حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسکر:

مسئولان مشکلات مردم  را حل کنند حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسکر:

مسئولان مشکلات مردم  را حل کنند حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسکر:

مسئولان مشکلات مردم  را حل کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسکر:

مسئولان مشکلات مردم  را حل کنند حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسکر:

مسئولان مشکلات مردم  را حل کنند حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسکر:

مسئولان مشکلات مردم  را حل کنند حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسکر:

مسئولان مشکلات مردم  را حل کنند حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسکر:

مسئولان مشکلات مردم  را حل کنند
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسکر:

مسئولان مشکلات مردم را حل کنند

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت با اشاره به رهنمودهای مقام معظّم رهبری درباره مقابله با قدرت‌های بزرگ واستکبار و تحقّق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: این رهنمودها نشان می‌دهد که مسئولان باید با قوّت و قدرت بیشتر برای ایجاد تحول در تمامی زمینه‌ها اقدام نموده و مشکلات مردم را حل کنند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمين سيدعلي قاضي عسكرنماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت شب گذشته (يكشنبه 29بهمن) درجمع عزاداران فاطمي درحسينيه ثارالله كرمان با تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شرايط بعد از رحلت پيامبراكرم (ص) درصدر اسلام را بسيار تأثر برانگيز و عبرت آموز توصيف كرد.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با بيان اينكه مردم بايد ازحوادث صدراسلام درس گرفته و مراقبت كنند بلاهايي كه بر سر امت اسلامي آمد، تكرار نشود، گفت : بعضي‌ها، مسئوليت‌ها را براي خود يك طعمه مي‌بينند و حال آنكه آنها امانت الهي‌اند و فرداي قيامت در اين زمينه مورد سئوال واقع خواهند شد.
وي افزود: بايد تحليل و بررسي كرد چه اتفاقي افتاد كه دختر پيامبراسلام را با گذشت 75 يا 95 روز غريبانه و مظلومانه به شهادت رساندند و جنازه آن حضرت نيز مخفيانه به خاك سپرده شد.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با بيان اينكه كساني درآن زمان عهده‌دار زمامداري جامعه اسلامي شدند كه رسول خدا (ص) فرموده بود هر وقت معاويه را روي منبر من ديديد او را به پايين آورده و شكم او را بدريد، خاطر نشان كرد: در شرح نهج البلاغه "ابن حديد" نكاتي بسيار جانسوز نقل شده است كه دل هر انسان مسلماني را بدرد مي‌آورد يعني كار به جايي رسيد كه علي (ع) را در منابر لعنت مي‌كردند و به خطباي بلاد دستور داده بودند با ذكر مشخصات آن حضرت را مورد سبّ و لعن قرار دهند.
وي تأكيد كرد : امروز مردم ما بايد از حوادث صَدر اسلام درس گرفته و مراقبت كنند تا بلاهايي كه بر سر شيعه آمد، تكرار نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به سخنان روز 29 بهمن ماه رهبرمعظم انقلاب درجمع مردم آذربايجان گفت : رهبر معظم انقلاب به هر مناسبتي در سخنراني ها تلاش مي كنند مردم را نسبت به خطرها و آسيب‌ها توجيه كنند تا مردم گرفتار ارتجاع و بازگشت نشوند.
وي با بيان اينكه از نظر قرآن و روايات نقاط آسيب‌پذير يك جامعه ديني معلوم و روشن است و بايد با هشياري از تكرار آنها جلوگيري كنيم، اظهار داشت : يكي از مواردي كه باعث مي‌شود جامعه از هم گسيخته شود مسئله ظلم و ستم است .
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با اشاره به اينكه در قرآن درسوره انبياء آيه 11 آمده است قومي كه ستمگرو ظالم بودند خداوند به دليل ستم شان آنها را ازبين بُرد و قومي ديگر را جايگزين آنها كرد، گفت: ظلم وستم درهرجامعه‌اي باشد باعث فروپاشي آن جامعه مي‌شود و در روايت صريحا آمده است كه عمرستمگركوتاه خواهد شد چرا كه ظلم موجب نارضايتي درجامعه مي‌شود واعتماد عمومي را سَلب مي‌كند.
وي با بيان اينكه گناه و نافرماني خدا يكي ديگر از عوامل فروپاشي جامعه اسلامي است، افزود : در قرآن آمده كه درگذشته عده اي به دليل ارتكاب به گناه نابود شدند، در نتيجه جامعه‌اي سعادتمند مي‌شود كه گناه در آن نباشد .
وي با اشاره به اينكه سيل گناه اگر آمد همه را با خود مي‌برد و اينگونه نيست كه فقط به شخص گناهكار آسيب برساند، اظهارداشت : قرآن صريحاً مي‌گويد: "استغفروا ربكم" از خدا طلب آمرزش كنيد " يرسل السماء عليكم مدراراً " تا خداوند بركاتش را بر شما نازل كند.
وي اختلاف و تفرقه را از ديگرعوامل فروپاشي جامعه اسلامي عنوان كرد و گفت : درحديثي از رسول خدا(ص) نقل شده كه فرمود: با هم اختلاف نكنيد چرا كه آنهايي كه قبل از شما بودند اختلاف كردند و نتيجه آن هلاكت و نابودي آنها شد .
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت افزود: اميرالمؤمنين (ع) به خداوند سوگند مي‌خورد روزي را مي‌بينم كه معاويه برمردم مسلط خواهد شد، سپس دليل آن را اينگونه ذكر مي كنند و مي فرمايند: دشمنان شما در مسير باطل با هم متحّد هستند درحاليكه شما درمسير حق از زيربارمسئوليت شانه خالي مي‌كنيد.
وي با بيان اينكه مردم در22 بهمن با همه سلايق به صحنه آمدند و دنيا را از وحدت خود خيره ساختند، تصريح كرد : اينكه استكبار به كشور ما حمله نظامي نمي‌كند از وحدت و انسجام مردم ايران مي‌ترسد و اين امر را در هشت سال جنگ تحميلي نيز تجربه كرد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه اسلام طرفدار يك مديريت عالمانه و مُدبرانه است و شايسته سالاري را توصيه كرده است، گفت : اسلام سوء مديريت را نيزازجمله عوامل فروپاشي جامعه عنوان مي‌كند.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با بيان اينكه بعضي‌ها، مسئوليت‌ها را براي خود مثل يك طعمه مي‌بينند، تأكيد كرد :مسئوليت‌ها جاي آزمون وخطا نيست و بايد بهترين‌ها درهرحوزه مردم را مديريت كنند.
وي افزود : امام علي (ع) به كساني كه دنبال پُست و مقام بودند، مسئوليت نمي‌داد .
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربيان كرد: اسلام همه ظرايف را براي زندگي مردم در نظر گرفته و ما را به انجام آنها توصيه كرده است تا در مسير زندگي دُچار انحراف نشويم .
وي تصريح كرد: افرادي بودند كه بعد از انقلاب مسئوليت گرفتند امّا ازآنجا كه رياست طلب بودند هم خود را نابود و هم به مردم آسيب وارد كردند.
وي افزود: رهنمودهاي مقام معظّم رهبري درباره مقابله با قدرت‌هاي بزرگ و استكبار و تحقّق اقتصاد مقاومتي در روز گذشته نشان مي‌دهد كه مسئولان بايد با قوّت و قدرت بيشتر براي ايجاد تحول در تمامي زمينه‌ها اقدام نموده و مشكلات مردم را حل كنند.




نظرات کاربران