انتقاد امام جمعه نجف از عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی انتقاد امام جمعه نجف از عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی انتقاد امام جمعه نجف از عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقاد امام جمعه نجف از عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی انتقاد امام جمعه نجف از عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی انتقاد امام جمعه نجف از عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی انتقاد امام جمعه نجف از عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی انتقاد امام جمعه نجف از عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی

انتقاد امام جمعه نجف از عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی

امام جمعه نجف از اقدام عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که دست‎هایش به خون مردم مظلوم فلسطین آغشته است به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ،حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎هاي نماز جمعه اين هفته كه در حسينيه فاطمه كبري برگزار شد، با اشاره به سفر احتمالي محمد بن سلمان وليعهد عربستان به عراق گفت: آيا عراق مجدد به آغوش كشورهاي عربي باز مي‎گردد يا كشورهاي عربي پس از مشاهده پيروزي و اثبات قدرت عراق در مسائل سياسي به آغوش اين كشور باز مي‎گردد؟
وي افزود: جواب صحيح آن است كه عراق يك لحظه هم از كشورهاي عربي خودش را جدا نكرد بلكه آنان بودند كه خود را از عراق جدا كردند و امروز باز گشته‎اند كه به جايگاه عراق و رشادت قهرمانانه مردمش اعتراف كنند.
امام جمعه نجف تصريح كرد: حكومت عربستان بايد به صورت شفاف در سياست جديد خود تجديد نظر كند و به آغوش امت عربي و اسلامي باز گردد و رژيم صهيونيستي را رها كند.
وي اقدامات آل سعود را مايه تعجب دانست و ادامه داد: آل‎سعود كه از يك طرف مدعي تغيير در رفتار خود نسبت به كشورهاي عربي و اسلامي است و طرف ديگر دست دوستي به رژيم صهيونيستي كه اراضي فلسطين را اشغال كرده است، مي‎دهد.
حجت الاسلام قبانچي اظهار داشت: محمد بن عبدالكريم العيسي وزير دادگستري سابق حكومت عربستان مدعي شده است كه ارتباط با اسرائيل ريشه در احاديث نبي اكرم (ص) دارد؛ ما اين گونه سخنان را به شدت رد مي‎كنيم و اسرائيل را يك اشغالگر و متجاوز به فلسطين مي‎دانيم.
وي در بخش ديگر خطبه‎هاي نماز جمعه بيان كرد: دولت و پارلمان عراق در حالي طبق قانون در حالت تعامل با اقليم كردستان است كه مسؤولان كرد سخن از تحريم مشاركت در حكومت آينده به زبان جاري مي‎كنند. مسؤولان نبايد تحت فشار اقليم كردستان در برابر خواسته‎هاي آنان تسليم شوند. تهديد به عدم مشاركت در حكومت آينده به زيان مردم كرد است.
امام جمعه نجف تصريح كرد: نجف اشرف يك شهر مقدس است كه مسؤولان فرودگاه نجف بايد به قوانين يعني رعايت حجاب بانواني كه وارد اين فرودگاه مي‎شوند، پايبند باشند.
وي روز معلمان را تبريك گفت و خواستار تدوين قوانيني براي حمايت از آنان شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران