دفاع همه جانبه مردم از نظام ، انقلاب و رهبری دفاع همه جانبه مردم از نظام ، انقلاب و رهبری دفاع همه جانبه مردم از نظام ، انقلاب و رهبری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دفاع همه جانبه مردم از نظام ، انقلاب و رهبری دفاع همه جانبه مردم از نظام ، انقلاب و رهبری دفاع همه جانبه مردم از نظام ، انقلاب و رهبری دفاع همه جانبه مردم از نظام ، انقلاب و رهبری دفاع همه جانبه مردم از نظام ، انقلاب و رهبری

دفاع همه جانبه مردم از نظام ، انقلاب و رهبری

نماینده ولی فقیه درامورحج با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرها تاکید کرد: این حوادث موجب شد مردم در سراسر کشور باردیگر در دفاع از انقلاب به خیابان ها بیایند و حمایت خود را ازاسلام ، نظام ، انقلاب و رهبری نشان دهند و این عظمت را درمقابل دید جهانیان به نمایش بگذارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر امروز در مراسم تواصي بحق درجمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه درنظام حكومتي اسلام نقد وانتقاد چارچوبي دارد كه همه بايد به آن ملتزم باشند، گفت: امام صادق فرموده اند: " أَحَبُّ إِخْوَانِي إِلَيَّ مَنْ أَهْدَي إِلَيَّ عُيُوبِي " ، بهترين دوستان نزد من كساني هستند كه عيوبم را به من بگويند.
وي با بيان اينكه انسان بايد خوبي ها را بگويد و از بدي ها جلوگيري كند، افزود: بحث امر به معروف و نهي از منكرگوياي بازبودن مسير انتقاد در اسلام است.
وي با اشاره به اينكه درروايات بابي با عنوان " النَّصِيحَةُ لِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ "‏ يعني خيرخواهي براي پيشوايان مسلمان وجود دارد، اظهار داشت: حضرت علي (ع) در بحث حكومت مي فرمايند: يك سلسله حقوقي شما بر گردن من داريد وحقوقي نيز من بر گردن شما دارم، رسول اكرم (ص) هم مردم را عادت داده بودند اگر مطلبي دارند بدون هراس بيان كنند.
وي ادامه داد: درنهج البلاغه آمده است: " لن تُقَدّسَ أُمة لا يُؤْخَذ للضعيف فيها حقّه من القوىّ غيرمُتَتَعْتِعٍ " ، ملتي كه بدون ترس و لكنت زبان حق مظلوم را از ظالم نگيرد هرگز به سعادت دست پيدا نخواهد كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت نمونه هايي از انتقاد اميرمومنان از مسئولاني كه شئونات حكومتي را رعايت نمي كردند يادآور شد و گفت : اگر نقد با توجه به اصول اساسي اسلام مطرح شود هيچ كس نبايد جلوي آن را بگيرد چون وظيفه شرعي است.
وي افزود: در آيه 148 سوره نساء آمده است: "لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۚ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا "، ممكن است به كسي ظلم شده باشد و كسي هم حرف او را گوش نكند و ناچار شود براي دفاع از حق خود فرياد بكشد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه فرياد كشيدن هدف نيست، اظهار داشت: اگر به حق افراد رسيدگي نشود سازوكاري درحكومت نيازاست تا فرد بتواند براي دادخواهي مراجعه و از حق خود دفاع كند، اين سازوكار را بايد مسئولان حكومتي ايجاد نمايند.
وي سپس طرح مطرح شده درمورد مشخص كردن مكاني براي تظاهرات مردم درشهرها را زيرسوال برد و گفت: مردم مشكل مكان ندارند، آنها جائي را مي خواهند كه حرفشان شنيده شود و مشكل شان حل گردد.
نماينده ولي فقيه با بيان اينكه دشمن دنبال ضربه زدن به انقلاب است ، افزود: به فرض اگر مكاني هم براي بيان اعتراض مردم اختصاص يابد هر روز بايد نيروي انتظامي درآن محل مستقر شود و مراقب باشد تا معاندان ، منافقان و عوامل وابسته به استكبار از اجتماعات مردم سوءاستفاده نكنند، آيا تضميني وجود دارد كه مرتب با شگردهاي جنگ رواني از اين اجتماعات تصوير و فيلم نگيرند و عليه جمهوري اسلامي همه روزه بحران آفريني نكنند؟
وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران داعش را كه با حمايت قدرت هاي بزرگ براي ضربه زدن به انقلابيون و مقابله با بيداري اسلامي شكل گرفت با اقتدارشكست داد، تصريح كرد: آمريكا و ديگر دشمنان دست از سرما برنخواهند داشت وهر زمان يك پيروزي براي جمهوري اسلامي ايران حاصل شود اقدام جديدي را عليه ما انجام خواهند داد.
