زائران عتبات با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند زائران عتبات با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند زائران عتبات با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران عتبات با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند زائران عتبات با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند زائران عتبات با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند زائران عتبات با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند زائران عتبات با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند

زائران عتبات با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند

مدیر حج و زیارت یزد به زائران عتبات عالیات این استان توصیه کرد : با توجه به اینکه کاروان های غیرمجاز از پوشش امنیتی، خدمات بیمه ای و کمک های مناسب جمعیت هلال احمر برخوردار نیستند، برای زیارت مکان های مذهبی با کاروان های مجاز به عراق سفر کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، علي اصغر شريفي زارچي، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كاروان هاي غيرمجاز زير نظر سازمان حج و زيارت فعاليت نمي كنند و در صورت بروز مشكل براي زائران، مرجعي براي رسيدگي به مشكلات آنها وجود ندارد.
وي ادامه داد: متقاضيان سفر به عتبات عاليات مي توانند با مراجعه مستقيم به دفاتر خدمات زيارتي استان يا از طريق سامانه www.atabat.org.ir براي سفر معنوي ثبت نام كنند.
وي در باره نحوه شناسايي دفاتر مجاز زيارتي نيز اظهار كرد: سازمان حج و زيارت براي 64 دفتر مجاز زيارتي در استان لوح شناسايي صادر كرد، زائران مي توانند با تماس با مديريت حج و زيارت يزد، مجاز بودن دفاتر را استعلام كنند.
مدير حج و زيارت استان در ادامه يادآور شد: اعزام هاي زمستاني به عتبات از 16 دي ماه آغاز شد و تا 22 اسفند ماه 96 ادامه خواهد داشت.
وي خاطر نشان كرد: ثبت نام هاي نوروزي عتبات عاليات از اواخر بهمن ماه آينده آغاز خواهد شد.
مدير حج و زيارت استان همچنين از حضور 240 نفر افراد واجد شرايط براي شركت در آزمون معاونت آموزشي عتبات عاليات در يزد خبر داد و اظهار كرد: شركت كنندگان در اين آزمون، روز 22 دي ماه در مدت 90 دقيقه به 100 سئوال در موضوعات احكام اوليه و عمومي، اطلاعات عمومي، زبان عربي، جغرافياي عراق و رايانه پاسخ دادند.
به گفته شريفي زارچي، اين آزمون 40 درصد امتياز دارد، 15درصد امتياز مربوط به شاخص هاي فردي متقاضيان است، كساني كه بتوانند 60 درصد امتيازهاي اين 2 مرحله را كسب كنند، به مرحله بعدي راه خواهند يافت.
وي ادامه داد: متقاضيان پس از موفقيت در آزمون، مصاحبه و آموزش، به عنوان معاون آموزشي و با پرداخت هزينه سفر همراه يكي از كاروان ها اعزام و در صورت عملكرد قابل قبول در فهرست مديران كاروان عتبات قرار خواهند گرفت.
سال گذشته 24 هزار و 156 نفر از استان يزد در قالب 366 گروه به عتبات عاليات مشرف شدند كه اعزام 17 هزار و 627 نفر هوايي و بقيه زميني بود.
عَتَبات عاليات اصطلاحي‌ است كه شيعيان 12 امامي از آن براي اشاره به آرامگاه‌ هاي امامان خود در عراق استفاده مي كنند، اين آرامگاه‌ها در شهرهاي كربلا، نجف، كاظمين و سامرا قرار دارد.
واژهٔ «عَـتَـبه» به معناي آستان و درگاه است، آرامگاه 6 تن از امامان شيعه در اين شهرها قرار دارد.
هرساله از ايران اسلامي علاقه مندان و دوستداران به اهل بيت (ع) در قالب كاروان هاي زميني و هوايي براي عرض ارادت و زيارت قبور امامان به شهرهاي مختلف عراق سفر مي كنند.


| شناسه مطلب: 72815




كربلا عتبات



نظرات کاربران