهل بيت را روز به روز در ميان عاشقان اباعبدالله بيشتر و بيشتر كنيم چرا كه زيارت قافله سالار شهيدان داراي بركات بسياري است و با حضور در اربعين مسلما به اين بركات افزوده خواهد شد.




نظرات کاربران