ممنوعیت حج برای افراد کم‌درآمد در تاجیکستان ممنوعیت حج برای افراد کم‌درآمد در تاجیکستان ممنوعیت حج برای افراد کم‌درآمد در تاجیکستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ممنوعیت حج برای افراد کم‌درآمد در تاجیکستان ممنوعیت حج برای افراد کم‌درآمد در تاجیکستان ممنوعیت حج برای افراد کم‌درآمد در تاجیکستان ممنوعیت حج برای افراد کم‌درآمد در تاجیکستان ممنوعیت حج برای افراد کم‌درآمد در تاجیکستان

ممنوعیت حج برای افراد کم‌درآمد در تاجیکستان

دولت تاجیکستان از اعمال ممنوعیت برای اعزام شهروندان کم‌درآمد این کشور به مراسم حج خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سايت Maide.az جمهوري آذربايجان نوشت؛ دولت تاجيكستان در سال آينده ميلادي از اعزام قشر فقير و كم‌درآمد جامعه به مراسم حج جلوگيري خواهد كرد. علت اعمال اين محدوديت پيشگيري از بدتر شدن وضعيت اقتصادي خانواده‌هاي كم درآمد اعلام شده است. بنا بر اين گزارش، وضعيت مالي افراد پيش از ثبت نام براي اعزام به سرزمين وحي از طرف نهادهاي دولتي تاجيكستان بررسي خواهد شد.
تاكنون برخي محدوديت‌هاي ديني در تاجيكستان گزارش شده است، اما آخرين بار سيد مكرم عبدالقادرزاده، مفتي اعظم و رئيس شوراي علماي اين كشور در ۱۶ اكتبر سال جاري ميلادي طي يك نشست خبري در استانبول ايجاد محدوديت براي شهروندان تاجيك را تكذيب كرد.
وي همچنين گفت: ممنوعيت داشتن محاسن براي مردها در تاجيكستان شامل تمام مردان نيست و چنين قانوني هم لحاظ نشده است. مفتي اعظم تاجيكستان افزود: اين اقدام صرفا از جنبه امنيتي و اصولا براي مطابقت ظاهر واقعي انسان‌ها با عكس‌هايي كه در شناسنامه با گذرنامه‌ها وجود دارد، اجرا مي‌شود.
سخنان رئيس شوراي علماي جمهوري تاجيكستان در حالي است كه همچنان اعمال برخي ممنوعيت‌ها و محدوديت‌هاي ديني در اين كشور توسط برخي منابع خبري گزارش مي‌شود.
منبع: ايكنا


| شناسه مطلب: 72450




تاجيكستان حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران