توصیه های نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت به پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه های نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت به پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه های نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت به پلیس راهنمایی و رانندگی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه های نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت به پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه های نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت به پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه های نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت به پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه های نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت به پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه های نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت به پلیس راهنمایی و رانندگی

توصیه های نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت به پلیس راهنمایی و رانندگی

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با اشاره به شرایط سخت کاری نیروهای راهنمایی و رانندگی اظهارداشت : قدرکارخود را بدانید ، شما وظیفه مهمی برعهده دارید و اگرهدف تان خدا و خدمت به خلق باشد ، باریتعالی برای هرلحظه کارشما پاداش و ثواب منظور خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر كه امروز در جمع فرماندهان ، مسئولان و نيروهاي پليس راهنمايي تهران سخن مي گفت ، با اشاره به اينكه پيامبراكرم (ص) از ايجاد امنيت در راهها و جلوگيري از ريختن خون مردم بعنوان مسئوليت خود نام مي برند، افزود: اين حديث نشان مي دهد كه برقراري نظم درجامعه و ايجاد امنيت در راهها از وظايف انبياء است و در واقع شما هم در زمان انجام مسئوليت ، بخشي از كار انبياء را انجام مي دهيد.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با اشاره به اينكه حضرت امير(ع) نيز ايجاد اصلاحات در شهرها براي بهره مندي مردم از بركات آن را از اهداف خود ذكر كردند، اظهار داشت: هدف اسلام ايجاد يك زندگي مرفه براي مردم و آباد كردن دنياي مردم قبل ازآخرت آنها است.
وي همچنين ازعمران و آباداني بعنوان اهداف انبياء و ائمه معصومين ياد كرد و با بيان روايتي درخصوص تاكيد انبياء به توسعه علمي ، گفت: اسلام دين جامع وكاملي است و براي تمام طول زندگي انسان و در همه حوزه ها از جمله امنيت برنامه دارد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر يكي از مهمترين اهداف پيامبر را ايجاد عدالت در جامعه ذكر كرد و با اشاره به نظم خاصي كه درجهان و آسمان ها وجود دارد، افزود: جامعه نيازمند نظم است و اسلام در اين زمينه حرف هاي فراواني براي گفتن دارد.
وي با اشاره به اينكه اسلام به برنامه ريزي و هدف گذاري درانجام هركاري تاكيد دارد، اظهار داشت: نگاه به عاقبت كار، راههاي برون رفت ازمشكلات و از دست ندادن فرصت ها براي رسيدن به هدف مورد نظر، مورد توجه اسلام است .
نماينده ولي فقيه گفت: اسلام تاكيد دارد اگرمردم بر روي معيار دين حركت كنند ازحيات طيبه برخوردارخواهند شد و اين به معناي برخورداري مردم ازيك زندگي بدون دغدغه ، سالم ، در كمال امنيت و آسايش و بهره مندي از مواهب خدادادي است.
وي تصريح كرد: هدف نظام جمهوري اسلامي نيز فراهم كردن يك زندگي پاك و سالم براي مردم است تا بتوانند خوب زندگي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر برتاكيد اسلام به كسب دانش لازم درهر رشته اشاره كرد و درادامه مديريت صحيح را ضروري خواند و گفت: در صورتي كه جامعه درست اداره نشود سوء مديريت موجب وارد شدن آسيب جدي به جامعه خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه امروزمديريت بعنوان يك رشته مهم دردانشگاهها تدريس مي شود ، افزود: در روايات آمده است شايسته ترين فرد درجامعه بايد در هر بخش به عنوان مدير انتخاب شود چون هدف درست اداره كردن جامعه است نه بكار گماردن افراد .
نماينده ولي فقيه درادامه سخنان خود اولويت بندي دركارها ، تربيت نيروي انساني لايق وكارآمد و قانونمندي را ضروري خواند و گفت: اميرمومنان (ع) در فرمايشات نوراني خود و در طول زندگي پربار خويش نسبت به رعايت قانون حساس و به آن ملتزم بودند.
وي با اشاره به اينكه اسلام دراجراي قوانين و رعايت قانونمندي به دو ويژگي قاطعيت و مدارا توجه ويژه دارد ، گفت: براي برقراري نظم ، قاطعيت ضروري است اما نبايد سختگيري به حدي باشد كه زندگي مردم مختل شود ، اسلام نمي خواهد از گناهكار انتقام بگيرد بلكه هدفش اصلاح جامعه است.
وي بااشاره به اينكه ماموران راهنمايي و رانندگي ساعت ها در گرما، سرما ، ترافيك و آلودگي هوا روي پا ايستاده و به انجام وظيفه مشغولند، تصريح كرد: درنظام اسلامي ، من روحاني ، شما عزيزان و افراد ديگري كه مسئوليت دارند بايد با سعه صدر با مردم برخورد و آستانه تحمل خود را افزايش دهيم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر مشورت در كارها ، استفاده از دانش روز، فرهنگ سازي و عمل كردن به قول را از ديگر نكات مورد توجه اسلام عنوان كرد و با اشاره به اينكه براي كاهش تخلفات بايد بسترلازم فراهم شود، گفت: در روايت آمده است بدترين مردم كساني هستند كه مردم از شر آنها ترسان و نگرانند لذا دراجراي عدالت نبايد مردم را ترساند.
وي با بيان اينكه هر فردي كه درجامعه اسلامي زندگي مي كند بايد مورد احترام باشد ، افزود: در نظام اسلامي ما وشما وظيفه داريم هر فردي را با هرمذهب و هر گرايشي يكسان ببينيم و يكسان به آنها خدمت كنيم.
وي درپايان سخنان خود ازتلاش هاي صورت گرفته درپليس راه راهنمايي و رانندگي براي كاهش تلفات تصادفات جاده اي تقدير و اضافه كرد: البته آمار كنوني هم زيبنده كشورما نيست و همه دستگاههاي ذي ربط بايد به شما كمك كنند تا تلفات جاده اي همچنان كاهش يابد و به سطحي برسد كه درمقايسه با نرم جهاني قابل قبول باشد.
برپايه اين گزارش، قبل از سخنان نماينده ولي فقيه درامورحج وزيارت ، سردار محمد رضا مهماندار رئيس راهور تهران بزرگ درسخناني با مهم خواندن خدمات ارائه شده توسط پليس راهنمايي و رانندگي ، بر لزوم رعايت اخلاق در اين حوزه تاكيد كرد.




نظرات کاربران