حضرت زهرا (س) کوثر قرآن و بهترین عطیه خداوند است حضرت زهرا (س) کوثر قرآن و بهترین عطیه خداوند است حضرت زهرا (س) کوثر قرآن و بهترین عطیه خداوند است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت زهرا (س) کوثر قرآن و بهترین عطیه خداوند است حضرت زهرا (س) کوثر قرآن و بهترین عطیه خداوند است حضرت زهرا (س) کوثر قرآن و بهترین عطیه خداوند است حضرت زهرا (س) کوثر قرآن و بهترین عطیه خداوند است حضرت زهرا (س) کوثر قرآن و بهترین عطیه خداوند است

حضرت زهرا (س) کوثر قرآن و بهترین عطیه خداوند است

در دوازدهمین گردهمایی دانشجویی مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق ، حضرت زهرا (س) را مصداق کامل کوثر قرآن خواند و کوثر را در مقابل تکاثر عنوان نمود و علم الهی و طهارت عالیه را از مولفه های کوثر بر شمرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني كه بمناسبت ايام فاطميه درجمع دانشگاهيان اعزامي به عتبات عاليات سخن مي گفت، با استناد به سوره كوثر ، حضرت زهرا (س) را بهترين عطيه خداوند به پيامبر دانست.
وي در ادامه حضرت فاطمه را كوثر قرآن و تدوام بخش نسل و دين پيامبرخواند و كوثر را خير كثير توصيف وبركوثر گرايي در زندگي تأكيد كرد.
وي با اشاره به تقابل كوثر و تكاثر گفت: براي كوثر معاني متعددي بيان كرده اند، كوثر خير كثير است و همه ائمه معصومين عليهم‌السلام و علماء و شهدا و تمام صاحبان راه حق در مرتبه خود و به طور تشكيكي كوثرند.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به سوره تكاثر گفت : برخي براي افزون طلبي حتي به شمارش مرده هاي خود تمسك مي كردند و براي ثروت افزوني از راه حلال و حرام تلاش مي نمودند و تكاثرگرايي را براي خود افتخار مي شمردند.
وي خاطر نشان ساخت : ما در اين جهان آمده ايم تا از كثرت به وحدت برسيم وتحت ولايت خداوند قرار بگيريم و از بدي ها و زشتي ها و حرامي ها و ناهنجاري ها رهايي يابيم .
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني به دانشجويان گفت : زندگي كوثري بهترين وشيرين ترين زندگي است و اين نوع زندگي بر محور علم و پاكي ومحبت و صداقت دور مي زند.
وي در ادامه حضرت زهرا (سلام الله عليها) را همسر ، دختر و مادر نمونه براي جامعه عنوان كرد و افزود : اگر چه عمر آن حضرت كوتاه بود ولي سيره آن حضرت براي بشريت الگوي بي نظيري است.
نماينده بعثه در عراق با اشاره به ارزش واهميت عفاف و حجاب و اينكه حضرت زهرا مظهر كامل عفاف وحجاب بود، گفت : آن حضرت جامع تمام صفات كمال وجمال بود و در حمايت از امام زمان خود سنگ تمام گذاشت .
وي خاطر نشان ساخت : مقام ملكوتي حضرت زهرا به قدري رفيع و بلند است كه درك آن براي بشر عادي ممكن نيست.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با بيان اينكه حضرت زهرا براي امامان هم، الگو و اسوه است و امام زمان نيز (عج) خود فرمود كه دختر پيامبر براي من الگو و حجت است ؛ اظهار داشت : ائمه معصومين (عليهم السلام) به مصحف حضرت زهرا استناد مي كردند زيرا آن حضرت معصوم بود و قول و فعل معصوم حجت او است.




نظرات کاربران