رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست
رهبر انقلاب در دیدار مردم قم:

مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه انقلاب ریشه دشمن را از لحاظ سیاسی در کشور کند، خاطرنشان کردند: مطالبات صادقانه و بحق مردم از حرکات تخریب‌گرانه یک گروه جداست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،حضرت آيت الله خامنه‌اي صبح امروز (سه‌شنبه) در ديدار هزاران نفر از مردم قم با تجليل و تحسين حركت عظيم، پر شور، به‌موقع و منسجم ملت در روزهاي اخير، به تشريح ابعاد و لايه هاي مختلف توطئه دشمنان براي سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم پرداختند و با بيان سخنان مهمي خطاب به امريكايي ها، مسئولان كشور و مردم تأكيد كردند: ايستادگي و نبرد «ملت با ضد ملت»، «ايران با ضد ايران» و «اسلام با ضد اسلام» همچون چهل سال گذشته ادامه خواهد داشت اما كينه ورزي دشمن نبايد موجب شود مسئولان از ضعفها و مشكلات مردم و بويژه طبقات ضعيف غافل شوند.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود، با گراميداشت سالروز قيام نوزدهم دي سال ۱۳۵۶، مردم قم را شجاع، سرشار از انگيزه و اميد و در صراط مستقيم انقلاب دانستند و گفتند: مردم قم امسال همانند سالهاي گذشته در راهپيمايي نهم دي شركت كردند اما هنگامي كه قضاياي اخير بوجود آمد، چهار روز بعد يعني در روز سيزدهم دي، آن حركت عظيم را آفريدند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه حرف ملت ايران بويژه جوانان در چهل سال گذشته، «ايستادگي در مقابل زورگويي و زيربار قدرتها نرفتن» بوده است، افزودند: ملت ايران همچنان با همان منطق، اهداف والاي خود را دنبال مي كند اما با انگيزه تر و پرتجربه تر از گذشته شده است و جوانان انقلابي كشور نيز پرتعدادتر از اول انقلابند.
ايشان قضاياي روزهاي اخير را شواهد روشني از اين روحيه ملت ايران دانستند و گفتند: ملت ايران از روز نهم دي كه اين آتش‌بازي‌ها و شيطنت كاري‌ها آغاز شد، در نقاط مختلف كشور، حركت خود را آغاز كردند اما هنگامي كه ديدند مزدوران دشمن دست‌بردار نيستند، پي در پي و در روزهاي متوالي، راهپيمايي ها تكرار شد.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اين راهپيمايي ها حوادث معمولي نيست و اين حركت عظيم، منسجم و مردمي در مقابل توطئه دشمن و با چنين نظم، بصيرت، شور و انگيزه در دنيا بي نظير است.
حضرت آيت الله خامنه اي در توصيف حركت مستمر ملت، گفتند: اين نبرد «ملت با ضد ملت»، نبرد «ايران با ضد ايران» و نبرد «اسلام با ضد اسلام» است كه از اين پس نيز ادامه خواهد داشت.
ايشان خاطرنشان كردند: البته اين مبارزه و ايستادگي و مقاومت موجب نشده است كه ملت از ديگر ابعاد زندگي از جمله پيشرفت هاي علمي و تأمين امنيت و آرامش غافل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، ريشه تمام دشمني ها و توطئه ها بر ضد ملت ايران را «انقلاب اسلامي» دانستند و تأكيد كردند: تمام حركات ناكام دشمن در اين چهل سال، در واقع پاتك به انقلاب است، زيرا انقلاب حضور سياسي دشمن را ريشه كن كرد.
ايشان گفتند: اين بار هم ملت ايران با ايستادگي همچون سدي محكم و ملي با قدرت تمام به امريكا و انگليس و لندن نشينان گفت كه نتوانستيد و بعد از اين هم نخواهيد توانست.
رهبر انقلاب اسلامي به ميلياردها دلار هزينه و سالها شبكه سازي و مزدورپروري بدخواهان ملت ايران براي ايجاد مشكل از دورن كشور اشاره كردند و افزودند: مسئولان فعلي امريكا كه ساده لوحي آنها در امور سياسي آشكار است، اين بار خود را لو دادند و به شبكه سازي و مزدورپروري اذعان و هزينه هاي اين طراحي را نيز با سركيسه كردن دولت هاي وابسته خليج فارس تأمين كردند تا شايد بتوانند زباله هاي فراري از ايران را بازيافت و دوباره وارد ميدان كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اقدام دشمنان در سالهاي اخير در راه اندازي هزاران شبكه مجازي و دهها كانال تلويزيوني، ايجاد جوخه هاي ترور و انفجار و اعزام آنها به داخل مرزها، و بمباران گسترده ملت با دروغ، تهمت و شايعه خاطرنشان كردند: همه اين تلاشها انجام شد تا شايد بتوانند افكار اين ملت بويژه جوانان را تغيير دهند اما نتيجه اش، شهيد حججي عزيز و ديگر شهدا بودند كه در دفاع از انقلاب سينه سپر كردند.
ايشان افزودند: دشمنان حتي براي نفوذ در برخي اركان، افرادي را تطميع كردند و خود نيز مستقيم وارد ميدان شدند كه دخالت هاي مسئولان امريكايي را در اين چند روز اخير همه ديدند، اما باز هم نتوانستند و ناكام ماندند.
رهبر انقلاب اسلامي، صميمانه از ملت ايران قدرداني كردند و گفتند: نه يك بار بلكه هزاران بار از اين ملت تشكر مي كنم؛ ملت ايران حقيقتاً ملتي رشيد، با بصيرت، وفادار، با همت، زمان‌شناس و لحظه شناس است و مي داند كه لحظه‌ي حركت، چه زماني است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: دشمنان اين پيام ها را مي گيرند، اگرچه در تبليغات به روي خود نمي آورند و صدها اخلال گر را هزاران نفر، و حركات ميليوني مردم را گروه اندك جلوه مي دهند اما صاحبان سياست متوجه اين حركت و پيام هاي آن مي شوند. ايشان افزودند: ملت ايران با اين حركت عظيم كار خود را كرد و در دل سياستگذاران دشمن رعب ايجاد كرد و بصيرت و انگيزه خود را به اوج رساند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تحليل هاي مختلفي كه در روزهاي گذشته از طرف اشخاص و جناح ها در روزنامه ها و شبكه هاي اينترنتي بيان شده گفتند: همه اين تحليل ها يك نقطه مشترك صحيح داشت و آن اينكه بايد بين مطالبات صادقانه و به حق مردم و حركات وحشيانه و تخريب‌گرانه يك گروه تفكيك قائل شد و مطالبات و خواسته هاي مردم را پيگيري كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اينكه عده اي از حقي محروم بمانند و در جايي جمع شوند و اعتراض كنند، يك مطلب است اما اينكه عده اي از اين تجمع سوءاستفاده كنند و به قرآن و اسلام دشنام دهند و به پرچم ايران اهانت كنند و مسجد آتش بزنند، يك مطلب ديگر است.
ايشان افزودند: اعتراض ها يا درخواست هاي مردمي همواره بوده و اكنون نيز هست؛ در همين يكسال اخير، برخي از مردم در بعضي شهرها يا در مقابل مجلس به دليل مشكلات صندوق ها يا برخي مؤسسات مالي، اجتماعاتي داشتند كه هيچ‌كس هم با آنها معارضه و مخالفتي ندارد و بايد اين حرفها گوش داده و رسيدگي شوند و در حد وسع و توان پاسخ داده شود.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس در تبيين ابعاد قضاياي اخير گفتند: قرائن و شواهد اطلاعاتي نشان مي دهد كه اين قضايا سازماندهي شده بوده و در شكل گيري آن، يك مثلث فعال بوده است. ايشان افزودند: يك رأس اين مثلث، امريكا و صهيونيستها بودند كه طراحي را انجام دادند و چند ماه برروي اين طراحي كار كردند و بناي آنها اين بود كه حركت ها از شهرهاي كوچك شروع شود تا به مركز برسد.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: رأس دوم اين مثلث، يكي از دولتهاي پولدار خليج فارس است كه هزينه اين نقشه را تأمين كرد و رأس سوم نيز، پادوها بودند كه مربوط به سازمان آدمكش منافقين هستند و از ماهها قبل آماده بودند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به فراخوان ها، خاطرنشان كردند: در اين فراخوان ها، شعار «نه به گراني» مطرح شده بود كه شعاري جذاب بود تا عده اي را بدنبال خود وارد صحنه كنند.در ابتداي كار هم عده اي با اين شعار همراه شدند اما مردم به محض آنكه ديدند، هدف و شعارها تغيير كرد، صف خود را جدا كردند.
ايشان در همين خصوص افزودند: همان افرادي كه روز پنجشنبه و جمعه در اجتماع «نه به گراني» شركت كرده بودند، بعد از جدا كردن صف خود، در اجتماع عظيم نهم دي به ميدان آمدند و برضد امريكا و منافق شعار دادند.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه تبيين قضاياي اخير به برخي حرفها در رسانه هاي دشمنان اشاره كردند و گفتند: براي سازماندهي و عمليات دو قرار گاه فرماندهي در همسايگي ايران تشكيل شده بود، يكي از اين قرارگاهها براي هدايت عمليات در فضاي مجازي بود و قرارگاه دوم براي مديريت اغتشاش ها كه هر دو قرارگاه بوسيله امريكايي ها و صهيونيست ها فرماندهي مي‌شد و پيروزي خود را نيز قطعي مي دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با سپاسگزاري به درگاه خداوند متعال كه دشمنان ملت ايران را از نادان ها قرار داده است، تأكيد كردند: برغم مقابله پي در پي مردم، دشمنان هنوز ملت ايران را نشناخته اند و معناي اين سد محكمِ ايمان و شجاعت ملي را نفهميده اند.
ايشان، بيهوده‌گويي‌هاي اخير مسئولان امريكايي را ناشي از عصبانيت شديد و شكست اخير دانستند و گفتند: مي گويند حكومت ايران از مردم خود مي ترسد! خير. حكومت ايران متولد اين مردم است و نظام اسلامي چهل سال است كه به پشتوانه همين مردم در مقابل شما ايستاده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: مي گويند حكومت ايران از قدرت امريكا هراس دارد؛ در پاسخ مي گوييم اگر ما از شما هراس داشتيم، چگونه در دهه پنجاه شما را از ايران بيرون ريختيم و در دهه نود نيز شما را از كل منطقه بيرون رانديم.
ايشان به يكي ديگر از گزافه‌گويي‌هاي مقامات امريكايي مبني بر نگراني از نحوه رفتار با معترضان اشاره كردند و افزودند: شما خجالت نمي كشيد؟ در يك‌سال گذشته هشتصد نفر از مردم امريكا به دست پليس كشته شده اند. در قضيه قيام وال استريت هر كاري كه توانستيد بر ضد مردم كرديد و با هر احتمال و تهمتي، مردم را كشتيد؛ آن وقت براي مردم ايران اظهار نگراني مي كنيد؟
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به ابراز نگراني مسئولان انگليس خبيث گفتند: اخيراً در موضوع حمله به مسلمانان انگليس و دفاع مسلمانان از خود، يك قاضي انگليسي، احكام بسيار سنگيني داد؛ حالا مسئولان چنين كشوري، دلسوز معترضان شده اند؟
رهبر انقلاب اسلامي، «براندازي نظام جمهوري اسلامي» را هدف مشخص امريكايي ها خواندند و با اشاره به تلاش دولت قبلي امريكا در پنهان كردن اين هدف در موضع‌گيري‌ها و نيز نامه هايي كه براي رهبر انقلاب مي فرستاد، گفتند: البته رفتار آنها همان رفتار براندازي بود كه دولت فعلي، صريح و بدون ملاحظه آن را اعلام مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تلاش براي گرفتن ابزارهاي اقتدار ملي ايرانيان را روش اصلي و وسيله امريكايي‌ها براي تحقق «براندازي» برشمردند و افزودند: «عواطف مردم و افكار عموميِ هم جهتِ با حكومت» و «ايمان و انگيزه جوانان» از جمله ابزارهاي اصلي اقتدار ملي است و به همين علت دشمنان درصدد تضعيف و سلب آنها هستند.
«قدرت دفاع موشكي» و «حضور مقتدرانه در منطقه» از ديگر ابزارهاي اقتدار ملي ايرانيان بود كه رهبر انقلاب يادآور شدند و افزودند: امريكا جرأت نمي كند اسم مذاكره با ما را بياورد اما يك كشور اروپايي مي گويد مي خواهيم با ايران درباره حضور منطقه اي آن مذاكره كنيم در حالي كه بايد از او پرسيد شما چرا در منطقه حضور داريد؟
رهبر انقلاب سپس سه نكته اساسي را خطاب به هيأت حاكمه امريكا مورد تأكيد قرار دادند: اول: سرِ شما در حوادث اخير به سنگ خورد و اگر در آينده تكرار كنيد باز هم ناكام خواهيد ماند. دوم: در اين چند روز به ايران خسارت زديد، اين كار بي تقاص نخواهد ماند و سوم: اين كسي كه به گفته خود امريكايي ها تعادل روحي- رواني ندارد، بداند كه اين ديوانه‌بازي‌هاي نمايشي، بي‌جواب نخواهد ماند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ايستادگي نظام در مقابل زورگويان و دفاع از منافع ملت و كشور افزودند: كساني كه در خارج يا متأسفانه در داخل دوست دارند با امريكايي ها پيوند بخورند و نشست و برخاست كنند، اين حرفها را بشنوند و بدانند كه نظام جمهوري اسلامي به فضل الهي همه مشكلات را برطرف خواهد كرد.
بخش ديگري از سخنان رهبر انقلاب خطاب به مسئولان كشور و عناصر و فعالان سياسي بود. ايشان خود را هم مخاطب اين سخنان دانستند و در نكته اي بسيار مهم گفتند: دست داشتن دشمن در مسائل اخير، تحليل نيست بلكه بر مبناي اطلاعات و خبر بيان شد اما اين نبايد موجب شود كه از ضعف ها و مشكلات خودمان غافل شويم.
رهبر انقلاب تأكيد كردند: دشمنان مانند مگس روي زخم ناشي از مشكلات و ضعف ها مي‌نشينند، بنابراين بايد زخم را خوب كنيد و نگذاريد بوجود آيد چرا كه اگر مشكل داخلي نداشته باشيم، تبليغات و فضاسازي بيگانه اثر نمي گذارد و امريكايي ها هم نمي توانند هيچ غلطي بكنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، «دفاع از حقوق مردم و تلاش براي حل مشكلات آنها» را وظيفه همه مسئولان برشمردند و افزودند: قشرهايي از مردم به خصوص «طبقات ضعيف» تحت فشار هستند و بايد همه همت مسئولان صرف حل مشكلات موجود شود.
«شناخت مشكلات جامعه، تمركز بر حل مسائل اساسي و تقسيم كار براي رفع آنها» توصيه مهم ديگر رهبر انقلاب به مسئولان سه قوه بود.
ايشان با اشاره به تشكيل چندين جلسه با مسئولان و مديران اصلي كشور درباره آسيب هاي اجتماعي و اقدام برخي مسئولان در كاهش بعضي از اين آسيب ها افزودند: همه بدانند كه مشكلِ حل‌نشدني و گره‌ي بازنشدني در كشور نداريم اما بايد در اين زمينه آماده‌تر، پا به‌ركاب‌تر، بيشتر و دقيق تر، كار و تلاش كنيم.
«وحدت و همدلي» ديگر توصيه مؤكد رهبر انقلاب به مسئولان بود.
ايشان افزودند: در اين شرايط كه دشمنِ لجوج تهديد مي كند و درصدد ايجاد مشكلات است، مسئولان و مجموعه هاي سياسي بايد «هم افزايي» كنند و از تحليل و تضعيف يكديگر خودداري كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري صدمات و خساراتي كه در سال ۸۸ به علت بي قانوني برخي عناصر، متوجه مردم و ايران شد، افزودند: تسليم در مقابل قانون همچون هميشه توصيه، تأكيد و طلب بنده از همه مسئولان و دستگاهها است.
رهبر انقلاب، «تذكر و انتقاد منصفانه» را لازم و مفيد دانستند و در عين حال افزودند: نبايد انتقاد و تذكر را با يك كلاغ چهل كلاغ كردن، مبالغه و تعميم غيرمنطقي، به ابزار شايعه و سياه‌نمايي تبديل كرد.
