نخستین نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق در بغداد برگزار شد  آماده حذف روادید با عراق هستیم نخستین نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق در بغداد برگزار شد  آماده حذف روادید با عراق هستیم نخستین نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق در بغداد برگزار شد  آماده حذف روادید با عراق هستیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق در بغداد برگزار شد  آماده حذف روادید با عراق هستیم نخستین نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق در بغداد برگزار شد  آماده حذف روادید با عراق هستیم نخستین نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق در بغداد برگزار شد  آماده حذف روادید با عراق هستیم نخستین نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق در بغداد برگزار شد  آماده حذف روادید با عراق هستیم نخستین نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق در بغداد برگزار شد  آماده حذف روادید با عراق هستیم

نخستین نشست فعالان تجاری و صنعتی ایران و عراق در بغداد برگزار شد آماده حذف روادید با عراق هستیم

اولین نشست جمعی از فعالان تجاری و صنعتی مشترک ایران و عراق بعد از اعلام رسمی خروج عراق از فصل هفتم منشور سازمان ملل امروز در سفارتخانه ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، رييس اتحاديه كل اتاق بازرگاني عراق، روساي اتاق هاي بازرگاني استان هاي عراق، اتحاديه صنايع و كميته سرمايه گذاري عراق به علاوه جمعي از تجار و سرمايه داران عراقي به همراه نمايندگان شركت هاي ايراني فعال درعراق در اين جلسه كه با همكاري رايزني بازرگاني ايران در عراق برگزار شد، حضور داشتند.
نمايندگان صنعتي و تجاري ايراني و عراقي پيرامون ضرورت استفاده از فرصت پيش آمده براي گسترش مناسبات و رفع موانع تاكيد كردند.
روساي اتحاديه اتاق بازرگاني، اتحاديه صنايع و كميته سرمايه گذاري عراق در اين جلسه برضرورت اهتمام به سرمايه گذاري مشترك به عنوان اولويت دولت عراق در تعامل با كشورهاي طرف تجاري عراق از جمله جمهوري اسلامي ايران تاكيد كردند.
سفير جمهوري اسلامي ايران درعراق نيز در اين جلسه در سخناني ضرورت استفاده از ظرفيت هاي دو كشور را براي گسترش تبادلات تجاري و سرمايه گذاري يادآور شد.
*ايران آماده حذف كامل رواديد با عراق است
ايرج مسجدي' درباره مسئله رواديد گفت: جمهوري اسلامي ايران مدت زيادي است به دولت عراق اعلام كرده است كه آماده برداشتن كامل رواديد و آزاد كردن رفت و آمدها بين شهروندان از جمله تجار و سرمايه داران دو كشور است اما تاكنون دولت عراق در اين خصوص تصميم نهايي را اتخاذ نكرده است.
مسجدي در خصوص بسترسازي براي گسترش روابط بين دو كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران به تازگي اقدام به ايجاد منطقه آزاد تجاري در خرمشهر و آبادان كرده كه مي تواند بستر مناسبي براي سرمايه گذاري، سرمايه داران عراقي باشد.
وي ادامه داد: با توجه به اين كه اين منطقه آزاد تجاري به آب هاي آزاد راه دارد، فرصت خوبي براي تجار و سرمايه گذاران عراقي است.
سفير جمهوري اسلامي ايران درعراق گفت كه طبق گزارش ها حدود چهار هزار نفر اعم از بازاريان، تاجر و سرمايه داران عراقي در طول روزهاي اخير از اين منطقه آزاد تجاري ديدن كرده و تمايل خود را براي سرمايه گذاري در آن ابراز داشته اند.




نظرات کاربران