گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) در بازار نشر گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) در بازار نشر گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) در بازار نشر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) در بازار نشر گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) در بازار نشر گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) در بازار نشر گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) در بازار نشر گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) در بازار نشر

گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) در بازار نشر

کتاب «گاه‌شمار زندگی و مبارزات امام خمینی (ره)» در دو جلد توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از مركز اسناد انقلاب اسلامي، اين كتاب در سه جلد به سير زندگاني بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران از ولادت تا رحلت ايشان مي‌پردازد.جلد اول از ولادت تا پيروزي انقلاب اسلامي، جلد دوم از پيروزي انقلاب تا شروع دفاع مقدس و جلد سوم از آغاز دفاع مقدس تا رحلت حضرت امام (ره) را در برمي‌گيرد كه تاكنون دو جلد از اين كتاب منتشر شده است.
در پيشگفتار كتاب آمده است: «انتظار ترسيم جوانب زندگي امام خميني (ره) در اين اثر همانند ريختن درياي بي‌انتها در كوزه‌اي است، اما بايد نوشت تا زمينه لازم براي معرفي و بازشناسي افكار و انديشه‌هاي امام خميني براي نسل معاصر و نسل‌هاي آينده فراهم آيد. شناخت نهضتي كه امام خميني در 15 خرداد 1342 آن را شروع كرد و در 22 بهمن 1357 به پيروزي رساند و از آن پس به برپايي حكومت اسلامي پرداخت، از نخستين مراحل شكل‌گيري حكومت گرفته تا استمرار و تمركز نظام جمهوري اسلامي، تنها زماني ممكن است كه بتوان جنبه‌هاي مختلف شخصيت بنيانگذار آن را در ابعاد گوناگون علمي، اخلاقي، عرفاني، سياسي و مبارزاتي به درستي شناخت».
در مقدمه كتاب نيز آمده است: «مركز اسناد انقلاب اسلامي با آگاهي از ضرورت آشنايي با بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، تأليف گاه شمار زندگي و مبارزات آن حضرت، از ولادت تا رحلت‌شان را در برنامه خود قرار داده است.»
جلد اول اين كتاب در 4 فصل جمع‌آوري شده است؛ در فصل اول به پيشينه خانوادگي و ابعاد شخصيت علمي امام خميني (ره) تا شروع نهضت اسلامي و پس از آن به ابعاد سياسي زندگي حضرت امام پرداخته شده است، در فصل دوم مسائل مهم زمينه‌ساز حركت و قيام امام و مردم عليه وضع موجود كه منجر به دستگيري امام و سپس آزادي ايشان شد و سرانجام تبعيد حضرت امام از ايران مورد بررسي قرار گرفته است.
فصل سوم به مرور مستند و تاريخي زندگي و مبارزات امام خميني در دوره تبعيد در عراق تا شهادت حاج‌آقا مصطفي خميني مي‌پردازد. فصل چهارم نيز گاه‌شمار زندگي و مبارزات حضرت امام از اوج‌گيري نهضت اسلامي تا پيروزي انقلاب اسلامي را در برگرفته است.
جلد دوم كتاب هم حوادث زندگي حضرت امام (ره) از فرداي پيروزي انقلاب اسلامي تا 30 شهريور 1359 را در بر مي‌گيرد و در شش فصل جمع‌آوري شده است.
فصل اول اين مجموعه به مديريت امام خميني (ره) در مهار بحران‌ها و فرايند تثبيت انقلاب اسلامي، فصل دوم دوران بازگشت امام خميني (ره) به قم و نظارت ايشان بر كليه امور كشور و فصل سوم به فرمان‌ها و تصميمات سرنوشت‌ساز امام خميني (ره) در كانون انقلاب اسلامي مي پردازد.
مطالب فصل چهارم به عارضه قلبي امام (ره) و هدايت انقلاب از بيمارستان قلب تهران، فصل پنجم به اقامت ايشان در «دربند» شميران و واكنش‌ها و موضع‌گيري‌هاي ايشان و فصل آخر نيز به حضور امام (ره) در جماران و روشنگري‌هاي ايشان در اين مدت اختصاص يافته است.جلد سوم اين كتاب در دست تاليف است.
بر پايه اين گزارش ، جلد اول اين كتاب با جلد شوميز به قيمت 420 هزار ريال و با جلد گالينگور به قيمت 480 هزار ريال و جلد دوم با جلد شوميز به قيمت 470 هزار و با جلد گالينگور به قيمت 530 هزار ريال عرضه شده است.علاقه مندان مي‌توانند براي تهيه كتاب «گاه‌شمار زندگي و مبارزات امام خميني (ره)» به فروشگاه مركز اسناد انقلاب اسلامي واقع در خيابان انقلاب، خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.




نظرات کاربران