علما و سیاست‌مداران جامعه برای مبارزه با افراط گرایی باید در کنار هم قرار بگیرند علما و سیاست‌مداران جامعه برای مبارزه با افراط گرایی باید در کنار هم قرار بگیرند علما و سیاست‌مداران جامعه برای مبارزه با افراط گرایی باید در کنار هم قرار بگیرند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
علما و سیاست‌مداران جامعه برای مبارزه با افراط گرایی باید در کنار هم قرار بگیرند علما و سیاست‌مداران جامعه برای مبارزه با افراط گرایی باید در کنار هم قرار بگیرند علما و سیاست‌مداران جامعه برای مبارزه با افراط گرایی باید در کنار هم قرار بگیرند علما و سیاست‌مداران جامعه برای مبارزه با افراط گرایی باید در کنار هم قرار بگیرند علما و سیاست‌مداران جامعه برای مبارزه با افراط گرایی باید در کنار هم قرار بگیرند

علما و سیاست‌مداران جامعه برای مبارزه با افراط گرایی باید در کنار هم قرار بگیرند

وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان اظهار داشت: تامین امنیت افغانستان سبب افزایش امنیت کشورهای مختلف منطقه می‌شود، چرا که ضرر تروریسم موجود در افغانستان متوجه کل جهان است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري تقريب(تنا)، "فيض محمدعثماني" در مراسم افتتاحيه سي و يكمين كنفرانس وحدت اسلامي، ضمن تقدير از تلاش‌هاي دست‌اندركاران برگزار كننده اين كنفرانس، اظهار داشت: ملت افغانستان با به زانو درآوردن شوروي بخشي از توانايي خود را به نمايش گذاشتند، اما بعد از اين پيروزي كشورهاي اسلامي افغانستان را رها كردند به همين علت افغانستان به سمت درگيري‌هاي داخلي حركت كرد.
وي افزود: ملت براي بازسازي كشور و جبران خسارت‌ها گام‌هايي را برداشت و دروازه‌هاي مكاتب بر روي جوانان باز شد، به همين علت اكنون در اين كشور شاهد حضور نسل جديد تحصيل كرده‌ها هستيم كه در رشته‌هاي مختلف توانسته اند به مدال‌ها و دستاوردهاي مطلوبي برسند.
وزير ارشاد، حج و اوقاف افغانستان خاطرنشان كرد: در افغانستان اقوام مختلف شيعه و سني در كنار يكديگر زندگي مي‌كنند اما به نقلي 20 گروه تروريستي بين‌المللي نيز در افغانستان فعاليت دارند كه به كشتار مردان، زنان و كودكان مشغول هستند.
وي با اشاره به اينكه افغان‌ها هيچ مشكلي با يكديگر ندارند، گفت: به دنبال زندگي در فضايي دوستانه هستيم، اما افغانستان به ميدان رقابت گروه‌هاي مختلف تبديل شده است و گروه‌هاي فريب خورده براي مقابله با يكديگر افغانستان را انتخاب كرده‌اند.
عثماني از گروه‌هاي مبارزه افغانستان مقابل گروه‌هاي تروريست تقدير كرد و ادامه داد: افغانستان از كشورهاي اسلامي انتظار دارد كه اجازه ندهند تروريست‌ها و اسلحه‌ها از كشورهاي آنها وارد افغانستان شود، همانطور كه دولت افغانستان نيز نسبت به كشورهاي همسايه خود اين نگاه را دارد.
وي با تأكيد بر اينكه براي مبارزه با افراطي‌گري‌ها علما و سياست‌مداران جامعه بايد در كنار يكديگر قرار گيرند، عنوان كرد: تأمين امنيت افغانستان سبب افزايش امنيت كشورهاي مختلف منطقه مي‌شود، چرا كه ضرر تروريسم موجود در افغانستان متوجه كل جهان است.
عثماني يادآور شد: از نمونه‌هاي وحدت در كشور افغانستان به رسميت شناختن شيعه، سني و ساير اقليت‌هاي مذهبي است، پيروان اين اقليت‌ها اكنون در كنار يكديگر زندگي مي‌كنند و به عبادت خود مشغول هستند.
وي با اشاره به اينكه حكومت افغانستان نسبت به تكريم پيروان اقليت‌هاي مختلف و تامين بسترهاي مورد نياز عبادي براي آنها نگاهي ويژه دارد، تصريح كرد: آغاز تمدن نوين اسلامي نيازمند برداشتن موانع اخلاقي مسير تحقق اتحاد است و سوءذهن‌ها و بدگماني‌ها از جمله اين موانع اخلاقي است كه بايد برطرف شود؛ اكنون راهكار ديگري به غير از چنگ‌زدن به تمدن‌هاي اصيل اسلامي نداريم.




نظرات کاربران