وي تحليل واقع بينانه ازحوادث اين چند روز را ضروري خواند و گفت: نبايد تصور كرد همه افراد بدليل مشكلات اقتصادي وارد حوادث اخيرشدند كه اگر اينگونه بود ترامپ ، نتانياهو و ... صريح از اين اتفاقات حمايت نمي كردند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر تاكيد كرد: بوق هاي تبليغاتي براي ايجاد موج دردنيا در حمايت از اين جريان وارد عمل شدند تا وانمود كنند همه چيز درايران از دست رفته است ، چنين تحركاتي نشان داد كه اين موضوع از قبل برنامه ريزي شده بود.
وي افزود: اعتراف وابستگان به رژيم سابق و منافقان گوياي آن است كه ازچند ماه پيش براي اغتشاش ها طراحي صورت گرفته بود لذا بايد بحث مطالبات مردم را از اين اتفاقات جدا كرد، اتفاقاتي كه بهانه شد تا دشمنان با استفاده از آن صحنه گرداني كنند.
نماينده ولي فقيه آتش زدن پرچم جمهوري اسلامي ايران درحوادث اخير را نشان دهنده كينه دشمنان از نظام اسلامي دانست و تاكيد كرد: تحليل نادرست از قضايا بر مشكلات مي افزايد.
وي با اشاره به اينكه برنامه ريزي در خصوص برنامه هاي درازمدت اقتصادي مختص به ايران نيست، اظهار داشت: نبايد تا چند نفر دست به حركتي زدند عقب نشيني كرد و اصلاحات اقتصادي را كنار گذاشت ، الان وقت برنامه ريزي است تا مشكلات اقتصادي كشوردر آينده حل شود.
وي لزوم تدبير و دورانديشي درحل مشكلات اقتصادي را يادآور شد و گفت: مقام معظم رهبري بارها درباره اقتصاد مقاومتي صحبت كرده اند و تا اين مهم مورد توجه جدي قرار نگيرد مشكلات حل نخواهد شد. حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر درادامه به آمار ورود برخي ازكالاهاي غيرتخصصي به كشور اشاره كرد و گفت: درسايه پيشرفت هايي كه درصنايع مختلف بدست آمده است مي توان كارخانه هايي را راه اندازي كرد تا اينگونه وسايل ازخارج وارد نشود.
وي تاكيد كرد: ازطرح مشكلات توسط مردم نبايد هراسان شويم بلكه بايد بدنبال حل مشكلات باشيم و مطالبات به حق مردم را بشنويم ، بگونه اي كه هركسي درهردستگاهي مشكلي دارد به حق خود برسد.
وي افزود: بايد جلوي مسايلي مانند تبعيض و بي عدالتي كه موجب نارضايتي مردم مي شود گرفته شود و از سياه نمايي و تمركز بر روي نقاط منفي پرهيز و اخبار خوب كشور منعكس گردد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرسپس به پيشرفت هاي بدست آمده درصنايع مختلف ، نانو تكنولژي ، خودكفايي در بنزين و... اشاره كرد و خواستار بيان دستاوردها و افتخارات كشور شد و گفت: اكنون مي توانيم درخاورميانه قدرت اول باشيم و امروزهمه به نقش ايران درمنطقه معترفند.
وي نمونه هايي از برخورد امام باقر(ع) با انتقاد كنندگان ازايشان را يادآور شد و با تاكيد براينكه تحليل درست از قضايا راه را براي اصلاح امور باز مي كند، افزود: از انتقاد نبايد هراسيد ولي مرز انتقاد را بايد از تخريب و فحاشي جدا كرد.
وي تخريب اموال عمومي و مردم در اتفاقات اخير را نشان دهنده دخالت و توطئه اجانب دانست و تصريح كرد: انقلاب اسلامي به حدي ريشه دوانده است كه اين اتفاقات آن را تكان نخواهد داد، مردم ايران هم نشان دادند كه همچنان در صحنه اند و حتي دربرف و سرما براي حمايت ازانقلاب به خيابان ها آمدند.
نماينده ولي فقيه همچنين به برخي جوسازي ها درخصوص نيامدن باران اشاره كرد و با يادآوري خشكسالي زمان حضرت يوسف (ع) و تدبير ايشان براي مقابله با هفت سال خشكسالي گفت: حال كه بارندگي دركشور به ميزان زيادي كاهش يافته است، بايد با مردم حرف زد و مشكل را مطرح نمود و از آنان خواست صرفه جويي كنند و يك برنامه دقيق اجرائي هم براي مقابله با خشكسالي ارائه داد.
وي استغفار را وسيله نزول رحمت پروردگاردانست و با بيان اينكه قرآن درسوره هاي نوح و هود انسان را به استغفار و توبه دعوت مي كند تا خداوند تبارك و تعالي رحمتش را نازل گرداند، گفت: درنمازهاي جمعه و رسانه ها لازم است اين راهكار قرآني مطرح شود تا انشاءالله خداوند بركاتش را بركشور و مردم نازل فرمايد.
وي افزود: اگرگاهي در مسئله عدم نزول باران بحث گناه مطرح مي شود نبايد آن را به نحوي بيان و طرح كنند كه مردم نسبت به دين بدبين شوند بلكه بايد تحليلي همه جانبه از آثار گناه و چگونگي اثرگذاري آن بيان شود و نيامدن باران را فقط به گناه وابسته نكنند ، به هرحال بلاهاي طبيعي همچون خشكسالي در همه جاي دنيا هست ليكن مهم چگونگي تدبير امور و مقابله با آنهاست.


| شناسه مطلب: 72697




قاضي عسكر تواصي



نظرات کاربران