انتشار پژوهشی درباره حج خونین انتشار پژوهشی درباره حج خونین انتشار پژوهشی درباره حج خونین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار پژوهشی درباره حج خونین انتشار پژوهشی درباره حج خونین انتشار پژوهشی درباره حج خونین انتشار پژوهشی درباره حج خونین انتشار پژوهشی درباره حج خونین

انتشار پژوهشی درباره حج خونین

کتاب «کابوس در بیداری» اثر جدیدی درباره حج سال ۶۶ است که بعد از سه دهه از وقوع جنایت منتشر می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب «كابوس در بيداري روايتي» از حج خونين سال 66 است كه توسط جواد موگويي و هانيه سادات‌حسيني‌زاده به رشته تحرير در آمده است كه به زودي منتشر مي شود.
اين كتاب به دو بخش تقسيم مي‌شود. بخش اول آن به كشف ريشه‌ها و زمينه‌هاي واقعه حج خونين پرداخته است. از تأثير انقلاب اسلامي بر حوادث منطقه گرفته تا فضايي كه برگزاري مراسم «برائت از مشركين» در حج ايجاد كرد و پيامد‌هاي آن و مسائلي كه بعد از حادثه به وجود آمد، مانند تأثير اين واقعه خونين بر جنگ تحميلي و زدن كشتي‌ها در خليج فارس كه متعاقب آن ناو‌هاي نيروي دريايي آمريكا به خليج فارس مي‌آيند و در ماه‌هاي پاياني جنگ هواپيماي مسافربري ايران را هدف قرار مي‌دهند.
در اين كتاب به نقش شخصي به نام «اولريش بگنر» كه يك يهودي آلماني است و فرمانده ميداني نيروهاي آل‌سعود در آن روز بوده است، پرداخته‌ شده است. وي بنيانگذار و فرمانده نيروهاي ضد شورش عربستان و از دو سال پيش از آن در عربستان مستقر بوده است. وي سال‌ها سابقه فعاليت در پليس ضد شورش آلمان غربي را داشت، در اسرائيل دوره‌ ديده‌ بود و در آمريكا نيروي «دلتا» را كه در واقعه طبس به ايران حمله مي‌كند راه‌اندازي كرد و در آن واقعه نيز فرد مؤثري بود.
در بخش دوم كتاب به تاريخ شفاهي باقي مانده از حادثه پرداخته شده است . از مصاحبه‌هاي شاهدان عيني گرفته تا گزارش‌هاي رسانه‌ها درباره آن حادثه، مصاحبه‌هاي متعددي هم با مسئولين مربوطه گرفته شده كه در كتاب آمده است.
كتاب «كابوس در بيداري» روايتي از حج خونين سال 66 توسط انتشارات شهيد كاظمي طي روزهاي آينده وارد بازار نشر خواهد شد.


| شناسه مطلب: 72593




حج خونين



نظرات کاربران