تاکید علمای ادیان و مذاهب عراق بر مبارزه با گفتمان افراطی تاکید علمای ادیان و مذاهب عراق بر مبارزه با گفتمان افراطی تاکید علمای ادیان و مذاهب عراق بر مبارزه با گفتمان افراطی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید علمای ادیان و مذاهب عراق بر مبارزه با گفتمان افراطی تاکید علمای ادیان و مذاهب عراق بر مبارزه با گفتمان افراطی تاکید علمای ادیان و مذاهب عراق بر مبارزه با گفتمان افراطی تاکید علمای ادیان و مذاهب عراق بر مبارزه با گفتمان افراطی تاکید علمای ادیان و مذاهب عراق بر مبارزه با گفتمان افراطی

تاکید علمای ادیان و مذاهب عراق بر مبارزه با گفتمان افراطی

علمای ادیان و مذاهب عراق طی همایشی بر ضرورت مبارزه با گفتمان افراطی در جهان تاکید کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همايشي با حضور مسؤولان اوقاف‎هاي شيعيان، اهل تسنن و مسيحيان به دعوت «مار لوئيس رافائل ساكو» رييس اسقف هاي كلداني عراق روز گذشته در كليساي مار يوسف الكلداني برگزار شد.
سازماندهي جلسات دوره‎اي مشابه براي مطالعه موضوعات مشترك در راستاي تقويت همزيستي مسالمت آميز همه طوائف و اقوام در كنار يكديگر، تشكيل شوراي علما و شخصيت‎هاي ديني عراق، درخواست از پارلمان عراق براي براي تصويب قوانيني در راستاي محكوميت گفتمان‎هاي افراطي مذهبي كه موجب نفرت و خشونت مي‎شود، بازنگري در كتاب‎هاي آموزشي و معرفي مثبت اديان، نظارت بر سخنراني‎هاي مذهبي از سوي سازمان‎هاي اوقاف شيعيان و اهل تسنن، دعوت مردم به اتحاد ملي و تاكيد بر هويت ملي از مصوبات اين همايش بود.
مار لوئيس رافائل ساكو رييس اسقف هاي كلداني عراق طي سخناني در اين همايش گفت: عمل به وظايف و مسؤوليت‎هاي ديني، انساني و ملي و توجه به مشكلات مردم به ويژه در اين دوران كه با سختي‎هاي مختلف دست و پنجه نرم مي‎كنند بخشي از اهداف برگزاري اين همايش است.
وي افزود: به نظر من خداوند متعال از انسان در روز قيامت نمي‎پرسد كه تو شيعه و يا سني، كاتوليك، ارتودكس، صابئي يا ايزدي بودي بلكه مي‎پرسد كه چه خيري و نيكي در حق برادرانت انجام دادي؟
رييس اسقف‎هاي كلداني عراق تصريح كرد: ما به عنوان علماي دين وظيفه داريم كه مردم را به انجام اعمال خير، توجه به ارزش‎هاي مشترك و صلح و دوري از فساد و ظلم تشويق كنيم.
وي ادامه داد: متاسفانه در سال‎هاي اخير به اسم دين گفتمان‎هاي افراطي و تشويق كننده به خشونت در منطقه و ساير مناطق بسيار رواج يافته است. اين نوع گفتمان‎ها به خطري بزرگ عليه زندگي مردم و امنيت جهاني تبديل شده است بنابراين بايد عوامل اين افراط و خشونت به اسم دين را شناسايي و براي مقابله با آن به دنبال راه‎هاي موثر و تاثير گذاري باشيم تا شاهد اثر گفتمان‎هاي افراطي در نسل‎هاي آينده نباشيم.
مار لوئيس رافائل ساكو تاكيد كرد كه خداوند انسان‎هاي مختلف آفريده است بنابراين بايد به مفاهيم ديني نظير محبت، صلح و احترام متقابل توجه وافري كنيم.
وي اقدام‎هاي حضرت آيت الله سيستاني و موسسات وابسته به آن در مقابله با اقدامات كساني كه درپي مخدوش كردن چهره دين هستند، قابل تحسين دانست و بيان كرد: مرجعيت عراق تلاش بسياري در جهت گسترش و اعتماد به اعتدال گرايي، تجديد نظر در سخنراني‎هاي مذهبي به منظور درك متون مقدس و مديريت عاقلانه فرهنگي، اجتماعي و سياسي كه داراي تاثيرات در جامعه است با هدف انطباق با زندگي مردم، شرايط و فرهنگ، كه نسبت به قرن‎هاي گذشته تغيير كرده، انجام داده است.
وي برگزاري اين گونه همايش‎ها و ديدار با شخصيت‎ها و علماي اديان و مذاهب را مايه خرسندي دانست و تصريح كرد: اميدواريم كه خداوند متعال آينده بهتري را براي كشورمان مقدر كند.
آلبرتو اورتگا مارتين اسقف اعظم واتيكان، عبداللطيف الهميم رييس سازمان اوقاف اهل تسنن، حجت الاسلام شيخ فرحان الساعدي مشاور رييس سازمان اوقاف شيعيان، ستار جبار الحلو رييس سازمان اوقاف مسيحيان، صابئين و ايزديه، ستار جبار الحلو رييس طائفه صابئين، حجت الاسلام سيد جواد الخوئي رييس دارالعلم موسسه امام خوئي، شيخ عبدالوهاب السامرائي نماينده مجمع فقهي اهل تسنن و برخي ديگر از علما و شخصيت‎هاي ديني و سرشناس عراقي اعم از شيعه و سني و مسيحي و نمايندگان صابئين و ايزديه حضور داشتند.


| شناسه مطلب: 87480




علماي عراق



نظرات کاربران