ايشان افزودند: نبايد وجود تعداد اندكي مدير يا قاضي فاسد را به هزاران مدير اجرايي يا قاضي شريف تعميم داد و دل جوانان عزيز ميهن را خالي كرد، همچنان‌كه نبايد يكي دو نماينده را كه در ميان حدود ۳۰۰ نماينده، جور ديگري مشي مي كنند، به همه نمايندگان تعميم داد.
رهبر انقلاب، «تمركز مسئولان كشور» بخصوص مسئولان اجرايي را بر مسائل كليدي بويژه اشتغال و توليد و حل مشكل واردات ضروري خواندند و افزودند: اين مسائل را بارها به مسئولان اجرايي تذكر داده ايم.
ايشان در همين زمينه افزودند: برخي گله مي كنند كه رهبري چرا تذكر نمي دهد اما بنده با گزارشهاي مردمي و ديگر گزارشها از مسائل اساسي و مشكلات مردم با خبرم و مدام تذكر مي‌دهم؛ به‌گونه‌اي كه اين تذاكرات علني، يك دهم هشدارها و اوقات تلخي هاي ما با مسئولان در جلسات غيرعمومي هم نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي بار ديگر با تأكيد بر اهتمام مسئولان براشتغال و رونق توليد داخلي خاطرنشان كردند: بيكاري ريشه اصلي بسياري از مفاسد است و بايد با رونق توليد، آن را حل كرد البته پول پاشيدن بي حساب و كتاب مشكل را حل نمي كند و خوشبختانه مسئولان دولتي در اين زمينه ها مشغول كار هستند.
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان با تشكر از مسئولان امنيتي، انتظامي و سپاه و بسيج افزودند: در مسئله اخير بايد ميان جوان و نوجواني كه تحت تأثير هيجان فضاي مجازي حرفي زده و كاري كرده با كساني كه جزو پادوهاي امريكا و ضد انقلاب هستند فرق گذاشت.
رهبر انقلاب افزودند: با كساني كه هيجاني وارد ماجرا شده اند چه دانشجو، چه غير دانشجو بايد صحبت و روشنگري كرد اما كسي كه پادوي منافقين است و آدم مي كشد حسابش جداست.
بخش پاياني سخنان رهبر انقلاب مستقيماً خطاب به مردم بود.
ايشان حضور تعيين كننده، بي منت و با بصيرت ملت عزيز را در هنگامه هاي نياز كشور موجب جلب رضايت پروردگار كريم خواندند و افزودند: در همه چهل سال اخير هر جا لازم بوده در انتخابات، راهپيمايي ها و هر صحنه لازم ديگر، مردم سينه خود را سپر كرده اند و به ايران آبرو داده اند.
رهبر انقلاب با اشاره به شايعه پراكني به عنوان يكي از ابزارهاي مهم دشمنان به مردم توصيه كردند: هر موضوعي را مادام كه سند درست و مطلب منطقي و معقول نديده ايد، باور نكنيد و شايعات دشمن و ديگر حرفهاي بي مبنا را منتشر و پراكنده نكنيد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مردم بدانند مسئولان كشور نخوابيده اند و به قدر وسعشان در حال كار و تلاشند؛ البته جاهايي قصور و تقصير هم هست.
ايشان با اشاره به روند جاري حل برخي مشكلات گفتند: حل بعضي مسائل ديگر زمان بر است، ضمن اينكه تقريباً همه مسئولان مستقيم يا غيرمستقيم انتخاب خود مردم هستند كه بايد با ابتكار، به روز بودن و آمادگي هاي جسمي و عصبي، فعاليت براي حل مشكلات را افزون‌تر كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه انتخاب مسئولان با رأي مردم افزودند: مردمسالاري ديني را صادقانه و واقعاً قبول دارم؛ به همين علت به هركسي كه مردم رأي بدهند، كمك مي‌كنم همچنانكه درباره همه دولتها از جمله اين دولت، اين كار را كرده ام و ادامه خواهم داد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان تأكيد كردند: به آينده بسيار روشن كشور اميدوار هستم و مي دانم خداوند اراده كرده اين ملت را به عالي ترين درجات برساند كه به فضل الهي چنين خواهد شد.




نظرات کاربران