حج مظهر حکومت جهانی اسلام است حج مظهر حکومت جهانی اسلام است حج مظهر حکومت جهانی اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج مظهر حکومت جهانی اسلام است حج مظهر حکومت جهانی اسلام است حج مظهر حکومت جهانی اسلام است حج مظهر حکومت جهانی اسلام است حج مظهر حکومت جهانی اسلام است

حج مظهر حکومت جهانی اسلام است

یک استاد دانشگاه با بیان این که اسلام یک دین جهانی است و اختصاص به قوم و ملیت خاصی ندارد، گفت: حج مظهر حکومت جهانی اسلام است چرا که مسلمانان تمام کشورهای جهان در آن حضور می یابند.

"اكبر غفوري" در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني حج، افزود: حج يك عمل سياسي عبادي است و در اديان ديگر وجود ندارد.
وي با بيان اين كه اسلام ناسيوناليسم را نفي كرده است، ادامه داد: اسلام مختص يك نژاد، قوم يا يك زبان نيست، دين جهانشمولي است و اين جهانشمولي را در حج مي توان ديد.
اين استاد دانشگاه با يادآوري آيات سوره حجرات كه مي فرمايد ما شما را از قبايل متعدد آفريديم تا بهتر شناخته شويد، اضافه كرد: در ادامه اين آيه شريفه آمده است كه همانا برترين شما كسي است كه با تقواترين شماست و هيچ ارتباطي به رنگ و نژاد و قوم ندارد.
وي با اشاره به جايگاه سلمان فارسي نزد پيامبر اكرم(ص) كه لقب "منا اهل البيت" را دريافت كرد، افزود: اين نشان دهنده آن است كه اسلام، ناسيوناليسم ندارد و خود را براي آحاد بشريت قرار داده است.
غفوري تصريح كرد: اصل ناسيوناليسم و اين كه قومي، خود را برتر از قوم ديگري بداند، اساس و پايه اسلامي ندارد.
وي با استناد به آيات متعدد قرآن كه خطاب خود را مردم و نه قشر خاصي قرار داده است، گفت: اسلام مرزهاي جغرافيايي و سياسي را در نورديده است و در دعوت به توحيد و وحدت هم خداي متعال از همه مي خواهد كه به ريسمان الهي چنگ زنند و با گفتن لا اله الا الله رستگار شوند.
استاد دانشگاه يزد، دعوت پيامبر(ص) و ارسال نامه به سران امپراتوري هاي زمان خود را نشان دهنده فرا مليتي بودن اسلام دانست و افزود: خداي متعال كعبه را محلي امن براي مردم و هم چنين محلي براي قيام عليه ظلم و ستم معرفي كرده و آن را محدود به زمان و مكان خاصي نكرده است.
وي روايات موجود درباره امام زمان(عج) را نشان ديگري از جهاني بودن اسلام معرفي كرد و ادامه داد: آن حضرت هم قيام خود را از كعبه شروع خواهد كرد و به اين ترتيب در مي يابيم كه كعبه، مكان بين المللي و جهاني دارد.
كارشناس مسايل سياسي، حج را تبلوري از اسلام توصيف كرد و با يادآوري اين كه حج يك عمل عبادي انفرادي نيست، گفت: اين كه خداي متعال مقرر كرده است مسلمانان عالم در يك مكان و زمان و با لباس خاص، در يك جهت مشخص حركت كنند، حج را از عمل عبادي صرف، خارج و به يك عمل بين المللي تبديل كرده است.
وي پيشنهاد داد كه كشورهاي اسلامي و مسلمانان جهان از فرصت حج استفاده كرده و با تشكيل سازمان هاي جهاني، مقدمات تشكيل حكومت جهاني مصلح موعود فراهم شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران