شیعیان هندی با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند شیعیان هندی با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند شیعیان هندی با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیعیان هندی با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند شیعیان هندی با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند شیعیان هندی با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند شیعیان هندی با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند شیعیان هندی با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند

شیعیان هندی با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند

یک گروه ۷ نفره از شیعیان هندی در حیدرآباد هندوستان سفری با پای پیاده برای رفتن به زیارت حرم امام حسین (ع) در کربلا آغاز کردند که حداقل ۶ ماه به طول خواهد انجامید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، يك گروه 7 نفره از شيعيان هندي از شهر پراني حويلي واقع در حيدرآباد هندوستان، سفري را كه با پاي پياده حداقل 6 ماه به طول خواهد انجاميد، براي زيارت حرم امام حسين (ع) در كربلا آغاز كرد.
اين گروه از زوار با سرپرستي سيد عبدالعلي، سالمند شيعه 66 ساله در اوايل صبح روز گذشته سفرشان را با پاي پياده به سوي نيودهلي و از آنجا به سمت كربلا آغاز كردند. آن ها براي اينكه از مرزهاي پاكستان عبور نكنند از طريق هواپيما خودشان را به تهران رسانده و از آنجا قصد دارند به سوي يزد و سپس به سمت مرز عراق حركت كنند.
عبدالعلي درباره اين سفر زيارتي گفت: سفر به كربلا حداقل 6 ماه به طول خواهد انجاميد. ما قصد داريم هر روز 35 تا 40 كيلومتر را در راستاي اتوبان ملي پياده روي كنيم. يعني روزانه 8 ساعت راه خواهيم رفت.
دو نفر از اين گروه هفت نفره پيش از اين دوبار با پاي پياده به زيارت كربلا رفته اند. يك وسيله نقليه مواد غذايي و اسباب استراحت را با آن ها تا نيودهلي مي آورد.
يكي از اعضاي گروه مي گويد: ما خودمان را براي اين سفر آماده كرده ايم و بيش از دو ماه هر روز پياده روي كرده ايم تا آمادگي اين سفر خطير را داشته باشيم. بدون آمادگي نمي توان به اين راه قدم گذاشت.
علي اصغر تاجر 31 ساله اي كه با همراهان شيعه در اين راه قدم مي گذارد، اهميت زيارت با پاي پياده را اين گونه بيان كرد: من يك شغل در دوبي به دست آوردم، اما براي رفتن به كربلا از آن دست كشيدم. رفتن با پاي پياده به كربلا نشانه تقوا است و چيزي بيشتر از آن طلب نمي كنم.
منبع: حوزه




نظرات کاربران