دیدار نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی دیدار نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی دیدار نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی دیدار نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی دیدار نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی دیدار نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی دیدار نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی

دیدار نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلی قاضی عسکر» نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با مفتی جمهوری تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی بولقار (در منطقه ولگای روسیه) دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت روز جمعه در راس هيات فرهنگي به جمهوري تاتارستان سفر و ضمن بازديد از مراكز و اماكن ديني و اسلامي، با شخصيت هاي علمي-دانشگاهي و ديني اين جمهوري ديدار و گفت وگو كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ديدار با كاميل ساميگوللين مفتي تاتارستان گفت: نقش شوراي مفتي هاي روسيه و شما در سازماندهي ائمه جماعات و معرفي اسلام واقعي و طرفدار علم قابل تقدير است.
وي بر آمادگي مراكز علمي و آموزشي جمهوري اسلامي ايران براي تامين منابع علمي و همكاري نزديك در حوزه هاي آموزشي بويژه آموزش مجازي با منطقه تاتارستان تاكيد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: امروز همراه با همه مسلمانان مسئوليت خطيري در مواجهه با تحركات اسلام هراسي و اقدامات تفرقه برانگيز بر عهده داريم و در شرايط كنوني جهان اسلام بيش از هر زمان ديگر به اتحاد و يكدلي براي مقابله با توطئه هاي قدرتهاي بزرگ در ضربه زدن به اسلام نياز دارد.
كاميل ساميگوللين مفتي تاتارستان نيز در اين ديدار ضمن تشريح برنامه هاي شوراي مفتي هاي روسيه و رهبران ديني تاتارستان در ترويج ارزشهاي واقعي اسلام در اين جمهوري از همكاري موثر جمهوري اسلامي ايران تقدير كرد.
وي افزود: از ديرباز تعامل تاريخي ميان دانشمندان اسلامي تاتارستان و ايران بويژه در عرصه زبان فارسي وجود داشته است و علاقه منديم مركز مشتركي را براي ساماندهي ميراث مكتوب و كتب خطي ديني و اسلامي ايجاد كنيم.
در ديدار حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با رئيس هيات امناي آكادمي اسلامي بولقار نيز در مورد اهميت همكاريهاي علمي-آموزشي و آكادميك در موضوعات ديني و اسلامي تبادل نظر شد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از تعاملات مثبت و سازنده جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه و مسلمانان تاتارستان و ايران گفت: ايران و روسيه همكاري بسيار موفقي در زمينه هاي مختلف دارند كه يكي از موارد آن همكاري دو كشور در مواجهه با تروريسم و سركوب گروه تروريستي داعش در سوريه بود و آمريكا به همين دليل ايران و روسيه را تحريم مي كند.
وي افزود: علاقه مند به همكاري جدي در ميراث مكتوب و تعاملات پژوهشي-آموزشي با مراكز آموزش عالي تاتارستان هستيم.
در اين ديدار كاميل اسحاقوف رئيس آكادمي اسلامي بولقار با اشاره به تجربه خوب همكاري هاي دو جانبه گفت: از يك ميراث بسيار غني و مشترك در آموزش ديني برخورداريم و علاقه منديم در شرايط جديد از تجربيات جمهوري اسلامي ايران بهره بگيريم.
آكادمي اسلامي بولقار با حمايت ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه ايجاد شده تا مسئوليت اصلي تربيت دانشمندان اسلامي براي منطقه مركزي روسيه را بر عهده داشته باشد.
رافيك محمدشين رئيس دانشگاه اسلامي روسيه نيز در ديدار با نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با ارائه گزارشي از فعاليت مراكز آموزش عالي اسلامي در روسيه گفت: بيش از 80 مركز آموزش اسلامي در روسيه فعال هستند كه فعاليتهاي آموزش علوم اسلامي را در سطوح مختلف بر عهده دارند.
دانشگاه اسلامي روسيه در جمهوري تاتارستان مسئوليت آموزش دانشجويان در بخش ها و رشته هاي الهيات، زبان شناسي عربي و انگليسي، اقتصاد و خبرنگاري را بر عهده دارد و نزديك به 1200 دانشجو هم اكنون در اين دانشگاه مشغول به تحصيل مي باشند و علاقه مند به همكاري با مراكز آموزش عالي اسلامي در جمهوري اسلامي ايران هستيم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در اين ديدار ضمن استقبال از همكاريهاي دو جانبه در زمينه آموزش عالي اسلامي گفت: رسول خدا (ص) بر آشنايي مسلمانان با علوم تاكيد خاص داشتند و اين به مفهوم ضرورت تقويت همكاريهاي جدي تر كشورهاي اسلامي در آموزش علوم اسلامي است و از طرف ما آمادگي لازم براي همكاري همه جانبه دانشگاه اسلامي روسيه وجود دارد.
هيات ايراني همچنين به همراه يك گروه تواشيح از مدرسه محمديه قازان بازديد كردند كه اين برنامه همراه با اجراي تواشيح و سرود خواني توسط اين گروه ايراني مورد استقبال گسترده دانشجويان و طلاب اين مدرسه قرار گرفت.
در اين جلسه نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: براي جوانان امروز فرصت فوق العاده اي در اين مركز آموزشي براي فراگيري معارف اسلامي وجود دارد و توصيه من به شما نوجوانان اين است كه بيش از پيش از فرصت موجود براي آشنايي با اسلام واقعي و اسلام مودت و دوستي و اسلامي كه مبتني بر قرآن كتاب معجزه اي نبي مكرم اسلام است، بهره گيري كنيد.
منبع: ايرنا




نظرات کاربران