مراحل ثبت نام حج 97+راهنمای تصویری مراحل ثبت نام حج 97+راهنمای تصویری مراحل ثبت نام حج 97+راهنمای تصویری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراحل ثبت نام حج 97+راهنمای تصویری مراحل ثبت نام حج 97+راهنمای تصویری مراحل ثبت نام حج 97+راهنمای تصویری مراحل ثبت نام حج 97+راهنمای تصویری مراحل ثبت نام حج 97+راهنمای تصویری

مراحل ثبت نام حج 97+راهنمای تصویری

زائران حج 97 که قصد ثبت نام در سامانه رزو حج تمتع را دارند می توانند از راهنمای ثبت نام تصویری که در این گزارش به آن پرداخته شده استفاده کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كساني كه تا پايان ديماه 85 ثبت نام كرده اند اكنون فراخوان شده اند از اين رو ثبت نام حج 97 از 8 اسفند آغاز مي شود كه با اعلام نام كاروانها كساني كه فراخوان شده اند مي توانند به سامانه رزرو حج تمتع مراجعه و ثبت نام كنند از اين رو زائراني كه در مراحل ثبت نام با مشكل مواجه شوند مي توانند از راهنماي ثبت نام تصويري كه در اين گزارش به آن پرداخته شده، استفاده كنند.
به دليل تفاوت مسكن و پروازها حدود 23 قيمت متفاوت اعلام شده است. پايين ترين سطح پرداخت 12 ميليون و 100 هزار تومان و بالاترين 17 ميليون و 100 هزار تومان است.
كاروان هايي كه اولين پرواز است و از 26 تير آغاز مي شود، مدت اقامتشان حدود 40 روز خواهد بود. زائران 72 ساعت فرصت دارند بعد از انتخاب كاروان، به صورت حضوري مدارك را ارائه كنند و بعد از آن 5 روز فرصت دارند تا مبلغ مورد نظر را پرداخت كنند. زائران بايد در پرداخت اوليه 6 ميليون و 500 تا 7 ميليون 500 هزار تومان پرداخت كنند.
گفتني است در سازمان حج و زيارت طي اطلاعيه‌اي در خصوص قيمت كاروان‌هاي حج سال آينده اعلام كرد: علي رغم افزايش نرخ ارز و افزايش هزينه ها در كشور ميزبان، خادمان زائران بيت‌الله‌الحرام تمام همت خود را بكار بستند تا هزينه‌هاي حج سال جاري كمترين ميزان افزايش را داشته باشد.
در اين اطلاعيه آمده است: پايين ترين قيمت كاروان هاي حج سال ۹۷، حدود ۱۲ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان و قيمت گرانترين كاروان حج سال آتي، حدود ۱۷ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان است، همچنين هزينه تمام شده براي سفر حج بالاتر از ارقام فوق بوده اما در راستاي تامين رفاه حجاج بيت‌الله‌الحرام با پيگيري سازمان حج و زيارت و مساعدت بانك ملي ايران، مبلغ يك ميليون و ۴۰۰ هزار تومان تحت عنوان مساعدت بانك به زائراني كه طي سال‌هاي گذشته در بانك ملي ثبت نام كرده بودند، از سرجمع هزينه‌هاي تمام شده كسر و به رقم حداقل ۱۲ ميليون و ۱۰۰ و ۱۷ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان رسيده است.
در اطلاعيه سازمان حج و زيارت اعلام شده است: در هنگام ثبت نام علاوه بر مبلغ ثبت نام اوليه زائران در بانك، سود وديعه حج ايشان نيز محاسبه و از كل هزينه كاروان كسر خواهد شد و زائران تنها هزينه مابه‌التفاوت را پرداخت خواهند كرد.
سازمان حج و زيارت همچنين اعلام كرد: بمنظور تامين رفاه زائران تمهيداتي انديشيده شده تا هزينه سفر حج در دو مرحله از زائران دريافت شود كه بخش اول هزينه‌ها مبلغ ۱۰ ميليون تومان خواهد بود كه مبلغ ثبت نام اوليه زائران در بانك و همچنين سود سپرده حج از آن كسر خواهد شد و زائران در اين مرحله تنها هزينه ما به التفاوت تا سقف ده ميليون تومان را پرداخت خواهند كرد.
لازم به توضيح است در خصوص پرداخت بخش دوم هزينه‌هاي سفر حج اوايل سال آينده اطلاع رساني لازم صورت خواهد پذيرفت.


| شناسه مطلب: 87420




سازمان حج حج 97



نظرات کاربران