مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است

مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مناسبت‌هایی چون عاشورا، اربعین و رمضان را بهانه ای برای یاد خداوند و ائمه معصومین(ع) دانست و افزود: مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه زنده نگه داشته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام و المسلمين رفيعي شب گذشته در سخنراني خود در حرم حضرت معصومه(س) به موضوع عواقب گناه پرداخت و افزود: زندگي آميخته با گناه عاقبتي جز جهنم ندارد.
وي ادامه داد: بسياري از افراد وارد جهنم مي‌شوند، اما خلود در جهنم براي همه افراد نيست، عده اي هميشه در جهنم باقي خواهند ماند و آنان كساني هستند كه كافر، بي اعتقاد به خدا واهل ضلالت و گمراهي باشند.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه تنها گناهي كه خداوند آن را نمي‌آمرزد، شرك است، گفت: بزرگ ترين گناه براي انسان، شرك به خداوند است.
حجت‌الاسلام و المسلمين رفيعي ادامه داد: انجام گناه و تكرار گناه موجب مي‌شود كه همه وجود انسان تبديل به گناه شود، به همين دليل در روايات تاكيد شده است كه انسان به محض انجام گناه استغفار كند، رسول اكرم(ص) با وجود اينكه مقام عصمت داشت ولي پس از شركت در هر مجلسي استغفار مي‌كرد.
وي در اد امه با اشاره به فلسفه پنج وعده نماز در روز تصريح كرد: اين پنج وعده براي اين است كه انسان مرتب در طول روز به خداوند توجه داشته باشد و دست به گناه نزند و اقامه نماز به نفع خود انسان است.
استاد حوزه علميه قم مناسبت‌هايي چون عاشورا، اربعين و رمضان را بهانه اي براي ياد خداوند و ائمه معصومين(ع) دانست و افزود: مناسبت‌هاي مذهبي، اسلام را در جامعه زنده نگه داشته است.
استاد حوزه علميه گريه بر مصيبت امام حسين(ع) را راه رسيدن به بهشت عنوان كرد و افزود: كسي كه بر مصيبت امام حسين(ع) گريه كند، دست از گناه برمي‌دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمين رفيعي انفاق در راه خدا، كنترل خشم، گذشت و احسان به ديگران را از ديگر راه‌هاي رسيدن انسان به بهشت عنوان كرد.
منبع: شبستان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران