دیدار رایزن فرهنگی ایران در عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رایزن فرهنگی ایران در عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رایزن فرهنگی ایران در عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار رایزن فرهنگی ایران در عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رایزن فرهنگی ایران در عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رایزن فرهنگی ایران در عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رایزن فرهنگی ایران در عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار رایزن فرهنگی ایران در عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار رایزن فرهنگی ایران در عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت


حجت الاسلام والمسلمین اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق به همراه حجت الاسلام والمسلمین سید حمیدحسینی رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در محل بعثه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر با تقدير از تلاش هاي رايزن فرهنگي كشورمان ، رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي عراق و كميته فرهنگي و آموزشي اربعين براي برگزاري باشكوه حماسه پياده روي اربعين حسيني اظهار داشت: الحمدلله امسال كارها بهتر از سال قبل بود كه شايسته تقدير است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت خاطرنشان كرد: ما بايد فرهنگ سازي كنيم تا زائران و موكب داران ايراني بپذيرند و به اين باور برسند كه ميزبان مردم عراق هستند و ما مهمان آنان هستيم و بايد قوانين و فرهنگ عراق مراعات شود و مورد احترام قرار گيرد. وي افزود: براي بهبود بخشي برنامه هاي سال آينده بايد از هم اكنون و در طول سال تلاش كرد و با آسيب شناسي دقيق و جامع براي حوزه¬هاي مختلف برنامه ريزي نمود.
نماينده ولي فقيه به تجارب موفق و سوابق فعاليت بعثه مقام معظم رهبري در حوزه حج و زيارت اشاره كرد و گفت: آمادگي داريم همانند گذشته از اقدام ها و برنامه هاي فرهنگي، پژوهشي و آموزشي اربعين پشتيباني و حمايت كنيم و معتقديم اين يك حركت مفيد و سازنده و باعث آبرو و اقتدار شيعه است، لذا بايد از آن به درستي صيانت و مراقبت شود و با حفظ جنبه مردمي آن براي وحدت و همگرايي دو ملت و امت اسلامي استفاده گردد.
برپايه اين گزارش، درابتداي اين ديدار رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق با تقدير و تشكر از تلاش و اقدامات بعثه مقام معظم رهبري در اربعين حسيني ، از نحوه برگزاري اربعين سال 96 گزارشي ارائه كرد.
وي با اشاره به اينكه مراسم اربعين امسال نسبت به سال هاي گذشته از جنبه هاي مختلف بهتر برگزار شد، گفت: از نظر نظم و انضباط و خروج قانوني از مرزها بايد از زحمات نيروي انتظامي تقدير كرد.
حجت الاسلام اباذري افزود: درحوزه اجراي برنامه هاي متتنوع فرهنگي و كاهش مشكلات اسكان اقدامات خوبي درجهت ارتقاي ارائه خدمات در اربعين 96 انجام شد.
آقاي اباذري برگزاري همايش هاي علمي با حضور انديشمندان و شخصيت هاي كشورهاي اسلامي را از محورهاي برجسته اربعين 96 ذكر كرد و گفت: اربعين زمينه ساز وحدت و همگرايي بيشتر دو ملت ايران و عراق خواهد بود و بايد رويكرد همه برنامه و فعاليت ها به اين سمت و سو باشد.
دراين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد حسيني نيز از زحمات ، همكاري و پشتيباني بعثه مقام معظم رهبري در ارائه خدمات فرهنگي و تلاش براي ايجاد هماهنگي و پشتيباني از حوزه فرهنگي تقدير و تشكر كرد.
وي برگزاري موفقيت آميز همايش علمي در دانشگاه كربلا را از اقدام هاي خوب و شايسته كميته فرهنگي در اربعين 96 برشمرد و خواستار آموزش و توجيه بيشتر موكب داران و زائران ايراني شد.




نظرات کاربران