عربستان به دنبال افزایش ظرفیت حج تمتع و عمره به ۳۰ میلیون نفر عربستان به دنبال افزایش ظرفیت حج تمتع و عمره به ۳۰ میلیون نفر عربستان به دنبال افزایش ظرفیت حج تمتع و عمره به ۳۰ میلیون نفر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان به دنبال افزایش ظرفیت حج تمتع و عمره به ۳۰ میلیون نفر عربستان به دنبال افزایش ظرفیت حج تمتع و عمره به ۳۰ میلیون نفر عربستان به دنبال افزایش ظرفیت حج تمتع و عمره به ۳۰ میلیون نفر عربستان به دنبال افزایش ظرفیت حج تمتع و عمره به ۳۰ میلیون نفر عربستان به دنبال افزایش ظرفیت حج تمتع و عمره به ۳۰ میلیون نفر

عربستان به دنبال افزایش ظرفیت حج تمتع و عمره به ۳۰ میلیون نفر

عربستان بر اساس طرح چشم انداز ۲۰۳۰ می خواهد با بازسازی و توسعه منطقه مکه، میزان ظرفیت حجاج و زائران خانه خدا را به ۳۰ میلیون نفر در سال افزایش دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه «العرب» نوشت، مسئولان سعودي اعلام كرده اند كه بخشي از پروژه «چشم انداز ۲۰۳۰» محمد بن سلمان وليعهد عربستان مربوط به اجراي چندين پروژه توسعه زيرساخت ها در مكه است.
در حاشيه برگزاري نمايشگاه بازسازي منطقه مكه كه در شهر جده در غرب عربستان برگزار شده است مسئولان سعودي اعلام كردند كه طرحي براي توسعه و بازسازي مكه مكرمه اجرا خواهد شد تا بر اساس آن تعداد ظرفيت حجاج و زائران حج عمره در عربستان به ۳۰ ميليون نفر در سال برسد.
بر اساس اين خبر، توسعه مسجد الحرام و توسعه فرودگاه ملك عبدالعزيز در جده بخشي از پروژه هايي است كه در راستاي تحقق اين هدف اجرا خواهد شد علاوه بر آن پروژه هايي در زمينه آب رساني، برق و بهداشت نيز اجرايي خواهد شد.
علاوه بر آن عربستان بنا دارد طرح هاي مختلفي در زمينه توسعه فرودگاه ها، هتل ها، پروژه قطارهاي سريع السير و شهرهاي هوشمند اجرا كند. ۲۵ ارگان دولتي و غير دولتي و بخشي از نهادهاي امنيتي و وزارت خانه هاي عربستان در نمايشگاهي كه به منظور ارائه طرح هاي بازسازي و توسعه زيرساخت هاي شهري مكه در جده برگزار شده است، مشاركت داشته اند.
عربستان در حالي تصميم دارد مقدمات ورود دست كم ۳۰ ميليون حاجي و زائر خانه خدا را فراهم كند كه در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۳ ميليون نفر در مراسم حج تمتع و حدود ۷ ميليون نفر در موسم حج عمره مشاركت داشته اند.
منبع: مهر


| شناسه مطلب: 72515




عربستان حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران