زیرساخت‌های اربعین باید ۳ برابر شود زیرساخت‌های اربعین باید ۳ برابر شود زیرساخت‌های اربعین باید ۳ برابر شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیرساخت‌های اربعین باید ۳ برابر شود زیرساخت‌های اربعین باید ۳ برابر شود زیرساخت‌های اربعین باید ۳ برابر شود زیرساخت‌های اربعین باید ۳ برابر شود زیرساخت‌های اربعین باید ۳ برابر شود

زیرساخت‌های اربعین باید ۳ برابر شود

وزیر کشور با بیان اینکه در سال‌های آینده باید زیرساخت‌های اربعین سه برابر شود، گفت: امسال خروج غیرقانونی از مرزها در ایام اربعین نداشتیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، عبدالرضا رحماني فضلي در جلسه برنامه ريزي و سياست گذاري ستاد مركزي اربعين حسيني براي سال ۹۷ با بيان اينكه اربعين امسال نسبت به سال قبل بهتر برگزار شد و موانع و مشكلات‌مان كمتر شد، افزود: با استفاده از تجربيات سالهاي گذشته، امسال سهولت بيشتري در خدمات، حمل‌ونقل، اقدامات انتظامي، پشتيباني، صدور گذرنامه، ارز، استانداري‌ها و همكاري با دولت عراق خوب عمل كرده و كمترين مشكل را در اين زمينه داشتيم.
وي با تاكيد بر اينكه در اربعين امسال خروج غير قانوني از مرزها نداشتيم، خاطرنشان كرد: ضمن اينكه مديران مستقل در كربلا و نجف هم عملكرد خوبي داشته و ستاد مركزي اربعين مديريتي خوبي را توانست بر كميته‌ها داشته باشد.
وزير كشور ادامه داد: اربعين گام مهم اعتقادي، فرهنگي، اجتماعي در فرهنگ مردم ايران بوده، هست و خواهد بود. ضمن اينكه به مرور زمان هم اين موضوع تقويت شده است. لذا بايد زيرساخـت‌ها را چندين برابر كرد.
وي افزود: انگليسي‌ها از زائرين اربعين در شهر كربلا نظرسنجي ويژه‌اي در خصوص علل حضور، خدمات و مسائل مختلف انجام داده‌اند كه ترجمه آن توسط وزارت اطلاعات به دستگاه‌هاي مربوطه ارسال شده است.
وزير كشور گفت: بايد بازگشايي مرزهاي جديد را در دستور كار خود قرار دهيم هرچند كه از دو مرز جديد در سال جاري به دليل عدم تأييد طرف عراقي نتوانستيم استفاده كنيم. در سال‌هاي آينده بايد زيرساخت‌هاي اربعين را سه برابر كرد و تلاش‌ها را در اين مسير سوق داد.
وي گفت: امسال صددرصد پيش‌بيني ما در خصوص ممانعت خروج از زائرين غيرقانوني محقق شده و نيروي انتظامي در اين زمينه بسيار موفق عمل كرد.
وزير كشور افزود: ساماندهي زائرين از مبدأ را به صورت صددرصدي موفق به اجرا نشديم هرچند كه نسبت به سال قبل نظم بهتري پيدا كرده بود اما بايد اين را بدانيم كه اربعين نبايد دولتي شود.
رحماني فضلي تصريح كرد: بايد كمك‌هاي مردمي متمركز و ساماندهي شود و ستاد بازسازي عتبات عاليات بايد طوري كار كند كه شبهه‌اي در اقدامات آن در بين مردم وجود نداشته باشد. براي سال قبل بايد از هم‌اكنون ستاد بازسازي عتبات عاليات طرحي در خصوص ساماندهي كمك‌هاي مردمي ارائه كند كه همه دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف بتوانند كمك‌هاي خود را در يك مسير هماهنگ قرار دهند.
وزير كشور اظهار داشت: با اينكه بيمه زائرين اربعين به دليل عدم متولي بر گردن وزارت كشور افتاد اما به دنبال آن هستيم در سال آينده بيمه را برعهده نگرفته و واگذار كنيم.
وي افزود: روز چهارشنبه حدود ۱۵۰ نفر از دست‌اندركاران اربعين با مقام معظم رهبري ديدار كرده و گزارشي را در اين خصوص به ايشان ارائه خواهند كرد.


| شناسه مطلب: 72449




اربعين



نظرات کاربران